/  Forum  /  Blender Technicznie  /  Problemy / Pytania / Różności Blenderowe  /  Importowanie plików 3DS - rozwala skalę

Importowanie plików 3DS - rozwala skalę

#0 Importowanie plików 3DS - rozwala skalę

#56240, 20200214, 09:52:20
Czasem potrzebuję skorzystać z jakiegoś gotowca z sieci i ściągam obiekt 3D z np https://archive3d.net/
ale dosyć często po imporcie widzę krzaki :(
Nie bardzo wiem wiem czy da się to naprawić i z czego to wynika - wygląda jakby wszystkie elementy były oryginalnie przyparentowane do czegoś co znikło lub zmieniło skalę.
Spotkaliście się już z takim problemem?

ramzes

Użytkownik
*
294 14 0
280837
stary człowiek i może, ale juz nie tak jak dawniej

#1 Odp: Importowanie plików 3DS - rozwala skalę

#56241, 20200214, 17:48:31
Spraw, aby "origin'y" wszystkich elementów (poza tym empty rodzicem) znalazły się w jednym punkcie.

Arek

Ekspert
*
3610 477 3
Tak 49396350

#2 Odp: Importowanie plików 3DS - rozwala skalę

#56242, 20200214, 18:25:21
Niestety coś mi to nie wychodzi tak jak pokazałeś :/
Chowam empty, zaznaczam wszystko, skaluję i z kaszanki robi się inna kaszanka :(

ramzes

Użytkownik
*
294 14 0
280837
stary człowiek i może, ale juz nie tak jak dawniej

#3 Odp: Importowanie plików 3DS - rozwala skalę

#56243, 20200214, 18:58:29
Pokaż, który to konkretny model.

Arek

Ekspert
*
3610 477 3
Tak 49396350

ramzes

Użytkownik
*
294 14 0
280837
stary człowiek i może, ale juz nie tak jak dawniej

#5 Odp: Importowanie plików 3DS - rozwala skalę

#56245, 20200214, 19:34:57
Fakt, tu to nie działa, ale chyba jest lepszy sposób. Po zaimportowaniu zresetuj wszystkie tranformacje (skalę, położenie i rotacje) wszystkich obiektów - Alt+S, Alt+G, Alt+R. Co prawda przywróci to obiekt o wielkich rozmiarach, ale to już chyba niewielki problem.

Edit:
Widzę, że to też nie działa w 100%, niektóre elementy trzeba poodbijać, np rury spalinowe, chociażby skalując z ujemną wartością SY-1 i przesuwając.

Arek

Ekspert
*
3610 477 3
Tak 49396350
Ostatnia zmiana: 20200214, 22:36:31 wysłana przez Arek

#6 Odp: Importowanie plików 3DS - rozwala skalę

#56254, 20200215, 10:49:45
Z ciekawości pobrałam plik, z którym były problemy. Już na wstępie zamieniłam go na stl bo pamiętam, że pobieranie jakichkolwiek modeli z archive3d właśnie tak wygląda, więc jeżeli nie robi mi to różnicy, to mogę zaimportować inny plik - chyba że problem tkwi w pliku 3ds, a nie w imporcie Blendera - wtedy to nic nie da (https://www.makexyz.com/convert/3ds-to-stl). Model zaimportowany do Blendera 2.81 wygląda jak poniżej. Co fakt skala jest dziwna i to dość konkretnie, ale to już prosto zmienić. Łap fbxa. ;) https://we.tl/t-CZOkes1q9O

sempervirent

Użytkownik
*
246 63 0
Ostatnia zmiana: 20200215, 10:53:14 wysłana przez sempervirent

#7 Odp: Importowanie plików 3DS - rozwala skalę

#56257, 20200215, 22:52:26
Problem pewnie tkwi w importerze blendera i sposób sempervirent ze zamianą formatu to najlepsze rozwiązanie. Dodam tylko, że do zmiany formatu można użyć też Meshlab'a, w którym w/w plik otwiera się prawidłowo i można go wyeksportować do innego wygodnego formatu (stl, obj, ply...)

Arek

Ekspert
*
3610 477 3
Tak 49396350

#8 Odp: Importowanie plików 3DS - rozwala skalę

#56265, 20200217, 09:17:20
Dziękuję Wam!
Zmiana na stl i import do Blendera robią robotę.

ramzes

Użytkownik
*
294 14 0
280837
stary człowiek i może, ale juz nie tak jak dawniej