/  Forum  /  Blender Technicznie  /  Blender Game Engine  /  UPBGE - kontynuacja BGE

UPBGE - kontynuacja BGE

#0 UPBGE - kontynuacja BGE

#55621, 20190926, 13:10:37
Moje zainteresowanie interaktywnością 3D (użyciem silnika gier do... własnych celów) zbiegło się w czasie z porzuceniem przez zespół Blendera elementu Game Engine. Dlatego zacząłem poszukiwać alternatywy i trafiłem na bardzo udaną kontynuację w postaci odrębnego projektu UPBGE, czyli okrojonej wersji Blendera z bardziej dopracowanym modułem BGE.

https://upbge.org/

Niestety jakość renderowanej grafiki daje dużo do życzenia. Jest to jakość Blender Internal. Na szczęście pojawił się koleś, który stworzył wersję Blendera z zaimplementowanym modułem Logic Editor pracującym z EEVEE engine.
   
https://blenderartists.org/t/does-anyone-have-the-upbge-eevee-branch/1159722

Na pierwszy, drugi i trzeci rzut oka działa znakomicie :)

mokasynth

Użytkownik
*
65 5 0
low art

#1 Odp: UPBGE - kontynuacja BGE

#55730, 20191102, 18:33:28
Na razie jest to Alpha, zawierająca wiele bugów jeśli chodzi o kostki logiki. Poza tym sami twórcy przyznają, że stabilność osiągną w ciągu lat! Poza tym brak innych modułów.. Nie do produkcji.

troman

Nowy użytkownik
*
16 2 0
jestem tu nowy!

#2 Odp: UPBGE - kontynuacja BGE

#55731, 20191103, 10:46:53
Cytuj
Nie do produkcji.
To BGE kiedykolwiek nadawało się do produkcji ( ͡• ͜ʖ ͡• )?


Cytuj
Moje zainteresowanie interaktywnością 3D (użyciem silnika gier do... własnych celów)
Godot, Unreal, Unity

Zuorion

Aktywny użytkownik
*
561 46 4
Zue zuo.

#3 Odp: UPBGE - kontynuacja BGE

#56268, 20200217, 22:55:55
Ale dlaczego? Zwłaszcza gdy istnieje unity i ue4, które są standardem w game devie, archi viz, vr etc - dla osób korzystających z blendera polecałbym UE4, bo blueprinty/materiały mocno przypominają to co można spotkać w blenderze. Jednym kliknięciem exportujesz grę (cokolwiek) na androida, linuxa czy innego windowsa, wiesz czego się spodziewać, jest wspierany DXR... można by długo pisać.

SirGorn

Ekspert
*
1586 105 4
.
Ostatnia zmiana: 20200217, 23:00:34 wysłana przez SirGorn

#4 Odp: UPBGE - kontynuacja BGE

#56281, 20200222, 14:21:31
@SirGorn, wiadomo, że zawsze istnieje lepsza aplikacja do robienia konkretnej rzeczy. Idąc tym tokiem rozumowania wypadałoby mieć Mayę do animacji, Houdini do symulacji, Blendera do modelowania, Nuke'a do compositingu, After Effectsa do motion graphic, Resolve do color gradingu, Silhouette do rotoskopii, Syntheyes do trackingu itd... Oczywiście jest to racjonalna taktyka, ale nie moja ;) Jestem zwolennikiem redukowania narzędzi i wyciskania z nich wszystkiego, co się da ;) Marzę o tym, żeby mieć tylko Blendera (nie tworzę gier) :)

mokasynth

Użytkownik
*
65 5 0
low art