/  Forum  /  Blender Technicznie  /  Modelowanie / Rzeźbienie  /  Widok izometryczny w płaszczyźnie

Widok izometryczny w płaszczyźnie

#0 Widok izometryczny w płaszczyźnie

#53441, 20180807, 22:24:48
Witam - tak tak po raz kolejny znów prosi o pomoc :P

Wiem, iż załączony obrazek lepiej zrobić w Illustratorze, ale ze względów praktyczniejszych w kolejnej fazie wolę aby byłą możliwość obracania go.
I teraz pytanie.... czy w blenderze da się zastosować render z pogranicza "ortographic" pod pewnym kątem w osi Y (poziomej) ale z.... odwzorowaniem płaszczyzna jak na obrazku ? (czerwone linie). Tak aby przód samochodu nie pokazywał pewnej perspektywy (tj. ścięcia) ale proste linie pomiędzy bokiem i przodem samochodu ?

Dziękuję z góry za waszą pomoc.

alpenmilka

Nowy użytkownik
*
37 1 0
jestem tu nowy!

#1 Odp: Widok izometryczny w płaszczyźnie

#53442, 20180807, 22:43:46
Jest taka możliwość - ustawiasz typ kamery na Ortograficzny. Poniżej plik z przykładem:
- odległość od obiektu, inaczej niż w perspektywie, ustawiasz w ustawieniach kamery - Ortographic Scale
- ten przezroczysty Cubic to obiekt Empty, do którego przyparentowana jest kamera. Po przesunięciu animacji kręci się on w osi Z obracając jednocześnie kamerą.

Arek

Ekspert
*
3572 462 3
Tak 49396350

#2 Odp: Widok izometryczny w płaszczyźnie

#53444, 20180808, 08:29:00
Po raz kolejny WIELKIE dzięki Arek. :)

alpenmilka

Nowy użytkownik
*
37 1 0
jestem tu nowy!

#3 Odp: Widok izometryczny w płaszczyźnie

#53445, 20180808, 08:36:49
To jeszcze dopytam czy jest możliwość nakładania takich cieni jak w pliku powyżej (pierwszy post). Tak aby intensywność była taka sama na całej płaszczyźnie (a nie, że ze wzrostem odległości od źródła światła cień jest intensywniejszy)

Choć chyba już ogarnąłem w Blender Render - jest prościej niż w Cycles. Choć nie do końca o to chodziło... W każdym razie jeśli ktoś ma pomysł to prosił bym o podpowiedź.

alpenmilka

Nowy użytkownik
*
37 1 0
jestem tu nowy!
Ostatnia zmiana: 20180808, 08:48:14 wysłana przez alpenmilka

#4 Odp: Widok izometryczny w płaszczyźnie

#53447, 20180808, 15:48:15
W cycles też chyba można to osiągnąć:
- jako źródło światła użyj Sun, gdyż świeci on z każdego miejsca w scenie, a wielkość ustaw na jak najmniejszą wartość (może nawet 0), dzięki czemu rozmycie cienia będzie niewielkie.
- jako materiał dla modelu można użyć Toon Shader, który symuluje rysunkowe rendery.
- tło (World) jakiś jednolity jasny kolor

Arek

Ekspert
*
3572 462 3
Tak 49396350

#5 Odp: Widok izometryczny w płaszczyźnie

#53448, 20180808, 22:11:31
Arek - Ciebie to mi aż głupio już prosić o pomoc bo wyrosłeś na mentora w moich oczach :)

Że zacytuję klasyka "nie wiem gdzie popełniłem błąd" :D
(załączam pliczki - również blendera). Z tego co widzę to u mnie pomaga zabawa z Size w tabie Surface, ale nie do końca wygląda to tak jak u Ciebie... :(

alpenmilka

Nowy użytkownik
*
37 1 0
jestem tu nowy!

#6 Odp: Widok izometryczny w płaszczyźnie

#53450, 20180809, 00:19:43
Obróć słońce i włącz tło(world) na jasny kolor.

Musisz trafić w odpowiedni kąt pomiędzy słońcem, powierzchnią i kamerą.

Zuorion

Aktywny użytkownik
*
540 41 4
Zue zuo.

#7 Odp: Widok izometryczny w płaszczyźnie

#53451, 20180809, 00:55:01
No tak.....
Ten size to kąt odbicia światła (od 0 do 90 stopni), domyślnie ustawiony na 45 stopni (0.5).
Tu bym dodatkowo pozbył się odbić pochodzących od samego obiektu. Obiekt sam na siebie też rzuca odbicia.
Pozbycie się tych odbić może jednak powodować zlanie się pewnych elementów, ale można wtedy zastosować inny, podobny materiał tylko o innym odcieniu dla pewnych elementów modelu (pic 1).
Dla porównania Blender Render też mógłby się nadawać (pic 2). Można by dodatkowo ustawić drugą, doświetlającą lampę Hemi (o działaniu podobnym do Sun) tylko w przeciwnym kierunku. Tylko w tym przypadku jest taki problem, że Blender Render kończy swój żywot wraz z tą wersją Blendera (2.79)

Arek

Ekspert
*
3572 462 3
Tak 49396350
Ostatnia zmiana: 20180809, 01:02:01 wysłana przez Arek

#8 Odp: Widok izometryczny w płaszczyźnie

#53459, 20180809, 20:20:03
no i pieknie działa - a ja pięknie dziękuję :)

alpenmilka

Nowy użytkownik
*
37 1 0
jestem tu nowy!