/  Forum  /  Blender Technicznie  /  Problemy / Pytania / Różności Blenderowe  /  Blender 2.80 teksturowanie bez użycia nodów

Blender 2.80 teksturowanie bez użycia nodów

#0 Blender 2.80 teksturowanie bez użycia nodów

#54266, 20181204, 09:46:04
Witam.

Moje umiejętności można określić jako początkujący. Z Blenderem 2.79 w podstawach jakoś sobie radzę.
Postanowiłem spróbować Blendera 2.80 i mam pytanie.
Chciałem nałożyć byle jaką teksturę na zwykłą kostkę - tak na próbę. Niestety, nie potrafię tego zrobić w sposób, w jaki to robiłem wcześniej. Owszem, z użyciem nodów udało mi się, ale czy da się nałożyć teksturę bez używania edytora nodów?

Pozdrawiam
Artur

chudya

Nowy użytkownik
*
5 0 0
jestem tu nowy!
Nie.

Zuorion

Aktywny użytkownik
*
521 37 4
Zue zuo.
Dziękuję.

chudya

Nowy użytkownik
*
5 0 0
jestem tu nowy!
A niby czemu mialoby się nie dać??
Bez wchodzenia do edytora nodów, robisz nowy materiał i masz dostęp do Principled BSDF i w nim możesz sobie jako kolor czy co tam chcesz dodać texturę.

Ancestor

Ekspert
*
2303 60 3
jestem tu już od pewnego czasu!
Niestety, kolega wcześniej wprowadził mnie w błąd. Rzeczywiście, jak pisze Ancestor bez problemu dodałem teksturę.

Bardzo dziękuję za rzetelną informację :)

chudya

Nowy użytkownik
*
5 0 0
jestem tu nowy!
Można tak i można siak. A czemu się boisz nodów?

Ancestor

Ekspert
*
2303 60 3
jestem tu już od pewnego czasu!
Nie o to biega, że się boję :) Chodziło mi o to, że później ktoś inny będzie importował to, co zrobię, do Unity, tworząc dopiero tam materiały. Wobec tego tak naprawdę chciałem mieć tylko podgląd na mapowanie - czy wychodzi mi ok. Po prostu szukałem jak najprostszej metody na zobaczenie tekstur.

chudya

Nowy użytkownik
*
5 0 0
jestem tu nowy!
Wydaje mi się że powinieneś dawać obiekt z teksturami, rozłożoną UV mapą i wypalone ile się da. Gotowca by do Unity ktoś tam tylko sobie importował

Ancestor

Ekspert
*
2303 60 3
jestem tu już od pewnego czasu!
Może źle napisałem, bo pewnie jestem jeszcze mało kumaty ?:D
Daję obiekt i teksturę z mapą UV. Chodzi mi o to, że gościu do unity importuje fbx-a, wrzuca tekstury z UV mapą, ale materiały z tych tekstur tworzy i ustawia już względem swoich potrzeb manipulując specularem i innymi właściwościami.
Jestem naprawdę początkujący. Dopiero zaczynam rozgryzać np. height i normal mapy. Pieluch jeszcze nie zdjąłem :D

chudya

Nowy użytkownik
*
5 0 0
jestem tu nowy!
Textura to nie tylko jeden kanał z kolorem, tych bitmap możesz miec kilka, odpowiedzialnych za refleksy, bumpy, wypalone normalki udające na niskopoligonowym modelu że jest bardziej szczegółowy itp

Ancestor

Ekspert
*
2303 60 3
jestem tu już od pewnego czasu!
Oh, wybacz, źle przeczytałem, bo bez wchodzenia do edytora, a bez nodów to 2 różne rzeczy.
To co jest wyswietlane w Properties/Material/Surface, to też są nody tylko inaczej (imo dużo gorzej) zaprezentowane.

W 2.79 z Cycles i w obecnym 2.80 texture mode/overlay działa prawie tak samo.
A mianowicie wyswietlana jest ta tekstura, która jest zaznaczona w node edytorze (z tego co widze w 2.80 tekstura musi byc podłączona - co jest bez sensu).



Zuorion

Aktywny użytkownik
*
521 37 4
Zue zuo.