/  Forum  /  Blender Ogólnie  /  Prace w toku  /  Czołg T-55

Czołg T-55

#0 Czołg T-55

#13212, 20140417, 16:24:16
Witam. Po dłuższej przerwie wracam do modelowania. Zdecydowałem się na czołg T-55. Wyniki moich dotychczasowych prac prezentuję poniżej.

McGavish

Zaawansowany użytkownik
*
891 102 1

#1 Odp: Czołg T-55

#13213, 20140417, 16:46:47
Jeszcze odrobinkę brakuje do całości... Tak nawiasem, czołgu tu jeszcze nie było, bardzo jestem ciekaw całości.

Arek

Ekspert
*
3584 467 3
Tak 49396350

#2 Odp: Czołg T-55

#13214, 20140417, 16:50:05
Wygląda bardzo dobrze, wręcz estetycznie :)

Jest parę różnic z tym co znalazłem w necie - ale znając życie nie jeden model miał zmienione te koła, więc poszczególne modele mogą się od siebie różnić.

Jakby ktoś chciał porównać z oryginałem to znalazłem to:
http://scalemodels.ru/modules/photo/galerie/w_t55_13.jpg
http://www.toadmanstankpictures.com/sample55_02.jpg

SirGorn

Ekspert
*
1582 102 4
.

#3 Odp: Czołg T-55

#13216, 20140417, 17:38:27
Sir Gorn- Różnice są, jak na przykład "szprychy" w kole napinającym. Dzięki za to pierwsze zdjęcie, nie wiem jakim cudem go przegapiłem.

McGavish

Zaawansowany użytkownik
*
891 102 1

#4 Odp: Czołg T-55

#13220, 20140417, 21:11:58
Koła zostały poprawione, prowizoryczna przymiarka do kadłuba.

McGavish

Zaawansowany użytkownik
*
891 102 1

#5 Odp: Czołg T-55

#13223, 20140417, 22:29:21
Jak na razie zapowiada się bardzo fajnie. Czekam na więcej

KattaK

Zaawansowany użytkownik
*
1453 27 2
Stworzony by tworzyć

#6 Odp: Czołg T-55

#13225, 20140417, 23:11:48
"bunkrow nie ma, ale tez jest za..." ;)

ramzes

Użytkownik
*
269 11 0
280837
stary człowiek i może, ale juz nie tak jak dawniej

#7 Odp: Czołg T-55

#13235, 20140418, 11:42:12
Zapowiada się super.

Będziesz rigował zawieszenie?:)

jedimaster

Aktywny użytkownik
*
398 13 1
1047557

#8 Odp: Czołg T-55

#13236, 20140418, 12:07:55
jedimaster- planuję całą scenę z tym czołgiem, więc jeśli uda się ustawić zawieszenie ręcznie to obejdzie się bez riggu. Szczerze to nie znalazłem poradnika który by pokazywał na przykład taki rigg http://www.youtube.com/watch?v=9Vt0p4OhHB4.

McGavish

Zaawansowany użytkownik
*
891 102 1

#9 Odp: Czołg T-55

#13239, 20140418, 20:15:03
Samo poruszanie się obiektu po gruncie nie jest jakieś wielce skomplikowane. Można oprzeć to kości, lub empty, lub to i to. Gorzej sprawa się ma z bezwładnością gąsienic. Jest to możliwe, widziałem rigi z bezwładnością, ale pewnie bez jakiegoś skryptu się nie obędzie.

https://www.youtube.com/watch?v=S5AYKANfeOk&feature=youtu.be

Pewnie konkretnego poradnika odnoszącego się do mechanizmu czołgu nie znajdziesz, a może jest, nie wiem. Wystarczy poznać działanie takich rigów na innych przykładach, nie koniecznie czołgów.

Arek

Ekspert
*
3584 467 3
Tak 49396350

#10 Odp: Czołg T-55

#13240, 20140418, 20:32:19
https://www.youtube.com/watch?v=Bk4BmCQCLmI
Tutaj wygląda to fajnie. Autor w opisie napisał, że bezwładność gąsienicy opiera się o symulację materiału.

smm

Zaawansowany użytkownik
*
1335 131 1

#11 Odp: Czołg T-55

#13242, 20140418, 20:51:14
O tym nie pomyślałem, dość proste i wydawać by się mogło oczywiste rozwiązanie :). Jedyne co to chyba musi być puszczona animacja, aby symulacja materiału działała.

https://www.youtube.com/watch?v=0uEwajlw7iQ&feature=youtu.be

Arek

Ekspert
*
3584 467 3
Tak 49396350
Ostatnia zmiana: 20140418, 22:38:30 wysłana przez Arek

#12 Odp: Czołg T-55

#13244, 20140418, 21:42:02
Ja się zastanawiałem właśnie jak coś takiego zrobić, no i pierwsze co wpadło do głowy to symulacja, czasami pewne rzeczy są zbyt proste żeby je zauważyć.

Nie wiem czy to widziałeś, sam tego do końca nie widziałem ale pomyślałem że może ci się to przydać.
https://www.youtube.com/watch?v=LovMyPoW6Ko

KattaK

Zaawansowany użytkownik
*
1453 27 2
Stworzony by tworzyć
Ostatnia zmiana: 20140418, 21:45:51 wysłana przez KattaK

#13 Odp: Czołg T-55

#13245, 20140418, 22:16:26
Bardzo dziękuję wszystkim za pomysły i pomoc. Gdy tylko skończę projektować układ jezdny spróbuję go zriggować. W razie problemów (które będą na 100%) będę pytał.

McGavish

Zaawansowany użytkownik
*
891 102 1

#14 Odp: Czołg T-55

#13250, 20140419, 10:58:47
Arek, mam pytanie. Jak "zamontowałeś" symulację materiału do gąsienicy, w jaki sposób koła podążają po gruncie? Gąsienice zrobiłeś shrinkwrapem? Gąsienica, koło napędowe i jezdne (wahacz też) jest już zrigowane (gąsienica przy przesuwaniu kości się obraca). Problem pojawia się z gąsienicą. Blisko podłoża widać ostre załamania. Arek, Twoja gąsienica 2 wygląda naprawdę świetnie.

McGavish

Zaawansowany użytkownik
*
891 102 1
Ostatnia zmiana: 20140419, 11:12:28 wysłana przez McGavish

#15 Odp: Czołg T-55

#13255, 20140419, 17:46:19
Moja gąsienica nie jest zbyt dokładna, robiłem ją na szybko :). Nie wiem na które pytania odpowiadać. Shrinkwrap - tak, ale nie dla gąsienicy, a dla krzywej, każde koło ma dodatkową kość z ogranicznikiem shrinkwrap, cloth zrobiłem tylko dla górnej części gąsienicy (pasek materiały), oczywiście odpowiednio zaparentowany do całości, do kilku vertexów zaparentowane empty, które jednocześnie są shakowane do gąsienicy (krzywej) . I tak po krótce.
Nie chce Ci tu poradnika urządzać, jak chcesz jestem teraz na GG, jak masz jakieś pytania.

Arek

Ekspert
*
3584 467 3
Tak 49396350

McGavish

Zaawansowany użytkownik
*
891 102 1

#17 Odp: Czołg T-55

#13260, 20140419, 20:14:37
Arek, poszło na pw.
Czyli się nie dowiemy :(
Nie ważne ile razy upadłeś, ważne ile razy się podniosłeś.

Kamil1064

Ekspert
*
3848 164 1

#18 Odp: Czołg T-55

#13261, 20140419, 20:25:37
Chodziło o to, aby Arek wysłał mi plik z Jego modelem  ;).

McGavish

Zaawansowany użytkownik
*
891 102 1

#19 Odp: Czołg T-55

#13266, 20140419, 21:57:38
Ja też chętnie bym zobaczył, co Arek zmajstrował :)
-piotr-

Piotr

Administrator, Ekspert
*
3960 193 8
BFCT

#21 Odp: Czołg T-55

#13270, 20140419, 22:07:33
Dzięki! :)
-piotr-

Piotr

Administrator, Ekspert
*
3960 193 8
BFCT

#22 Odp: Czołg T-55

#13273, 20140419, 22:37:20
No proszę Pana. Udostępniasz prywatną korespondencję nawet nie zadając sobie trudu, aby się spytać?

Arek

Ekspert
*
3584 467 3
Tak 49396350

#23 Odp: Czołg T-55

#13274, 20140419, 22:59:07
Przepraszam Cię bardzo za zaistniałą sytuację. Nie było w moim interesie rozpowszechnianie pliku, chciałem tylko pomóc.

McGavish

Zaawansowany użytkownik
*
891 102 1
Ostatnia zmiana: 20140419, 23:07:04 wysłana przez McGavish

#24 Odp: Czołg T-55

#13276, 20140419, 23:08:19
Arku, na wszelki wypadek też przepraszam :) Ale nie mam wrażenia, że coś złego zrobiliśmy... Twój plik, Twoje prawa. Jeszcze go nikomu nie sprzedałem....
-piotr-

Piotr

Administrator, Ekspert
*
3960 193 8
BFCT

#25 Odp: Czołg T-55

#13277, 20140419, 23:34:50
Sam plik akurat jest mało istotny, żadna rewelacja ani też nie ma tam żadnych tajemniczych rozwiązań, gdyby McGavish chciał to bym sam go tu wstawił, to jego wątek. Ale skoro spytał się na privie, a chyba nie od parady są to prywatne wiadomości, udostępniłem do prywatnej wiadomości. A kolega bez skrępowania udostępnia prywatną wiadomość publicznie... niby nic wielkiego, ale jak widać dla niektórych prywatny czy publiczny nie ma znaczenia.

Arek

Ekspert
*
3584 467 3
Tak 49396350

#26 Odp: Czołg T-55

#13278, 20140419, 23:39:45
Oczywiście jeśli byłaby to ważna rzecz to zapytałbym o pozwolenie, ale jak sam stwierdzasz nie było tam nic nadzwyczajnego. Przepraszam jeszcze raz i zapomnijmy o całej sprawie.

McGavish

Zaawansowany użytkownik
*
891 102 1

#27 Odp: Czołg T-55

#13279, 20140419, 23:46:24
Z okazji Świąt... bana nie będzie ;)
Nie ważne ile razy upadłeś, ważne ile razy się podniosłeś.

Kamil1064

Ekspert
*
3848 164 1

#28 Odp: Czołg T-55

#13280, 20140419, 23:56:22
#heheszki :D

Sam byłem ciekawy jak zrobić rig podwozia i jestem pod wrażeniem jak to fajnie działa i prosto wygląda.

SirGorn

Ekspert
*
1582 102 4
.

#29 Odp: Czołg T-55

#13286, 20140420, 14:41:19
Witam. Mam pytanie odnośnie modelu Arka. W jaki sposób kość Bone.014 steruje wysokością  gąsienicy? Również kość Bone.011 działa tak samo. W jaki sposób?

McGavish

Zaawansowany użytkownik
*
891 102 1