/  Forum  /  Kategoria ogólna  /  Zasoby sieci  /  Tutoriale użytkowników PKB

Tutoriale użytkowników PKB

#0 Tutoriale użytkowników PKB

#8485, 20131218, 13:23:34
Postanowiłem założyć ten wątek, aby każdy mógł dodać coś od siebie, aby każdy mógł skorzystać. Do profesionalnego tutka wiele jeszcze brakuje, ale postanowiłem się podzielić tym co wiem. Puki co jedyne co mogę pokazać to zastosowania. Nagrywałem w częściach po zapisaniu. Przycisk do nagrywania u mnie to "num +" co w blenderze przybliża, więc czasem może być mały uskok w widoku.
Choinka od podstaw po render
http://www.youtube.com/watch?v=WV9gDn3uaG0&feature=youtu.be
Nie ważne ile razy upadłeś, ważne ile razy się podniosłeś.

Kamil1064

Ekspert
*
3845 164 1

#1 Odp: Tutoriale użytkowników PKB

#8488, 20131218, 15:52:32
Fajnie, że chcesz robić tutoriale Kamil, ale moim zdaniem lepiej byłoby nagrać coś, czego na YouTube jeszcze nie ma (ewentualnie jest, ale masz do zaoferowania więcej).

smm

Zaawansowany użytkownik
*
1298 127 1

#2 Odp: Tutoriale użytkowników PKB

#8489, 20131218, 16:08:15
Szczerze to dopiero teraz spojrzałem za choinką w youtube i faktycznie trochę tego jest :(
Nie ważne ile razy upadłeś, ważne ile razy się podniosłeś.

Kamil1064

Ekspert
*
3845 164 1

#3 Odp: Tutoriale użytkowników PKB

#8491, 20131218, 17:35:12
A nie myślałeś o dodawaniu komentarza do twoich tutoriali? Bo mnie jako początkującemu (a do takich jest chyba taki tutorial skierowany) łatwiej ogląda się tutoriale gdzie ktoś mówi co robi - Jakoś łatwiej się wtedy wszystko zapamiętuje (bez względu czy po angielsku czy po polsku).
Im więcej praktycznych tutoriali tym lepiej!:)

Kalif

Nowy użytkownik
*
23 0 0

#4 Odp: Tutoriale użytkowników PKB

#8492, 20131218, 17:52:52
Co do komentarzy to muszę się przełamać ;) Sam mikrofon zrobić nie jest trudno.
Nie ważne ile razy upadłeś, ważne ile razy się podniosłeś.

Kamil1064

Ekspert
*
3845 164 1

#5 Odp: Tutoriale użytkowników PKB

#8494, 20131218, 18:49:57
To ja też poproszę z "dźwiękiem" następnym razem:)

utatek

Zaawansowany użytkownik
*
837 44 0

#6 Odp: Tutoriale użytkowników PKB

#8495, 20131218, 20:19:03
Wiesz bo w komentarzu jest nie tylko mówienie krok po kroku co się robi ale też wyjaśnienie dlaczego tak a nie inaczej, co może się stać (w sensie jakie błędy mogą wystąpić i jak je rozwiązać) - Przynajmniej wg mnie tak powinno być w tutorialu z prawdziwego zdarzenia. Do tego jak się ogląda takie coś bez dźwięku to aż się chce włączyć swoją muzykę albo cokolwiek, żeby szumiało w tle i się rozpraszasz (nie zapamiętasz tylu rzeczy tylko powtarzasz bezmyślnie). Także śmiało!:D

Kalif

Nowy użytkownik
*
23 0 0

#7 Odp: Tutoriale użytkowników PKB

#8499, 20131218, 21:16:20
Nagrywaj z dźwiękiem, jak nie będzie Ci pasowało to go wytniesz. Choinka fajna!

Ancestor

Ekspert
*
2303 60 3
jestem tu już od pewnego czasu!

#8 Odp: Tutoriale użytkowników PKB

#8561, 20131225, 10:49:41
Dobrze smm pisze, robiłeś np. ten spadochron i może wykorzystałeś coś, czego jeszcze nie było na youtube, więc warto to wrzucić, jeśli chcesz większej ilości zainteresowanych, dla przykładu http://www.youtube.com/watch?v=QC6JVsivW_g czy http://www.youtube.com/watch?v=VaUa-a4GbTA jednak wiadomo, łatwo powiedzieć, trudniej zrobić.

Kruk

Nowy użytkownik
*
49 3 0
jestem tu nowy!

#9 Odp: Tutoriale użytkowników PKB

#8574, 20131225, 19:25:01
Łoo, tutek! :) Świetny początek i od razu spora długość! :) Gdy wrócę do Gdańska po świętach, chętnie pobiorę go do swojej kolekcji tutoriali.

A ta choinka była inspirowana przez Andrew Price'a? :)
-piotr-

Piotr

Administrator, Ekspert
*
3960 193 8
BFCT

#10 Odp: Tutoriale użytkowników PKB

#8577, 20131225, 22:57:55
Nie, nie szukałem nic o choinkach czy nawet drzewach, po prostu przysiadłem i intuicyjnie po kilku próbach wiedziałem co ruszam. Pod koniec jak miałem widok za blisko drzewka, to mi blender się wyłączał :) Trochę to uciążliwe, ale już jest lepiej. Postaram się do końca roku obejrzeć zwartość płytki a do następnych tutków dorzucić głos, bo faktycznie części skrótów czy rozwiązań samym machaniem myszką wiele nie wytłumaczę.
Nie ważne ile razy upadłeś, ważne ile razy się podniosłeś.

Kamil1064

Ekspert
*
3845 164 1

#11 Odp: Tutoriale użytkowników PKB

#8578, 20131225, 23:56:17
Życzę powodzenia, było by extra gdyby wyrosło z Ciebie kolejne źródło wiedzy w postaci materiałów wideo.
Trzymam kciuki, takich potrzebujemy.

olek

Zaawansowany użytkownik
*
910 53 2

#12 Odp: Tutoriale użytkowników PKB

#9062, 20140121, 09:59:17
Dom, willa, jak kto woli, przygotowanie do renderu bądź do zewnętrznego silnika :)
https://www.youtube.com/watch?v=MYtyild1E6U&feature=youtu.be
Wiele kwestii tu zawartych powinno być dla większości jedynie przypomnieniem, cieszę się że pewne kwestie, o które w międzyczasie pytałem zostały rozwiązane ;) W pewnym momencie dźwięk został nieco ucięty, ale to podczas teksturowania, a tam w zasadzie to cały czas jednym schematem. Po nagrywaniu zostało mi 4Gb wolnej pamięci, nagrywane było w częściach, podczas łączenia uciekł mi jeden moment napiszę o nim za chwilę, aby dodać jeszcze jedno zdjęcie.
Nie ważne ile razy upadłeś, ważne ile razy się podniosłeś.

Kamil1064

Ekspert
*
3845 164 1

#13 Odp: Tutoriale użytkowników PKB

#9063, 20140121, 10:00:34
... a chodzi o to, że dodałem jeszcze jedno rozcięcie na całym meshu "na oko" po to, żeby zrobić ostatnie sufity.
Moment ten jest gdzieś w 1:27:35
Nie ważne ile razy upadłeś, ważne ile razy się podniosłeś.

Kamil1064

Ekspert
*
3845 164 1

#14 Odp: Tutoriale użytkowników PKB

#9064, 20140121, 10:14:21
Dodam także plik. Pierwsza warstwa to gotowy dom, oteksturowany, ale tekstur nie pakowałem, na drugiej warstwie starałem się odtworzyć plik początkowy. Co do licencji ;) użytkownicy PKB mogą korzystać wedle uznania poza sprzedażą.
Jak coś to pisać śmiało :)
Nie ważne ile razy upadłeś, ważne ile razy się podniosłeś.

Kamil1064

Ekspert
*
3845 164 1

#15 Odp: Tutoriale użytkowników PKB

#9066, 20140121, 11:50:57
I taki model można spokojnie używać jako obiekt w grze?

Kalif

Nowy użytkownik
*
23 0 0

#16 Odp: Tutoriale użytkowników PKB

#9068, 20140121, 15:19:10
Kamil gratuluje kolejnego tutka:) Zaraz sobie go pobiorę, bo trochę trwa;)

utatek

Zaawansowany użytkownik
*
837 44 0

#17 Odp: Tutoriale użytkowników PKB

#9075, 20140121, 17:50:05
I taki model można spokojnie używać jako obiekt w grze?
Dla testu zrobiłem "miasto" ze skopiowanych i nie miałem przycięć, ale oczywiście w grze dochodzi jeszcze masa innych rzeczy.
Nie ważne ile razy upadłeś, ważne ile razy się podniosłeś.

Kamil1064

Ekspert
*
3845 164 1

#18 Odp: Tutoriale użytkowników PKB

#9076, 20140121, 18:00:10
Dość sporo FPS mam na swoim laptopie ;)
Nie ważne ile razy upadłeś, ważne ile razy się podniosłeś.

Kamil1064

Ekspert
*
3845 164 1

#19 Odp: Tutoriale użytkowników PKB

#9081, 20140121, 19:21:54
W każdym bądź razie fajnie - mniej więcej low poly. Dobrze, że ktoś się zajął low poly bo przecież do gamedevu też się używa 3D nie tylko do wizualizacji albo wyczesanych scen. Także dobry temat.
A i od razu inaczej się ogląda jak jest głos:)

Pomyśl też nad tym, żeby tutoriale pociąć na części - łatwiej się przewija i wgle. Ale to tylko już tylko taka luźna sugestia:)

Kalif

Nowy użytkownik
*
23 0 0

#20 Odp: Tutoriale użytkowników PKB

#9085, 20140121, 20:02:48
Oja, dopiero teraz znalazłem ten wątek! Gratulacje Kamil, zrobiłeś najdłuższy tutorial do Blendera EVER :)
Któregoś dnia klikło mi się coś źle na forum i straciłem dostęp do masy ostatnio napisanych postów, zatem przepraszam za tak późne przyuważenie Twojego dzieła. I dziękuję w imieniu całego PKB! :)
-piotr-

Piotr

Administrator, Ekspert
*
3960 193 8
BFCT

#21 Odp: Tutoriale użytkowników PKB

#9095, 20140121, 21:28:53
Myślałem, aby to podzielić ale ostatecznie dodałem na początku spis, aby można się było zorientować. Teksturowanie można śmiało przewinąć, wszystko idzie tym samym schematem poza problemem, który pojawia się w 1:53:30. To się zdarza przy limited disolve. Tak samo jakieś dziury.
Nie ważne ile razy upadłeś, ważne ile razy się podniosłeś.

Kamil1064

Ekspert
*
3845 164 1

#22 Odp: Tutoriale użytkowników PKB

#9097, 20140121, 21:39:02
Kamil fajnie było by jak byś w przyszłości dzielił tak obszerne tutoriale na części. Myślę, że max to 30 minut. Miej litość dla ludzi z limitowanym internetem. :) Tak czy inaczej muszę go kiedyś wciągnąć w całości, bo pewnie kilku fajnych rzeczy się nauczę.

Remik

Ekspert
*
2483 120 9

#23 Odp: Tutoriale użytkowników PKB

#9102, 20140121, 22:21:27
W przyszłości, ale pewnie nie najbliżej bo się sesja zbliża :o
Nie ważne ile razy upadłeś, ważne ile razy się podniosłeś.

Kamil1064

Ekspert
*
3845 164 1

#24 Odp: Tutoriale użytkowników PKB

#9105, 20140121, 22:34:16
Dobra robota, fajnie że już z głosem (:

smm

Zaawansowany użytkownik
*
1298 127 1

#25 Odp: Tutoriale użytkowników PKB

#9107, 20140121, 22:38:18
... No i trzeba się czegoś dowiedzieć na temat blendera ;D Plik to dom_4. Pierwszy był do prób, drugi nagrany na początku roku, jednak jego prosta bryła, proste schody, prosty dach spowodowały iż uznałem je za bez sensu. Trzeci dom do prób, czwarty do tutka. Myślę, aby później pokazać drzwi, okna wraz z animacjami. Później może jakieś proste meble( o ile społeczność PKB chce low poly), jeżeli nie to będę je robił pod render w blenderze, choć zapewne połączę oba z normal mapami, jednak muszę się podszkolić w normal map w 3D obiektach. Ukończyłem Technikum budowlane z indywidualnym przyłożeniem na wiedzie projektową, więc budowle to coś co mi się podoba. Myślę też, aby zbudować Khorinis(o ile kojarzycie to miasto) jednak bez impotru, co najwyżej z filmików. Gdy się będę za to zabierał(o ile w ogóle) to założę temat odnośnie waszych propozycji co dodać, aby to wyglądało jak przed powrotem Diega ;)
No co, gra mi się podoba. Podczas renderowania mogę w tę grę grać, bo wykorzystuje ona kartę wbudowaną, którą blender zostawia w spokoju, a na niej przeglądać internet to słabo.
Nie ważne ile razy upadłeś, ważne ile razy się podniosłeś.

Kamil1064

Ekspert
*
3845 164 1

#26 Odp: Tutoriale użytkowników PKB

#9109, 20140121, 23:00:59
Dobre low poly nie jest złe, szczególnie to z gier. ;)

Remik

Ekspert
*
2483 120 9

#27 Odp: Tutoriale użytkowników PKB

#9176, 20140123, 10:13:39
Wiadome, że PKB chce low poly i to z gothica:)
A tak przy okazji low poly. Są gdzieś jakieś hmm wytyczne jaki powinien być model low poly, żeby zżerał jak najmniej? Bo właściwie 99% tutoriali jest o modelach high poly...

Kalif

Nowy użytkownik
*
23 0 0

#28 Odp: Tutoriale użytkowników PKB

#9178, 20140123, 10:46:34
Nie szukałem, ale wiele prób spowodowało, że wszystko co powstało do tej pory wyląduje w koszu ;) No niestety jak się chce robić grę, zaczyna poznawać programy to się dostaje takiego kopa w d... że się nie wie gdzie się jest. Ale to tylko ze względu na to, że nic nie wiedziałem o blenderze. Z początku 2 domy(w sumie pomieszczenia) cięły mi całość a i dziury miały i robiłem je kilka dni. Co do low poly to wydaje mi się, że tam gdzie nie ma kątów pomiędzy ścianami to nie ma sensu, aby były oddzielnie, także zwykły subdivide nie ma sensu. Gothic ma otwarty świat, więc też muszą być przystosowane do sprzętu, a choćby w wiedźminie wchodząc przez drzwi teleportowałeś się do środka co usuwało konieczność obliczanie tego co jest na zewnątrz dając większe możliwości co do wewnątrz.
Nie ważne ile razy upadłeś, ważne ile razy się podniosłeś.

Kamil1064

Ekspert
*
3845 164 1

#29 Odp: Tutoriale użytkowników PKB

#9188, 20140123, 17:06:26
Mi wydaje się, że silniki gier nie są takie niedoskonałe jakby mogło się wydawać i elementy które nie są widoczne na ekranie po prostu się nie obliczają. To samo tyczy się elementów, które są zasłonięte przez inne. Oblicza się tylko to co jest widoczne. Kiedyś czytałem coś na ten temat i chyba tak to właśnie wygląda. Nie jestem jednak do końca pewny czy czegoś nie pokręciłem.

Remik

Ekspert
*
2483 120 9