/  Forum  /  Blender Technicznie  /  Materiały / Tekstury / UV  /  Math node i fac

Math node i fac

#0 Math node i fac

#55054, 20190410, 20:58:15
Mam takie pytanie:
Jak zmieszać dwa czarnobiałe obrazki za pomocą math node korzystając z trzeciej wartości, czyli robić coś takiego jak MixRGB fac.

Bo czytałem że takie maski bez kolorów (np. specular, roughness) to lepiej używać właśnie z tymi szarymi inputami, a math node nie ma wejścia fac.

Zadaje pytanie, bo ilekroć robię jakiś materiał to zawsze staje przed tym problemem, kombinuję i ostatecznie wracam do color mix

JarJarBinks

Nowy użytkownik
*
19 0 0
Misa zrobił dwa tycie małe wypadeczki.

#1 Odp: Math node i fac

#55211, 20190413, 02:22:36
Jeśli uzyskujesz żądany efekt za pomocą Color Mix, to czemu szukasz drogi na około?
Mapy Specular i Roughness mają jednokanałowy input, czyli ich wejście powinno być biało-czarne, ale zanim tam trafi może mieć nawet wszystkie kolory świata, tylko pamiętaj że końcowo będzie się liczyć jasność pikseli.
Jeśli mieszasz w ColorMix dwa czarno-białe obrazy to na wyjściu też dostaniesz czarno-biały obraz, w czym problem?
Math Node służy do operacji matematycznych na dwóch wejściach, jeśli chciałbyś zmiksować za pomocą trzeciej wartości dwa obrazki, to musiałbyś zrobić małe drzewko nodów. Kompletnie bezużyteczne rozwiązanie, póki nie chcesz na wejściu kontrolować wartości kolorów.

Chris4132

Aktywny użytkownik
*
385 26 0

#2 Odp: Math node i fac

#55213, 20190413, 11:41:28
Nie ma grayscale mixa. Trzeba użyć ColorMixa.

> lepiej używać właśnie z tymi szarymi inputami,
Jeśli chodzi o efekt, to nie powinno byc różnicy.

Jeśli chodzi o wydajność to tego Ci nie powiem. Może pod maską jest grayscale lerp? Nie wiem. Trzeba by zajrzeć w kod, bo nie ma jakiegokolwiek info i parcia na optymalizace shaderów w Blenderze.

Zuorion

Aktywny użytkownik
*
530 38 4
Zue zuo.

#3 Odp: Math node i fac

#55217, 20190413, 16:26:46
Dawno temu  były monitory czarno-białe.
Jak zrobili kolorowe (mam na myśli te grubasy) to wydajność psucia ludzkiego wzroku wzrosła trzykrotnie  ;)
Więc na chłopski rozum: Jeżeli do Math podłącza się tylko obrazki BW, a do Mix-RGB kolorowe to pierwsze powinno być 3x szybsze.
Ale że nie ma wejścia "fac" więc chyba rzeczywiście nie ma sensu kombinować z grupkami nodów bo się wszystko spowolni.

Zamieszczam jedno z moich przekombinowanych rozwiązań:

JarJarBinks

Nowy użytkownik
*
19 0 0
Misa zrobił dwa tycie małe wypadeczki.