/  Forum  /  Blender Technicznie  /  Addons/Plugins/Python  /  Problem z NodeWrangler Viewer

Problem z NodeWrangler Viewer

#0 Problem z NodeWrangler Viewer

#55657, 20191007, 21:39:06
Czy komuś zdarzyła się taka sytuacja: używając NodeWrangler, od pewnego momentu mam ciemny podgląd poszczególnych węzłów poprzez node Viewer (tylko). Problem wynika stąd, że jakimś cudem zmieniła się wartość pola strength z domyślnej 1 na 0,033 (oraz kolor noda, ale to już bez znaczenia). Żeby było ciekawiej problem dotyczy konkretnego  pliku/projektu (dużego), dla każdego materiału, po resecie noda jet OK, ale tylko do jego następnego przywołania.  W innych projektach wszystko jest ok. - czyli problem został zapisany do pliku projektu. Reinstalacja Blendera nie pomaga, (dodatkowo sprawdziłem w wersji linuksowej).
Może nie jest to gardłowa sprawa, ale strasznie wkurzająca: po każdym przywołaniu Viewera muszę go resetować lub ręcznie wpisywać siłę na 1, a jestem na etapie korekty materiałów :'( . Jak można wykasować ten niechciany pseudodomyśny Viewer, tak aby stosował standardowy (ze standardową siłą) bez przenoszenia całego projektu do innego "czystego" projektu?!

Staszek7

Użytkownik
*
125 24 0
jestem tu nowy!

#1 Odp: Problem z NodeWrangler Viewer

#55659, 20191008, 02:32:18
Wartość "Strength" viewera w przydadku Wranglera zależy od dwóch ustawień ekspozycji projektu - "exposure" dla silnika renderującego (pic 1) i "exposure" sceny (pic 2). Zmieniając te wartości, zmieniasz również wartość "strength" Viewera.

 

Dla ciekawości wzór to:
Strength = (1 / (pic 1)) / 2^(pic 2) - ^ oznacza "do potęgi".

Przy domyślnych ustawieniach wartość strength wynosi 1.0. Im jaśniejsza scena, wartość strength viewera zmniejsza się i odwrotnie, co wydaje się logiczne, gdyż chodzi o podgląd noda bez względu na jasność sceny.
Jeśli chodzi o kolor tego noda to domyślnie jest RGB = (0.6, 0.5, 0.4). Jeśli tu chciałbyś coś zmienić, musiałbyś to zrobić w pliku dodatku.

Zdjęcia są z Blendera 2.79. W przypadku 2.80 zakładki "Film" i "Color Management" są prawie w tym samym miejscu, natomiast zasada jest jednakowa dla obydwu wersji.

Arek

Ekspert
*
3610 475 3
Tak 49396350

#2 Odp: Problem z NodeWrangler Viewer

#55660, 20191008, 08:04:35
Wartość "Strength" viewera w przydadku Wranglera zależy od dwóch ustawień ekspozycji projektu - "exposure" dla silnika renderującego (pic 1) i "exposure" sceny (pic 2). [...]
Strength = (1 / (pic 1)) / 2^(pic 2)
OMG - Arku !
Ty wiesz wszystko...
ostatnio oglądałem tutka, w którym prowadzący też miał ten problem...
no, ale my mamy Ciebie...
Dzięki  :)

Piter

Porządkowi, Użytkownik
*
111 13 0

#3 Odp: Problem z NodeWrangler Viewer

#55661, 20191008, 16:46:22
Swego czasu też miałem podobny dylemat. Przeszukanie netu nic nie dało. Mało info na ten temat jest pewnie wynikiem tego, że z reguły mało kto zwraca tu uwagę na wartość tego noda - uruchamia się zminimalizowany, zazwyczaj powoduje prawidłowe wyświetlenie podglądu. Dopiero jak się sporo zmieni ekspozycję lub (i) rozwinie noda, albo w podglądzie materiału okazuje się, że wartość jakaś taka nietypowa. Sprawę wyjaśnia dopiero przegrzebanie kodu źródłowego tego dodatku.
Przy okazji tego dowiedziałem się, że ustawiając ekspozycję silnika cycles na 0.0 można celowo wykrzaczyć ten dodatek (przez 0 się nie dzieli). Oczywiście to bez sensu, bo po komu czarny render, no ale można.Cieszę się, że cokolwiek pomogłem.

Arek

Ekspert
*
3610 475 3
Tak 49396350

#4 Odp: Problem z NodeWrangler Viewer

#55662, 20191008, 17:08:16
tych zakamarków, smaczków jest tak wiele...
jakiś czas temu, przez przypadek natknąłem się na rewelacyjny sposób ustawiania wielu barw w ColorRamp 
https://youtu.be/JcmmPay7s3M?t=561
- no weź to rób na piechotę...

Piter

Porządkowi, Użytkownik
*
111 13 0

#5 Odp: Problem z NodeWrangler Viewer

#55663, 20191008, 21:37:52
Jako najbardziej zainteresowany - Dziękuję Bardzo. Jestem pod wrażeniem tak dogłębnej wiedzy. Wina była po mojej stronie, bawiłem się parametrami sceny, a później robiłem model; dzień później, kiedy doszedłem do materiału, nie skojarzyłem związku. Wżyciu nie wpadł bym na to powiązanie (chociaż po Twoich wyjaśnieniach wydaje się logiczne), a Wujek Google też nie pomógł...
Szacun
Oczywiście naszukałem się Film/Exposure (v 2.8 )  :-[ - parametr występuje w tej postaci tylko w cycles, a szukałem w eevee. Co ciekawe zmienia viewer w obu rendererach w ten sam sposób.

Staszek7

Użytkownik
*
125 24 0
jestem tu nowy!
Ostatnia zmiana: 20191008, 21:42:17 wysłana przez Staszek7

#6 Odp: Problem z NodeWrangler Viewer

#55664, 20191009, 18:23:45
Oczywiście naszukałem się Film/Exposure (v 2.8 )  :-[ - parametr występuje w tej postaci tylko w cycles, a szukałem w eevee. Co ciekawe zmienia viewer w obu rendererach w ten sam sposób.

"Film/Exposure (v 2.8 )" w eevee również występuje, choć nie jest eksponowane, bo nie wpływu dla końcowego renderu a wynosi domyślnie 1.0. Takie są zawiłości API Blendera.



...Wina była po mojej stronie, bawiłem się parametrami sceny, a później robiłem model...

Twórcy Wranglera mogliby choć wspomnieć w opisie dodatku, od czego zależy ten parametr. Może Bartek przeczyta ten wątek ... :)

Arek

Ekspert
*
3610 475 3
Tak 49396350

#7 Odp: Problem z NodeWrangler Viewer

#55665, 20191009, 22:16:34
Dobiłeś mnie swoją wiedzą i precyzją. Ja nawet nie podejrzewałem, że w tym: skromnym "DataAPI" kryje się cała olbrzymia baza danych: ustawień i zawartości całej sceny - jak sądzę jest to de facto zawartość pliku blend. Szok, niedowierzanie i płacz (nad swoją niewiedzą). Nie sądziłem, że z pozycji blendera, bez wchodzenia w skrypty i pythona, można tak dużo zobaczyć, na dodatek w sposób uporządkowany...
Jeszcze raz Dzięki.

Staszek7

Użytkownik
*
125 24 0
jestem tu nowy!