/  Forum  /  Blender Technicznie  /  Problemy / Pytania / Różności Blenderowe  /  Particle i Path

Particle i Path

#0 Particle i Path

#54475, 20190103, 17:54:07
Mam problem ze stworzeniem kilku niezależnych ścieżek po których będą poruszały się cząsteczki generowane przez różne obiekty. Gdy dodam jedną ścieżkę (Path -> Force Field -> Curve Guide) oraz jeden obiekt generujący cząsteczki (Particle -> Object) to działa jak należy, cząsteczki poruszają się po ścieżce. Przy stworzeniu kilku ścieżkach i obiektów generujących cząsteczki pojawia się chaos. Znajdę gdzieś możliwość przypisania konkretnego obiektu do konkretnej ścieżki? A może jakoś inaczej należy się za to zabrać?

rafs2509

Nowy użytkownik
*
7 0 0
jestem tu nowy!

#1 Odp: Particle i Path

#54476, 20190103, 18:20:56
Spróbuj rozdzielić poszczególne pary na osobne warstwy, powinno  pomóc zapanować nad całym układem.

Zyzio

Aktywny użytkownik
*
561 45 0

#2 Odp: Particle i Path

#54534, 20190114, 13:35:20
Po rozdzieleniu na warstwy wszystko działa tak jak powinno. W jaki sposób tworząc animację można włączać/wyłączać poszczególne warstwy? Bądź w jaki inny sposób włączać/wyłączać obiekty w animacji? Np. obiekt/warstwa pojawia się od 50 klatki i znika przy klatce 100.

rafs2509

Nowy użytkownik
*
7 0 0
jestem tu nowy!

#3 Odp: Particle i Path

#54536, 20190114, 14:28:56
Początek i koniec emisji cząsteczek ustawia się na tej samej zakładce gdzie dodaje się "ParticleSystem"

Zyzio

Aktywny użytkownik
*
561 45 0

#4 Odp: Particle i Path

#54539, 20190114, 14:43:20
Posiadam kilka warstw. Na każdej warstwie inną ścieżkę (tubę w której przemieszczają się cząsteczki). W animacji chciałbym pokazać każdą ścieżkę (tubę) osobno (jedna znika, kolejna się pokazuje itd.), a na koniec wszystkie warstwy (tuby) razem.

rafs2509

Nowy użytkownik
*
7 0 0
jestem tu nowy!

#5 Odp: Particle i Path

#54540, 20190114, 14:58:24
Jeśli to ma być raptowne pojawienie i znikanie to możesz kluczować widoczność - najeżdżasz kursorem na ikonę oka przy konkretnym systemie cząsteczek i klikasz "i", natomiast jeśli wolisz bardziej łagodne pojawianie i zanikanie to powinieneś do materiału obiektu, który stanowią cząsteczki dołączyć shader "Transparent" metodą "Mix" i animować wartość suwaka "Fac"

Zyzio

Aktywny użytkownik
*
561 45 0

#6 Odp: Particle i Path

#54617, 20190128, 17:48:22
Wracając do ścieżki path, w jaki sposób można animować ścieżkę używając do tego rotacji? Przykładowo mając ścieżkę path chciałbym aby od konkretnego wierzchołka dalsza ścieżka biegła pod kątem 80 stopni __________ -> _________/ , jak można wykonać taki ruch?

rafs2509

Nowy użytkownik
*
7 0 0
jestem tu nowy!

#7 Odp: Particle i Path

#54618, 20190128, 20:03:25
Zmieniając parametr "Tilt" (Ctrl+T) dla tego wierzchołka(wierzchołków).

Arek

Ekspert
*
3571 461 3
Tak 49396350

#8 Odp: Particle i Path

#54619, 20190128, 21:07:46
Trochę źle opisałem co chciałbym osiągnąć. Zaznaczam wierzchołek -> Ctrl+H -> Hook to New Object i kluczuję pozycję. Chciałbym aby ruch pomiędzy klatkami nie odbywał się z punktu do punktu, tylko po łuku jednocześnie chciałbym móc ustawić konkretny kąt załamania.

https://imgur.com/a/XPbcIoE

rafs2509

Nowy użytkownik
*
7 0 0
jestem tu nowy!

#9 Odp: Particle i Path

#54620, 20190128, 22:16:51
Ruch po łuku można zrealizować wyginając krzywą animacji tego Empty, np. w osi Z. Nie rozumiem, o co chodzi z kątem załamania.https://images2.imgbox.com/7c/9c/Bl5N10hn_o.gifOdp: Particle i Path

Co do kątu załamania, to może o to chodzi? Jak wygniesz również np krzywą w osi Y, Empty będzie poruszał się pod pewnym kątem:

Arek

Ekspert
*
3571 461 3
Tak 49396350
Ostatnia zmiana: 20190128, 22:30:07 wysłana przez Arek

#10 Odp: Particle i Path

#54621, 20190128, 22:47:34
Jeszcze inaczej to może utworzyć jakąś krzywą i niech ruch odbywa się po niej (follow path)

Arek

Ekspert
*
3571 461 3
Tak 49396350

#11 Odp: Particle i Path

#54796, 20190226, 17:36:00
Dzięki za przedstawienie różnych opcji realizowania tego ruchu, wszystkie wskazówki są dla mnie cenne. Natomiast teraz zastanawiam się w jaki sposób można zrealizować transformację figury w animacji. Wiem, że do tego służy opcja shape keys, a czy mogę wykonać płynną transformację jak poniżej w inny sposób na ścieżkach path? Obiekty to ścieżki path, po lewej stronie z parametrem Order U:2, po prawej stronie Order U:4.

rafs2509

Nowy użytkownik
*
7 0 0
jestem tu nowy!