/  Forum  /  Blender Technicznie  /  Rendering / Oświetlenie  /  Freestyle "gubi" kontury

Freestyle "gubi" kontury

#0 Freestyle "gubi" kontury

#55308, 20190511, 17:15:52
Robię i renderuję schematy powiedzmy techniczne i potrzebuję, żeby niektóre krawędzie obiektów były obrysowane konturem.
Działa to świetnie jak jest jeden lub dwa obiekty na scenie, ale już przy kilku obiektach zaczyna mi "krzaczyć" - tzn. niektóre linie są poprzerywane, inne krawędzie w ogóle nie są obrysowane konturami.  A przy nieco bardziej skomplikowanej konstrukcji gdzie niektóre obiekty mają np. modyfikator array to już jest w  ogóle więcej poprawiania niż to warte. Napiszę jeszcze, że wywalam wszelkie podpodziały i solidify, ale  nie pomaga. Używam przede wszystkim z opcją Edge Mark, próbuję też zaznaczać crease, border i contour, ale wciąż są błędy a na dodatek obrysowuje wówczas także krawędzie, których nie chcę mieć obrysowanych.
Czy jest jakiś sposób, aby tego freestyle trochę ujarzmić, czy on już tak ma i nic nie poradzę?

kolarz

Nowy użytkownik
*
25 0 0
jestem tu nowy!

#1 Odp: Freestyle "gubi" kontury

#55310, 20190512, 16:13:54
Możesz skorzystać z opcji dla lini ( Ctrl E ) i wymusić zeby linie były freestyle
Pieprzyć amerykański model wyścigu szczurów, niech żyje lenistwo i starość . - Henri Cartier-Bresson

andirl

Aktywny użytkownik
*
619 38 8

#2 Odp: Freestyle "gubi" kontury

#55311, 20190512, 16:46:04
Tak właśnie robię - zaznaczam krawędź jako freestyle i w opcjach zaznaczam aby uwzględniał Edge Mark. I tak jak pisałem przy jednym, dwóch obiektach jest ok., ale jak obiektów jest więcej to już są błędy. Załączam mały przykład. Linie są z przerwami, kończą się w połowie krawędzi itp.

kolarz

Nowy użytkownik
*
25 0 0
jestem tu nowy!