/  Forum  /  Blender Technicznie  /  Rendering / Oświetlenie  /  Czy da się tak ustawić obiekt świecący by dawał świało i nie renderował aię?

Czy da się tak ustawić obiekt świecący by dawał świało i nie renderował aię?

2.8 Cycles
Witam,
znalazłem sobie sposób na szybsze renderowanie sceny przez osobne renderowanie obiektów solo w png z przeźroczystym tłem , Następnie w VSE nakładanie ich na całą scenę. Skróciłem jeden render z planowanych 20 h do 40 minut. Oczywiście dotyczy to tych obiektów które są na pierwszym planie cały czas lub część czasu.  Jak część czasu to tam gdzie można kożystam z tego -  oszczędność czasu olbrzymia.
Mój problem polega na oświetleniu .
Cała scena jest w czymś na kształt misy która świeci (cycles ) co daje fajny efekt ale wymaga jej wycięcia z tła obiektu renderowanego solo( w sumie obcięcia misy o 1/2) . Wtedy obiekt ten jest po prostu ciemniejszy niż  renderowany z "pełną misą ". Ponieważ obiekty w końcu   dochodzą  do pełnego renderu (kluczowe klatki zazwyczaj są w wersji full ) widać zmianę koloru.
Czy da się tak ustawić światło /obiekt świecący by dawał światło i i nie renderował się w tle?

 

na123

Użytkownik
*
105 2 0
Ostatnia zmiana: 20200210, 20:14:22 wysłana przez na123
Chodzi ci o to, aby źródła światła nie było w renderze a światło tak. Spróbuj  tak zaznaczyć dla światła

Zygfryd

Aktywny użytkownik
*
383 35 1
eeee mmmm yyyy
Super .Działa !!!
Dzięki !!

na123

Użytkownik
*
105 2 0