/  Forum  /  Blender Technicznie  /  Problemy / Pytania / Różności Blenderowe  /  Problem z tworzeniem liter/tekstu z pochyłymi ściankami

Problem z tworzeniem liter/tekstu z pochyłymi ściankami

Mam problem, żeby stworzyć litery z pochyłymi ściankami. Próbowałem to robić tworząc literę i zamieniając ją na mesh, potem ekstrudować i skalować górną część. Problem polega na tym, że nie da się tego zrobić przy np. literze "A" lub cyfrze "6", bo trzeba byłoby nie pomniejszać, ale powiększać te wewnętrzne kształty litery, żeby uzyskać pochylenie w każdym kierunku. A ten mesh wygenerowany z litery czy krzywej jest strasznie rozdrobniony i praca nad nim jest bardzo pracochłonna, jeśli w ogóle możliwa. Nie da się nawet zaznaczyć całej krawędzi funkcją ALT, bo jest tak rozdrobniona. Czy istnieje prostszy sposób? Dodam jeszcze, że najwygodniej byłoby mi importować krzywe z corela, gdzie mogę łatwo stworzyć litery z outlinem, z którego mogę uzyskać zeskalowaną literę (razem ze środkiem). Dołączam zdjęcia dla zobrazowania problemu.
Tutaj na zdjęciach jest (nieudana) próba zrobienia tego na podstawie krzywych z corela. Udało mi się zaznaczyć większą cześć krawędzi i je połączyć za pomocą  bridge, ale został fragment (tam gdzie jest kursor) gdzie po prostu nie da się zaznaczyć krawędzi i ich połączyć, bo jej fragmenty są tak rozdrobnione, że się po prostu nie da.
Proszę o pomoc.

Marek-formst

Przybysz
*
2 0 0
jestem tu nowy!
Ostatnia zmiana: 20190225, 16:04:16 wysłana przez Marek-formst
Może pierwszy krok po przekształceniu czcionki na mesh to w trybie edycji zaznacz wszystko 'A' , potem 'X' ->Limited Dissolve.
Później możesz np. Inset Faces 'I' i przesunąć to w górę.

Zygfryd

Aktywny użytkownik
*
376 33 1
eeee mmmm yyyy
Mistrz Jubi zapodał kiedyś link do addona "Offset edges"
http://polskikursblendera.pl/forum/index.php/topic,1693.msg26596.html#msg26596
Warto go znać, a i tu może się przydać...

Piter

Porządkowi, Użytkownik
*
89 8 0
Nie łatwiej użyć zaznaczonych opcji w panelu tekstu? Co prawda są pewne defekty spowodowane przenikaniem bevela, ale ich naprawa po przeróbce na siatkę nie jest jakaś mega czasochłonna o ile w ogóle będzie konieczna. Może warto spróbować, a jak to nie wystarczy to też polecam addon Offset edges.

EDIT:

Po przeróbce na siatkę można zaznaczyć dolne wierzchołki i regulować głębokość wytłoczenia zwyczajnie je przesuwając lub skalować fazowanie używając skrótu Alt+S.

Remik

Ekspert
*
2483 120 9
Ostatnia zmiana: 20190225, 20:23:22 wysłana przez Remik
Dzięki wielkie. Skorzystałem z pierwszego sposobu i dość dobrze się udało. Funkcja inset faces w połączeniu z limited dissolve daje radę szybko i przewidywalnie. Jedyne, co trzeba zrobić wcześniej to minimalnie ekstrudować literę na początku, żeby tego nie robić z gruntu, bo inaczej powstaje pusta litera.
Zobaczę też inne sposoby i za nie dziękuję, bo zawsze warto znać więcej możliwości. Dla mnie super, bo dla moich zastosowań litera bez spadzistych ścianek jest bezużyteczna.

Marek-formst

Przybysz
*
2 0 0
jestem tu nowy!