/  Forum  /  Kategoria ogólna  /  Sprawy różne  /  Przekwalifikowanie po 30

Przekwalifikowanie po 30

#0 Przekwalifikowanie po 30

#54900, 20190313, 16:14:56
Hej, od dłuższego czasu kombinuję i przesuwam się w stronę modelowania 3D. Myślę o tym bardzo poważnie i zastanawiam się, czy w moim wieku jeszcze dam rady coś z tego wyrzeżbić.

Obecnie jestem w wąskiej branży projektowania dla jubilerstwa, ale zależy mi na przekwalifikowanie się na coś szerszego tj np. modelowanie i renderowanie dla reklamy (przedmioty, wnętrza), albo tworzenie środowiska do gier. Ważny dla mnie jest aspekt modelowania i tworzenia przedmiotów.

Obecnie śmigam w Rhinoceros5, zaczynam modelować w Blenderze i odrobinę renderuję w nim. Moje portfolio:
https://annarudzka.artstation.com/

Mam trochę odłożonej kasy i jestem gotowa poświęcić kilka miesięcy na intensywną naukę programów.
Moje pytanie brzmi czego właściwie powinnam się uczyć i jak się za to zabrać?

Myślałam o studiach, ale to dość szeroka wiedza, a mi zależałoby na nauce konkretnych programów i jak najszybciej znalezieniu jakiejś pracy w branży nawet jeżeli na początku będą to niewysokie zarobki.

W grę oczywiście wchodzą kursy internetowe. Myślałam o wykupieniu subskrypcji dla
CG Cookie i przerabianiu po kolei kursów z modelowania, tak żeby zbudować swoje portfolio.

Jak myślicie? Możecie coś polecić, jakieś szkoły kursy itp? Dodam jeszcze że obecnie mieszkam w Warszawie.

Annaa

Przybysz
*
3 0 0
jestem tu nowy!

#1 Odp: Przekwalifikowanie po 30

#54910, 20190315, 00:43:51
Jeśli chodzi o gamedev.
Sam zacząłem relatywnie niedawno.
Zależy na czym ci zależy, czy chcesz robić pojedyncze assety do gier czy bardziej enviro.
Generalnie jak assety to podstawą w branży jest substance painter do teksturowania. Do rzeźby- ZBrush no i plusem jest ogarnięcie choć podstawowe jakiegoś silnika Unreal engine 4 lub Unity. Dochodzą do tego mase takich jak mervelous, marmoset toolbag no ale to już zależy od upodobań.
Zacząłbym z painterem

KattaK

Zaawansowany użytkownik
*
1452 27 2
Stworzony by tworzyć

#2 Odp: Przekwalifikowanie po 30

#54921, 20190319, 10:08:47
Wszyscy 'zaczynają z painterem' i wrzucają do portfolio sculpty z ZBrusha i potem każde portfolio wygląda jak klon poprzedniego.
Podstawa przy robieniu środowiska to umieć dobrze modelować i umieć to zaprezentować w portfolio.
Na CGCookie z tego co pamiętam, jest trochę fajnych tutoriali o modelowaniu low poly.
Co ja bym polecała? Dowiedzieć się konkretnie na czym polega modelowanie low poly, porobić trochę tutków, a potem przygotować portfolio z ładnymi modelami zrobionymi na podstawie konceptów znalezionych np na artstation - tylko z podpisem co to za koncept :) Można zaczac od hard surface, organiką się nie bawic na początek, bo wyjdzie tylko kupa.
Renderowanie jest tutaj zupelnie nieistotnym tematem, natomiast warto poczytać o teksturach pbr i warto obejrzec w dowolnym silniku z czym się to je.

Plutonka

Aktywny użytkownik
*
338 18 1

#3 Odp: Przekwalifikowanie po 30

#54927, 20190320, 17:56:42
Bardzo dziękuję za Wasze podpowiedzi :)

Pogrzebałam jeszcze w temacie i najbardziej przekonuje mnie popracowanie nad moimi umiejętnościami modelowania w Blenderze i w ten sposób zbudowanie odpowiedniego portfolio.

Myślę o tych konceptach na artstation o których napisałaś Plutonko. Czy równie dobrze mogę bazować na prawdziwych zdjęciach i coś na ich podstawie wymodelować, czy tak się raczej nie robi? Jakoś dziwnie jest mi korzystać z czyjegoś pomysłu bez pozwolenia tej osoby. Czy raczej to jest powszechny zwyczaj i zupełnie ok by tak robić?

Annaa

Przybysz
*
3 0 0
jestem tu nowy!

#4 Odp: Przekwalifikowanie po 30

#54933, 20190320, 23:07:05
Nie wiem czy najczęściej ale dużo osób robi coś na podstawie czyjegoś konceptu - najważniejsze by napisać, że jest on nie twój i zapodać linka. Jeżeli masz to tylko do portfolio to w sumie w gamedevie się ucieszą, bo tam głównie będziesz dostawać koncepty i na nich pracować. Ale raczej nie ma wytycznych, że tak trzeba. Najważniejsze by portfolio obrazowało to co ty potrafisz i nie było ściągnięte z neta. Zawsze możesz napisać do osoby na koncepcie której chcesz bazować o zgodę ale to chyba było by dziwniejsze niż samo podlinkowanie.

winhelp

Użytkownik
*
277 20 1
Miłego dnia!

#5 Odp: Przekwalifikowanie po 30

#54934, 20190321, 16:08:06
Tak jak napisałam - zwykle po prostu można podlinkować koncept, albo podziękować, albo jak bardzo się przejmujesz, to spytać.
Czemu dobrze zrobić model z konceptu?
1. Zwykle, gdy ktoś zaczyna, nie ma jeszcze dobrego wyczucia i modele, choć poprawne, nie są ładne. Użycie konceptu przed tym ratuje, bo korzysta się z doświadczenia innego artysty.
2. W gamedevie zwykle trzeba poprawnie odczytać / zinterpretować koncept. W ten sposób pokazesz, że to umiesz
3. Choć można odnieść wrażenie, że gry dązą do fotorealizmu, to większość tak naprawdę nie do końca to robi. Zwykle masz o czynienia z pewną formą stylizacji - nie tylko formy, ale też i tekstur i koncepty pomogą Ci to lepiej wyczuć.

Plutonka

Aktywny użytkownik
*
338 18 1

#6 Odp: Przekwalifikowanie po 30

#54943, 20190322, 11:44:24
Mi bardzo dobrze się uczyło na modelowaniu rzeczywistych obiektów. W pracy miałem do zrobienia bardzo duża ilość obiektów które mogłem fizycznie dotknąć, obejrzeć z bliska, zmierzyć suwmiarką. Przez co znacznie łatwiej niż z jakiegoś konceptu bo mogłem starać się dojrzeć każdy szczegół lub sposób odbicia materiału.
kozakbartosz.pl

Kosak

Użytkownik
*
127 7 0
Front-end developer and 3d graphic designer

#7 Odp: Przekwalifikowanie po 30

#54967, 20190329, 12:45:18
Robię ten kurs z cgcookie od kilku dni (Blender Mesh Modeling Bootcamp) i Wam powiem, że bardzo jestem zadowolona z tego wyboru.

Pewnie przerobię kilka kursów od nich i faktycznie zacznę od klepania modeli z konceptu, bo wasze argumenty bardzo do mnie trafiają. Dziękuję!

Zresztą samego modelowania z rzeczywistości tj “z suwmiarką” to już trochę miałam jako jubiler. No i jakieś modele z konceptów też robiłam (na praktykach) tyle że wszystko w Rhino. Teraz jak się uczę Blendera to widzę, że to zupełnie inne światy jeżeli chodzi o modelowanie.

Annaa

Przybysz
*
3 0 0
jestem tu nowy!