/  Forum  /  Blender Technicznie  /  Materiały / Tekstury / UV  /  Eevee .B 2.8 . Jak ustawić by obiekty odbijały się jeden w drugim ....

Eevee .B 2.8 . Jak ustawić by obiekty odbijały się jeden w drugim ....

Witam,
Eevee .Blender 2.8 .
Jak ustawić by obiekty odbijały się jeden w drugim , ewentualnie widać było obiekty za obiektem ze szkła . Tło jest widoczne przez szkło czy w lustrze ale ignoruje obiekty przeze mnie stworzone.

na123

Użytkownik
*
82 0 0
W eevee możesz zastosować Screen Space Reflections, które odbijają się tylko to co jest widoczne na renderze (lub trochę więcej z overscanem), ale o tym pewnie wiesz. Można wstawić na scenę też Reflection Cubemap (w widoku 3d: Add/Light Probe/Reflection Cubemap). Dodaj RC najlepiej w miejscu gdzie znajduje się szklany obiekt, zaznacz go, w oknie Properties i zakładce zakładce Object Data rozwiń Viewport Display i zaznacz Clipping. Pojawią Ci się linie pokazujące od/do jakiego miejsca obiekty 3d zostaną uwzględnione w mapie odbić. Teraz opcją Clipping Start ustaw początek linii na zewnątrz szklanego obiektu, ale blisko jego krawędzi, natomiast End tak aby koniec linii znajdował się za obiektami które mają się w szkle odbijać. Teraz w Properties/Render/Indirect Lighting kliknij Bake Cubemap Only.

smm

Zaawansowany użytkownik
*
1298 127 1
Dzięki , miałem dług przerwę w Blenderze i nie wiem . Jeszcze raz dzięki za pomoc.

na123

Użytkownik
*
82 0 0