/  Forum  /  Blender Technicznie  /  Rendering / Oświetlenie  /  Odbicie szkło EEVEE

Odbicie szkło EEVEE

#0 Odbicie szkło EEVEE

#54261, 20181203, 16:25:54
witam,

na wstępnie chciał bym zaznaczyć że ani scena ani model nie jest wygórowanych lotów.
służy to jedynie na szybko do testowania szkła.
Napotkałem na problem z odbiciem na lampie oświetlenia HDRI.
robiłem próbki światła.
jest to obecnie do ustawienia, tak aby odbicia pochodziły z wnętrza środowiska w jakim lampa się znajduje?

vipovsky

Użytkownik
*
159 4 0

#1 Odp: Odbicie szkło EEVEE

#54351, 20181212, 11:51:00
Nie wiem czy problem już rozwiązany, ale słabo go opisałeś i pewnie dlatego nikt nie odpisał. Chcesz aby na szkle odbijały się obiekty ze sceny a nie HDRI?
Co rozumiesz poprzez "robiłem próbki światła"?
W eevee możesz zastosować Screen Space Reflections, które słabo się sprawdzą w tej sytuacji bo odbija się tylko to co jest widoczne na renderze (lub trochę więcej z overscanem), ale o tym pewnie wiesz. Można wstawić na scenę też Reflection Cubemap (w widoku 3d: Add/Light Probe/Reflection Cubemap) - czy o to chodziło poprzez "robiłem próbki światła"? Jeśli tak i nie działa to tak jak chciałeś to masz to źle ustawione. Dodaj RC najlepiej w miejscu gdzie znajduje się szklany obiekt, zaznacz go, w oknie Properties i zakładce zakładce Object Data rozwiń Viewport Display i zaznacz Clipping. Pojawią Ci się linie pokazujące od/do jakiego miejsca obiekty 3d zostaną uwzględnione w mapie odbić. Teraz opcją Clipping Start ustaw początek linii na zewnątrz szklanego obiektu, ale blisko jego krawędzi, natomiast End tak aby koniec linii znajdował się za obiektami które mają się w szkle odbijać. Teraz w Properties/Render/Indirect Lighting kliknij Bake Cubemap Only. Zakładam, że używasz Najnowszej dostępnej wersji Blendera 2.8, bo przyciski lubią zmieniać miejsca i nazwy z wersji na wersję.

smm

Zaawansowany użytkownik
*
1298 127 1