Forum

Blender Ogólnie => Prace w toku => Wątek zaczęty przez: McGavish w 20150925, 17:35:50

Tytuł: Czołg ciężki JS-2 1944
Wiadomość wysłana przez: McGavish w 20150925, 17:35:50
Witam!

Zakładam wątek, bo mam nareszcie już co pokazać.
Na początek opowiem może trochę o zmianach w modelowaniu w stosunku do T-55.
Jak widać poniżej, większość elementów wieży jest zrobiona ze spójnej, połączonej siatki.
Siatka w miejscu połączenia np. haka z wieżą nie musi być idealna, ponieważ i tak całość będzie rzeźbiona w Zbrushu (spawy, wgniecenia itp.)
Siatka wieży jest z zaakceptowanym subsurfem x2

Test samego rzeźbienia spawu + lekkie obicia:
(http://i.imgur.com/6XbO0iJ.jpg)

Prosty materiał z normal mapą:
(http://i.imgur.com/nGGHPmz.png)

Normal mapa + kurz z AO:
(http://i.imgur.com/SqjfzH9.png)

(http://i.imgur.com/lR9SVlW.png)
(http://i.imgur.com/gelh9hD.jpg)
(http://i.imgur.com/SUrTVBJ.jpg)
(http://i.imgur.com/I2sCwgj.jpg)
(http://i.imgur.com/f4WzFUD.jpg)
(http://i.imgur.com/5IFxqUo.jpg)

Siatki:
(http://i.imgur.com/UQ4IzQV.jpg)
(http://i.imgur.com/wV0rI5m.jpg)
(http://i.imgur.com/b1IDQWH.png)
(http://i.imgur.com/EIklfIq.png)
(http://i.imgur.com/wGHDt6G.jpg)
(http://i.imgur.com/V0fsLOI.jpg)
(http://i.imgur.com/vNZ9z5D.png)
(http://i.imgur.com/VxKwRWA.png)
(http://i.imgur.com/4G0J8on.png)
Tytuł: Odp: Czołg ciężki JS-2 1944
Wiadomość wysłana przez: Tombom w 20150925, 18:08:32
Co tu dużo pisać - extra!
Tytuł: Odp: Czołg ciężki JS-2 1944
Wiadomość wysłana przez: Khar w 20150925, 18:17:17
(https://media.giphy.com/media/ncsQI9sF3pa8w/giphy.gif)
Sporo się bawiłem na tym czołgu w dzieciństwie :D Stoi taki na moim starym osiedlu w Krakowie :)
Jak chcesz jakieś szczegóły  to pisz, polecę z aparatem :)
Tytuł: Odp: Czołg ciężki JS-2 1944
Wiadomość wysłana przez: Piotr w 20150925, 18:21:08
Ale mniamuśna siatka... :)
Tytuł: Odp: Czołg ciężki JS-2 1944
Wiadomość wysłana przez: Kamil1064 w 20150925, 18:24:09
No to z takim doświadczeniem w 2 miesiące powinieneś się wyrobić ;)
Tytuł: Odp: Czołg ciężki JS-2 1944
Wiadomość wysłana przez: Tokugawa w 20150925, 18:40:29
Przez ciebie zwątpiłem w sens zrobienia swojego BT-5  :D
Tytuł: Odp: Czołg ciężki JS-2 1944
Wiadomość wysłana przez: McGavish w 20150925, 18:42:23
Dzięki Panowie!

Przez ciebie zwątpiłem w sens zrobienia swojego BT-5  :D

Dawaj, dawaj, bo na prawdę świetnie Ci idzie :D
Tytuł: Odp: Czołg ciężki JS-2 1944
Wiadomość wysłana przez: Piotr w 20150925, 18:43:31
@Tokugawa, nie porównuj się, to nigdy nie ogarnie Cię zwątpienie! Każdy pracuje swoim tempem i idealnie byłoby, gdybyś szukał inspiracji w wyzwaniach i ciekawych miejscach, które napotkasz podczas modelowania. McGavish zrobił tylko tyle, że też poszedł taką samą drogą, podobnie jak wielu z nas! :) Nie zniechęcaj się i nie poddawaj zwątpieniu! Za jakiś czas znowu wróci Ci chęć do dłubania, i wtedy zobaczysz :)
Tytuł: Odp: Czołg ciężki JS-2 1944
Wiadomość wysłana przez: Akierek w 20150926, 23:15:10
No czekam na dalsze postepy ;)
Tytuł: Odp: Czołg ciężki JS-2 1944
Wiadomość wysłana przez: McGavish w 20151015, 17:52:19
Test tekstur koła (mapowanie skończone tylko do przodu):

[sketchfab]61bfd48af48b45fda0775d59f3cf5831[/sketchfab]

Powierzchnia toczna do poprawy.
Tytuł: Odp: Czołg ciężki JS-2 1944
Wiadomość wysłana przez: olek w 20151015, 18:12:53
Nawet nie wiesz jak człowieka potrafisz czasami zdołować. I to kołem ;p. Nie wiem w sumie po co pisze jeszcze jakieś komentarze pod twoimi postami. Cały czas to samo. Jesteś mistrz.
Tytuł: Odp: Czołg ciężki JS-2 1944
Wiadomość wysłana przez: Remik w 20151015, 18:41:19
Teraz jak spojrzę na ten obrazek z hakiem, który wcześniej wydawał mi się rewelacyjny stwierdzam, że tam praktycznie nic nie ma na tej teksturze w porównaniu z tym kołem. Po zakończeniu prac nad T-55 myślałem, że niewiele da się już poprawić w kwestii realistycznie wyglądających materiałów, ale jak widać da się poprawić i to bardzo dużo. Niesamowity progres. :)
Tytuł: Odp: Czołg ciężki JS-2 1944
Wiadomość wysłana przez: jubi w 20151015, 20:25:03
Bardzo fajne rezultaty!

Zastanawiam się tylko, skąd się wzięła taka dziwna randomowa siatka jak np. ta:

(http://i.imgur.com/4G0J8on.png)

Czy to jest w całości wyrzeźbione w Zbrushu i później wyeksportowane z zastosowaniem automatycznego retopo czy świadomie taką siatkę utworzyłeś ręcznie? Bo nie widzę w niej za bardzo myśli przewodniej, kierunek w jakim idą loopy wygląda na przypadkowy. Jaką część pracy robisz w Blenderze?
Tytuł: Odp: Czołg ciężki JS-2 1944
Wiadomość wysłana przez: smm w 20151015, 20:26:52
To koło wyszło świetnie, tak mi się podobało, że chyba z 5 minut je sobie obracałem (:
Tytuł: Odp: Czołg ciężki JS-2 1944
Wiadomość wysłana przez: McGavish w 20151015, 20:29:58
Dziękuję Panowie!

@Jubi:
Nie, robiłem to ręcznie. Całkowicie płaska powierzchnia, więc nie trzeba dbać tak o topologię. W miejscach szwów loopy są przemyślane.
Tytuł: Odp: Czołg ciężki JS-2 1944
Wiadomość wysłana przez: jubi w 20151015, 20:35:37
Dziękuję Panowie!

@Jubi:
Nie, robiłem to ręcznie. Całkowicie płaska powierzchnia, więc nie trzeba dbać tak o topologię. W miejscach szwów loopy są przemyślane.

Czyli co dokładnie robisz w Zbrushu? Mógłbyś opisać swój workflow?

EDIT: Widziałem ostatnio sporo fajnych hard-surface modeli zrobionych w całości w ZBrushu co mnie zdziwiło, bo zwykle się postrzega ten soft jako coś do rzeźbienia organicznych kształtów, dlatego ciekawi mnie czy ty też tą drogą poszedłeś.
Tytuł: Odp: Czołg ciężki JS-2 1944
Wiadomość wysłana przez: McGavish w 20151015, 20:44:55
Czyli co dokładnie robisz w Zbrushu? Mógłbyś opisać swój workflow?

Więc tak:
- gotowy model "zrobiony pod Subsurfa" wykonany w Blenderze (z mapą UV) eksportuję do Zbrusha.
- w Zbrushu dzielę go na ok 10M wierzchołków i rzeźbię (oczywiście ta liczba jest uzależniona od wielkości obiektu, przykładowo dla takiego koła wystarczyłoby ok 200k)
- exportuję model high-poly i low-poly (low-poly  uzyskuję poprzez redukcję liczby podziałów do 0-1, lekka deformacja po rzeźbieniu pozostaje)
- bake w Xnormalu lub Substance Painterze (Paintera nie testowałem jeszcze na wypalaniu map z 10M wierzchołków, ale powinien dać radę)

W Zbrushu uzyskuję takie efekty jak: zagięcia blach, spawy, niektóre faktury odlewów, dziury po pociskach itp.
Model low-poly jest praktycznie identyczny, jak ten prosto z Blendera. Wszystko zależy od wielkości deformacji podczas rzeźbienia.

Przy tworzeniu tego koła nie używałem Zbrusha, sam Painter.

Edit:
Modelowanie w Zbrushu jest, jak dla mnie, mało intuicyjne i nie brałem tego nawet pod uwagę. Wole modelować w Blenderze.
Tytuł: Odp: Czołg ciężki JS-2 1944
Wiadomość wysłana przez: jubi w 20151015, 20:53:30
Dzięki, teraz prawie wszystko jasne.

Jeszcze jedna może istotna informacja która może się przydać ludziomi którzy chcieliby pójść w twoje ślady - używasz Zbrusha z tego względu, że Blender nie wydala wydajnościowo rzeźbienia przy 10mln wierzchołków czy może dlatego, że Zbrush ma wygodniejsze narzędzia do twoich potrzeb (spawy, zaginanie blachy itd.)? W ogóle fajnie że się dzielisz wiedzą, z twoich wątków można się zawsze sporo nauczyć. No i podziwiam wytrwałość w dążeniu do celu, żeby ciągnąć projekt rok i nie zwątpić trzeba mieć żelazną konsekwencję.

Tytuł: Odp: Czołg ciężki JS-2 1944
Wiadomość wysłana przez: McGavish w 20151015, 21:01:45
Dzięki Jubi.

Zbrusha używam głównie przez wydajność i genialne brushe. Przykładowo, zrobienie własnego pędzla do robienia spawów zajmie ok. 5 min. Późniejsze rzeźbienie to już tylko przyjemność. Blender ma bardzo dobre połączenie z Zbrushem (wtyczka GoB Blender), czyli eksportowanie w dwie strony jednym klikiem.

Przykładowa mapa dla spawu (zrobiłem ją w ok. 5 min, więc szybko można zrobić dużo szablonów) Jeśli chcecie, to możecie spróbować ją użyć w Blenderze do rzeźbienia:

(http://i.imgur.com/qVWfNB0.png)
Tytuł: Odp: Czołg ciężki JS-2 1944
Wiadomość wysłana przez: Przemek w 20151016, 08:34:04
Szacun wymodelować coś takiego i to jeszcze z taką ładniutką siatką. :D
Tytuł: Odp: Czołg ciężki JS-2 1944
Wiadomość wysłana przez: McGavish w 20151017, 18:00:17
Dzięki Przemek!

Materiał praktycznie skończony (tekstury 4k):

[sketchfab]51d659773c794af9bc3d281bc2f62117[/sketchfab]
Tytuł: Odp: Czołg ciężki JS-2 1944
Wiadomość wysłana przez: Khar w 20151017, 18:49:29
Ten piksel jest brzydki:
Tytuł: Odp: Czołg ciężki JS-2 1944
Wiadomość wysłana przez: McGavish w 20151017, 19:38:09
@Khar: Będzie cały model do poprawy  :)
Tytuł: Odp: Czołg ciężki JS-2 1944
Wiadomość wysłana przez: Khar w 20151017, 20:40:05
@Khar: Będzie cały model do poprawy  :)
To bez sensu szybciej Ci pójdzie jak zaczniesz od nowa.
Tytuł: Odp: Czołg ciężki JS-2 1944
Wiadomość wysłana przez: Kamil1064 w 20151017, 20:58:52
Fajny postęp nad ogółem :)
Ale jako grafik przyczepię się do szwów :( Ale tak to już jest, że jak wiesz gdzie czego szukać to i Wiesiek słabo wygląda pod względem szwów na teksturach.
Na Twoim modelu z daleka tego nie widać, więc to szczegół nie wymagający porawy, chyba że dla poprawy humoru ;)
Tytuł: Odp: Czołg ciężki JS-2 1944
Wiadomość wysłana przez: McGavish w 20151017, 21:05:04
Wielkich zoomów nie będzie, więc spokojnie to wystarczy ;)
Tytuł: Odp: Czołg ciężki JS-2 1944
Wiadomość wysłana przez: McGavish w 20151019, 17:12:48
Kolejny test (render w Cycles):
(http://i.imgur.com/xyG0Oor.jpg)
(http://i.imgur.com/DtoH3zS.jpg)
Tytuł: Odp: Czołg ciężki JS-2 1944
Wiadomość wysłana przez: Kamil1064 w 20151019, 17:29:26
Robisz takie materiały, a potem mówią, że polska armia złomem stoi ;D
Tytuł: Odp: Czołg ciężki JS-2 1944
Wiadomość wysłana przez: McGavish w 20151019, 17:37:12
Trochę rdzy, to jeszcze nie złom :D
Tytuł: Odp: Czołg ciężki JS-2 1944
Wiadomość wysłana przez: Remik w 20151019, 17:41:33
Jakby udało ci się osiągnąć jeszcze efekt odchodzącej farby to byłby ideał. ;)
Tytuł: Odp: Czołg ciężki JS-2 1944
Wiadomość wysłana przez: McGavish w 20151019, 17:55:59
@Remik: Myślałem o tym, ale bez okropnej ilości ręcznej roboty się nie obejdzie. Można byłoby jeszcze cząsteczkami/hair, ale gorzej byłoby je zmusić do pojawiania się w odpowiednich miejscach. Na razie trzeba porzucić ten pomysł ;)
Tytuł: Odp: Czołg ciężki JS-2 1944
Wiadomość wysłana przez: Remik w 20151019, 18:29:58
Bardziej miałem na myśli jakąś sztuczkę z teksturą oszukującą wzrok. Coś na zasadzie pokazywania trzech wymiarów na obrazach 2D.
Tytuł: Odp: Czołg ciężki JS-2 1944
Wiadomość wysłana przez: McGavish w 20151024, 14:50:06
Kolejna aktualizacja:

(http://i.imgur.com/SAJ6Pfi.jpg)
(http://i.imgur.com/0xPGivi.jpg)
(http://i.imgur.com/n7jTs7x.jpg)
(http://i.imgur.com/TnqMHji.jpg)
(http://i.imgur.com/kSQ8h6C.jpg)
(http://i.imgur.com/H2VXDjH.jpg)
(http://i.imgur.com/zLHxHiL.jpg)
(http://i.imgur.com/0C9Pb73.jpg)
Tytuł: Odp: Czołg ciężki JS-2 1944
Wiadomość wysłana przez: BlackFarmer w 20151026, 16:31:12
Dziwne... Po obejrzeniu twoich kół w 3D nie ZWĘGLIŁO mi komputera.

Tekstury idealne.. Chciałbym takie robić.. Oj naprawdę.

JS-2 To prawie to samo co JS-1? O ile się nie mylę to JS -1 ma działo inne zamiast 122mm to 76 albo 85mm bo nie pamiętam
Kawał kozackiej roboty.
Tytuł: Odp: Czołg ciężki JS-2 1944
Wiadomość wysłana przez: Tokugawa w 20151026, 20:29:13
JS-2 To prawie to samo co JS-1? O ile się nie mylę to JS -1 ma działo inne zamiast 122mm to 76 albo 85mm bo nie pamiętam
Kawał kozackiej roboty.
M.in. inne nachylenie pancerza ;)
Tytuł: Odp: Czołg ciężki JS-2 1944
Wiadomość wysłana przez: McGavish w 20151026, 20:34:59
Dzięki @BlackFarmer!

Tak jak mówi @Tokugawa, inny pancerz, a także kilka innych drobiazgów:
(http://www.army.lv/photos/22170.jpg)

IS-1 miał działo 85 mm.
Tytuł: Odp: Czołg ciężki JS-2 1944
Wiadomość wysłana przez: McGavish w 20151101, 19:17:12
Powoli do przodu:

(http://i.imgur.com/5CmReuK.jpg)
(http://i.imgur.com/zdWaj6u.jpg)
(http://i.imgur.com/AScfPI7.jpg)
(http://i.imgur.com/7x6u1S0.jpg)
(http://i.imgur.com/R4ulVjo.jpg)
Tytuł: Odp: Czołg ciężki JS-2 1944
Wiadomość wysłana przez: McGavish w 20160508, 11:53:33
Cytuj
Uwaga: W tym wątku nie pisano od 120 dni.
Jeżeli nie masz pewności, że chcesz tu odpowiedzieć, rozważ rozpoczęcie nowego wątku.

Odkopuję wątek ;)
Model HP jest już prawie gotowy, ale pokaże go dopiero, jak wszystkie blachy będą pospawane.

Tymczasem test ogniwa i koła napędowego, czy wszystko się ładnie zazębia. Model ogniwa zrobiłem standardowym polymodelingiem, następnie wrzuciłem do Zbrusha i po dynameshu zmiękczyłem krawędzie pod Bake.

(http://i.imgur.com/BYLZm24.jpg)
(http://i.imgur.com/uSd0OyF.jpg)
(http://i.imgur.com/g304RQ7.jpg)
(http://i.imgur.com/nJNxzih.jpg)
(http://i.imgur.com/t3z2s6F.jpg)
(http://i.imgur.com/YscVuvg.jpg)
(http://i.imgur.com/Mlw5JNJ.jpg)
Tytuł: Odp: Czołg ciężki JS-2 1944
Wiadomość wysłana przez: Remik w 20160508, 12:15:09
Widzę, że Blender i Zbrush ładnie się ze sobą uzupełniają. Fajnie się ogląda takie gotowe siateczki.
Tytuł: Odp: Czołg ciężki JS-2 1944
Wiadomość wysłana przez: McGavish w 20160509, 18:02:17
Widzę, że Blender i Zbrush ładnie się ze sobą uzupełniają. Fajnie się ogląda takie gotowe siateczki.

Warto jeszcze wspomnieć o dodatku GoZ, który pozwala jednym klikiem przesyłać modele między ZBrushem, a Blenderem.
_____________________________________________________

Przetestowałem fizykę z ogniwami, żeby sobie przypomnieć tą metodę. Patent na zawieszenie będzie taki sam, jak w T-55, trochę może usprawniony.

https://www.youtube.com/watch?v=JP98Y_nJ09w&feature=youtu.be (https://www.youtube.com/watch?v=JP98Y_nJ09w&feature=youtu.be)

Modele kolizji są zrobione z prostych boxów, a high poly jest do nich zaparentowane.
Tytuł: Odp: Czołg ciężki JS-2 1944
Wiadomość wysłana przez: McGavish w 20160513, 22:59:06
Popracowałem nad wyglądem wieży w Zbrushu i ogólnie jestem dość zadowolony z efektu. Na razie gotowa jest tylko główna bryła wieży i elementy bezpośrednio do niej przyspawane, włazy, wizjery itd. będą jako osobne obiekty.
Teraz zostaje tylko retopo i bake.

(http://i.imgur.com/qXgE2k2.jpg)
(http://i.imgur.com/UbgBujf.jpg)
(http://i.imgur.com/G7zRQVQ.jpg)
(http://i.imgur.com/cChTB6p.jpg)
Tytuł: Odp: Czołg ciężki JS-2 1944
Wiadomość wysłana przez: Kamil1064 w 20160513, 23:15:07
Nie wiem jak to odzwierciedla rzeczywisty model, ale fajnie wygląda :) Widać doświadczenie.
Tytuł: Odp: Czołg ciężki JS-2 1944
Wiadomość wysłana przez: Khar w 20160514, 12:02:50
@McGavish Ty skurczybyku! Świetne!
Odzwierciedla bardzo dobrze. Pół wczesnego dzieciństwa spędziłem na takiej wieży xD Tak to mniej więcej wygląda "ruska jakość wykonania"
Tytuł: Odp: Czołg ciężki JS-2 1944
Wiadomość wysłana przez: McGavish w 20160514, 12:06:00
Dzięki Panowie :)

Na niektórych ruskich czołgach jakość wykonania jest jeszcze bardziej wyeksponowana, ale nie chciałem już przesadzać :D
Tytuł: Odp: Czołg ciężki JS-2 1944
Wiadomość wysłana przez: Zuorion w 20160514, 13:55:51
Hmm, a mógłbyś zrobić timelapse z całego workflowu nad jednym elementem ;)?
Tytuł: Odp: Czołg ciężki JS-2 1944
Wiadomość wysłana przez: McGavish w 20160514, 14:04:09
Hmm, a mógłbyś zrobić timelapse z całego workflowu nad jednym elementem ;)?

Spoko, elementów jeszcze zostało dużo, to postaram się coś nagrać. Chodzi Ci tylko o rzeźbienie w Zbrushu, czy coś jeszcze?
Tytuł: Odp: Czołg ciężki JS-2 1944
Wiadomość wysłana przez: Remik w 20160514, 17:36:52
Szczęśliwi ci co mogą sobie wrzucić kilka milionów poly na kompa. ;) Przyznam, że świetną technikę sobie obrałeś przy tworzeniu mega wypasionych modeli. Zawsze mi się podobał ten sposób tworzenia modeli w grach. Najpierw Zbrush, a potem bake i low poly które miażdży nie jeden model High poly zrobiony w innym softcie niż Zbrush. Dałbyś chociaż raz zgarnąć tytuł na pracę miesiąca na Blenderowni innym użytkownikom, bo widzę, że znowu zmiażdżysz konkurencje. ;D
Tytuł: Odp: Czołg ciężki JS-2 1944
Wiadomość wysłana przez: McGavish w 20160514, 17:48:53
Haha, dziękuję Remik :)
W maju raczej nic skończonego nie wrzucę na Blenderownie, bo wszystkie projekty są rozgrzebane i dużo im brakuje do końca :)

Cytuj
Szczęśliwi ci co mogą sobie wrzucić kilka milionów poly na kompa. ;)
Mój komp to żadne cuda (dołożyłem tylko drugie 8GB ram): https://saturn.pl/komputery-i-tablety/notebook-toshiba-satellite-l50-a-19n (https://saturn.pl/komputery-i-tablety/notebook-toshiba-satellite-l50-a-19n)
Tytuł: Odp: Czołg ciężki JS-2 1944
Wiadomość wysłana przez: Tokugawa w 20160514, 18:13:22
Jasna cholera! :D Szykuje sie kolejny hit na BlenderArtist i wszystkich innych forach graficznych :P
Tytuł: Odp: Czołg ciężki JS-2 1944
Wiadomość wysłana przez: McGavish w 20160515, 21:06:43
Dzięki Tokugawa!

Timelapse z rzeźbienia detalu w Zbrushu: https://www.youtube.com/watch?v=qLHVhOE7YEw&feature=youtu.be (https://www.youtube.com/watch?v=qLHVhOE7YEw&feature=youtu.be)
Tytuł: Odp: Czołg ciężki JS-2 1944
Wiadomość wysłana przez: Ancestor w 20160516, 21:19:01
NIe widziałem lepszych rzeczy w Blenderze!
Tytuł: Odp: Czołg ciężki JS-2 1944
Wiadomość wysłana przez: McGavish w 20160519, 18:37:25
Dziękuję @Ancestor!

Testowy bake jarzma i działa.
Odnośnie gęstej geometrii, to projekt idzie do portfolio, więc wydajność w tym przypadku nie jest dla mnie priorytetem. Planuję też dorobić na koniec do tego enviro i będę celował w maksymalny realizm, jaki uda się uzyskać.

(http://i.imgur.com/BTPOYkJ.jpg)
(http://i.imgur.com/Fja15DS.jpg)
(http://i.imgur.com/bBwMREn.jpg)
(http://i.imgur.com/aS1NBKB.jpg)
(http://i.imgur.com/ViwdqbU.jpg)
(http://i.imgur.com/bvnk7AU.jpg)
(http://i.imgur.com/fNb0pIi.jpg)
(http://i.imgur.com/nlAEkJR.jpg)

Wszelka krytyka mile widziana!
Tytuł: Odp: Czołg ciężki JS-2 1944
Wiadomość wysłana przez: SirGorn w 20160519, 20:27:00
Wygląda niczym milion vertexów (co by nie pisać dolarów) - z modelu na model jest coraz lepiej. :)
Nie kojarzę czy pisałeś wcześniej, ale do wypiekania HP na LP korzystasz z xNormal?
Tytuł: Odp: Czołg ciężki JS-2 1944
Wiadomość wysłana przez: McGavish w 20160519, 21:33:34
@Sir: Dzięki, najważniejsze, że jest progress ;)

Wszystkie mapy wypalam bezpośrednio w Substance Painter.
Tytuł: Odp: Czołg ciężki JS-2 1944
Wiadomość wysłana przez: McGavish w 20160521, 13:42:52
Skończyłem retopo ogniw (2,3k trójkątów jedno) i zabrałem się za tekstury. Będą dwie wersje, jedna bardziej ubłocona, a druga mniej (wszystko jeszcze zależy od końcowej scenki). Każdy typ tekstury będzie miał jeszcze 2, albo 3 wariacje, żeby zaburzyć powtarzalność.
Powierzchnia styku kół z gąsienicami jeszcze do poprawy.

I wersja:
(http://i.imgur.com/vr6qyJr.jpg)
(http://i.imgur.com/jsKZWBF.jpg)
(http://i.imgur.com/mtXQuTp.jpg)
(http://i.imgur.com/1RyEBqC.jpg)
(http://i.imgur.com/DMtcLf4.jpg)

II wersja:

(http://i.imgur.com/CpkgBQc.jpg)
(http://i.imgur.com/0BpxyF0.jpg)
Tytuł: Odp: Czołg ciężki JS-2 1944
Wiadomość wysłana przez: Seeker76 w 20160522, 08:29:37
PKP McGavish (Pięknie, Kurcze Pięknie...) :)
Też właśnie zacząłem robić gąskę. Męczę się z siatką...
Mam pytanie jak na zdjęcie prawdziwego ogniwa nałożyłeś siatkę? ;)
Tytuł: Odp: Czołg ciężki JS-2 1944
Wiadomość wysłana przez: Kropka w 20160522, 09:56:52
Czy uzywasz jednego shadera PBR dla tekstur wygenerowanych w Substance Painter, czy dwoch roznych -- jednego dla metalicznych obiektow i drugiego dla niemetalicznych?
Tytuł: Odp: Czołg ciężki JS-2 1944
Wiadomość wysłana przez: McGavish w 20160522, 21:09:10
Dzięki!

Czy uzywasz jednego shadera PBR dla tekstur wygenerowanych w Sunstance Painter, czy dwoch roznych -- jednego dla metalicznych obiektow i drugiego dla niemetalicznych?

Na razie nie używam żadnego shadera w Cycles, bo wszystkie rendery pochodzą z Marmoseta. Dawniej zrobiłem kilka renerów materiałów z Paintera w Cycles, ale był problem z kanałem metallic. Jak zacznę renderować, to dam znać.
Tytuł: Odp: Czołg ciężki JS-2 1944
Wiadomość wysłana przez: Kropka w 20160522, 21:16:28
Ano wlasnie w tym temacie podpytuje -- metallic, a konkretnie to chyba roughness, choc i pewnie specular tez by sie przydalo wlaczyc w temat. Pewnie predzej lub pozniej, powstanie jakis set dla Paintera, do eksportu dla Cycles. No to moze i ja poszperam w temacie tego Marmoseta.
Tytuł: Odp: Czołg ciężki JS-2 1944
Wiadomość wysłana przez: McGavish w 20160522, 21:19:59
Możesz spróbować jeszcze tego shadera: http://max3d.pl/forum/threads/72803-miniNEWS-oraz-dyskusje?p=1264672&viewfull=1#post1264672 (http://max3d.pl/forum/threads/72803-miniNEWS-oraz-dyskusje?p=1264672&viewfull=1#post1264672). Nie testowałem jeszcze u siebie. Jeśli sprawdzisz, to daj znać, jak działa.

Marmoset daje praktycznie taki sam efekt, jak w podglądzie w Painterze. Do prezentacji modeli z teksturami PBR jest idealny.
Tytuł: Odp: Czołg ciężki JS-2 1944
Wiadomość wysłana przez: Kropka w 20160523, 18:34:43
Po przetestowaniu czterech shaderów, wybor padl na: PBR_shader_dual_mode. Co prawda autor pominal teksture hight (bump), ale to drobiazg.
Tytuł: Odp: Czołg ciężki JS-2 1944
Wiadomość wysłana przez: McGavish w 20160523, 18:40:11
Po przetestowaniu czterech shaderów, wybor padl na: PBR_shader_dual_mode. Co prawda autor pominal teksture hight (bump), ale to drobiazg.

Dzięki za info!
Czyli metallic dobrze w nim działa, chrom wygląda jak chrom?

Height mapę zawsze można podpiąć do Displacement, albo zmodyfikować grupę i wyprowadzić sobie wejście.
Tytuł: Odp: Czołg ciężki JS-2 1944
Wiadomość wysłana przez: Kropka w 20160523, 22:21:46
Jak chcesz to potestuj, mnie najbardziej przypadl do gustu.
Tytuł: Odp: Czołg ciężki JS-2 1944
Wiadomość wysłana przez: McGavish w 20160527, 22:44:51
Hej!
Skończyłem teksturować wieżę i jestem ciekaw, co o niej sądzicie. Wszystko wypalone i pomalowane w Substance Painterze, mapy 4k, render w Marmosecie.
Czołg jest pomalowany w barwy 4 Pułku Czołgów Ciężkich.

Lepsza jakość: https://drive.google.com/folderview?id=0B_ASRmkbJuBgQnF6bi01TEV6TWM&usp=sharing (https://drive.google.com/folderview?id=0B_ASRmkbJuBgQnF6bi01TEV6TWM&usp=sharing)

(http://i.imgur.com/KN3l4wD.jpg)
(http://i.imgur.com/MGfqu5h.jpg)
(http://i.imgur.com/zIiDDEc.jpg)
(http://i.imgur.com/gWEPF9Z.jpg)
(http://i.imgur.com/MUZjFAU.jpg)
(http://i.imgur.com/UzhaCLm.jpg)
(http://i.imgur.com/VyLXOrc.jpg)
(http://i.imgur.com/VyLXOrc.jpg)
(http://i.imgur.com/SqxEgHN.jpg)
(http://i.imgur.com/DPD3kik.jpg)
Tytuł: Odp: Czołg ciężki JS-2 1944
Wiadomość wysłana przez: Remik w 20160527, 23:23:31
W sumie do niczego się nie można przyczepić, bo jest jak zwykle obłędnie, ale osobiście nie podoba mi się tak pomalowany czołg. Trochę jak prośba o trafienie, która na 99% się spełni. Odwzorowałeś to oczywiście świetnie, ale to malowanie to jest chyba ewenement na skalę światową. Cóż... taki czołg był i takie dziwaczne malowanie miał więc jest tak jak być powinno. Oglądając detale naprawdę można zwątpić, że to jest model, a nie coś realnego. Można spytać dlaczego rendery w Marmosecie? Szybciej się renderuje niż w Cycles czy jest jakiś inny powód. Pytam, bo Marmoset ma taką dosyć specyficzną jakość renderowania. Da się ją rozpoznać. ;)
Tytuł: Odp: Czołg ciężki JS-2 1944
Wiadomość wysłana przez: McGavish w 20160527, 23:33:37
Dziękuję Remik!
Malowanie z tego co pamiętam, miało ułatwić rozpoznanie sojuszników przez lotnictwo. Nie wiem jednak, czy to prawda.

Czemu Marmoset? Głównie dlatego, że idealnie odwzorowuje materiały z Paintera i szybko można zrobić dużo renderów.
Przetestowałem kilka materiałów do Cycles, ale to jest jeszcze nie to, co powinno być. Niby wszystko wydaje się być ok, ale render jest taki nijaki.
Tu jest przykład z Cycles (tekstury nie były skończone jeszcze)
(http://i.imgur.com/b6K5jKX.jpg)
Tytuł: Odp: Czołg ciężki JS-2 1944
Wiadomość wysłana przez: utatek w 20160527, 23:33:52
Powiedz lepiej z któremu muzeum zakosiłeś tą wieże, bo nie wieże, że to render;)

@Remik na współczesnym polu walki też zdarzają się dziwne malowania dla odróżnienia swój - obcy, tak jak na Ukrainie:

Tytuł: Odp: Czołg ciężki JS-2 1944
Wiadomość wysłana przez: Remik w 20160527, 23:51:27
Te czołgi nie rzucają się jednak tak w oczy jak ten nasz, ale jeżeli faktycznie takie malowanie powstało by lotnictwo mogło rozpoznać swoich to zaczyna się układać w sensowną całość. Ten krzyż na górze co prawda skojarzył mi się w pierwszej chwili z lotnictwem, ale bardziej w kontekście wrogiego lotnictwa i oznacza "tu zrzucać bomby". ;D

EDIT:

Teraz jak porównuję te rendery z Marmoseta i Cycles, to faktycznie Cyles wypada odrobinę gorzej w kwestii widoczności struktury stali. W zasadzie te mniejsze zagłębienia nie są widoczne. To znaczy widać, że tam powinny być, ale są takie jakby płaskie. Jakoś światełko nie chce na nich zagrać.
Tytuł: Odp: Czołg ciężki JS-2 1944
Wiadomość wysłana przez: olek w 20160528, 00:18:15
Niesamowite. Bardzo ładnie to wygląda. Marmoset idealnie pasuje do prezentacji z paintera.
Tytuł: Odp: Czołg ciężki JS-2 1944
Wiadomość wysłana przez: Zuorion w 20160529, 17:29:10
Jeszcze á propos shadera PBR do Cycles.
Testowaliście to: http://blenderartists.org/forum/showthread.php?399918-Cycles-PBR-node-group-2-0 ?
(http://blenderartists.org/forum/attachment.php?attachmentid=438908&stc=1)
(http://blenderartists.org/forum/attachment.php?attachmentid=438909&d=1464477461)
Można pobrać za free: https://gumroad.com/l/cyclespbr2#
Tytuł: Odp: Czołg ciężki JS-2 1944
Wiadomość wysłana przez: McGavish w 20160529, 19:52:09
Jeszcze á propos shadera PBR do Cycles.
Testowaliście to: http://blenderartists.org/forum/showthread.php?399918-Cycles-PBR-node-group-2-0 ?
Można pobrać za free: https://gumroad.com/l/cyclespbr2#

Ten też niezbyt chce działać.

Sprawdźcie jeszcze tą grupę, którą zrobiłem na potrzeby dodatku i właśnie ją trochę zmodyfikowałem.

Plik w załączniku
Tytuł: Odp: Czołg ciężki JS-2 1944
Wiadomość wysłana przez: McGavish w 20160821, 14:31:47
Hej! W ramach przerwy w teksturowaniu kadłuba zrobiłem sobie w pełni działające zawieszenie oparte o fizykę w Blenderze. Do poprawy jeszcze twardość zawieszenia, środek ciężkości i drgające gąsienice + obrót wieży (sterowanie działem góra/dół już działa). To co widać, to już jest model low poly.

https://youtu.be/s1LvBS5obpw (https://youtu.be/s1LvBS5obpw)

Tekstury kadłuba w przyszłym tygodniu :)
Tytuł: Odp: Czołg ciężki JS-2 1944
Wiadomość wysłana przez: McGavish w 20160828, 20:15:58
Tekstury nareszcie skończone, pozostaje dorobić kratkę na pokrywie silnika, zduplikować kilka śrubek i poprawić kilka zabugowanych elementów.
Zrobiłem poglądowe rendery w Marmosecie, finalnie mam nadzieję wyrenderować całość w UE4.

(http://i.imgur.com/wqPSm8d.jpg)
(http://i.imgur.com/UyGSPms.jpg)
(http://i.imgur.com/8B8waAt.jpg)
(http://i.imgur.com/uPlQzTP.jpg)
(http://i.imgur.com/H6nOSre.jpg)
(http://i.imgur.com/cDCdwov.jpg)
(http://i.imgur.com/tdoZFV7.jpg)
(http://i.imgur.com/LaoG175.jpg)
(http://i.imgur.com/lO7iGQf.jpg)
Tytuł: Odp: Czołg ciężki JS-2 1944
Wiadomość wysłana przez: Remik w 20160828, 23:44:56
Wygląda świetnie, ale tak sobie myślę, że może przy wydechach powinien być bardziej zabrudzony. Przy tych wszystkich przetarciach te miejsca wydają się wyjątkowo czyste, a chyba tam czołg daje najwięcej czadu. Chodzi mi o te wloty z tyłu przy tej kracie o ile to są wydech, ale tak mi się wydaje.
Tytuł: Odp: Czołg ciężki JS-2 1944
Wiadomość wysłana przez: Tokugawa w 20160829, 13:15:11
Jak zwykle wspaniała robota ;D Chętnie zobaczyłbym jakieś odkształcenie po rykoszecie żeby nadać czołgowi bardziej "Bojowy" charakter.
Tytuł: Odp: Czołg ciężki JS-2 1944
Wiadomość wysłana przez: McGavish w 20160829, 13:50:40
Dziękuję Remik i Tokugawa! Szczerze mówiąc, to nie mam pojęcia w jakim stopniu mają być ubrudzone okolice wylotów wydechowych, bo nie ma przy jakim pojeździe tego podglądnąć. Pewnie lepiej byłoby, żebym dodał więcej brudu, tak jak mówisz, ale raczej dam sobie spokój, za dużo już czasu na to poszło i trzeba iść dalej.

@Tokugawa: Były, ale zaszpachlowali je :D

Tytuł: Odp: Czołg ciężki JS-2 1944
Wiadomość wysłana przez: Ancestor w 20160829, 14:02:05
Koparka jakaś może...
Tytuł: Odp: Czołg ciężki JS-2 1944
Wiadomość wysłana przez: Akierek w 20160829, 17:52:26
Ja juz pisalem wczesniej, ale sie powtorze: genialna praca :)
Tytuł: Odp: Czołg ciężki JS-2 1944
Wiadomość wysłana przez: McGavish w 20160830, 20:57:59
Dzięki!

Pierwszy test animacji w Unrealu 4, kilka rzeczy się jeszcze buguje, ale ogólnie jestem bardzo zadowolony.

https://www.youtube.com/watch?v=m_xYVyrVhZ4

Mam pytanie do osób znających UE4. Czy takie dynamiczne cienie czołgu, które są widoczne na filmie, to wszystko co UE4 da radę osiągnąć?
Tytuł: Odp: Czołg ciężki JS-2 1944
Wiadomość wysłana przez: Kropka w 20160831, 15:44:09
Rusza się jak baletnica; prima!
Tytuł: Odp: Czołg ciężki JS-2 1944
Wiadomość wysłana przez: McGavish w 20160906, 23:25:19
Dzięki Kropka!

Kolejny filmik, ujęcia są już są bliskie finalnym. Pojawiły się drobne błędy z animacją, dziwne skoki, widoczne czasami na gąsienicach i tych małych kółkach tocznych. Przyczyn może być wiele, ale raczej już tak zostanie. Do poprawy jeszcze połysk prawie wszystkich materiałów i miejscami trzeba przesunąć minimalnie kamerę, bo pojawiają się prześwitywania modelu.
W planach mam jeszcze drugą scenkę, jazda po dziurach ale ze znacznie większą prędkością, w sumie, żeby dociągnąć czas do 8-10 min.

https://youtu.be/YuZPNnD5c50

Wszelkie pomysły/rady mile widziane!
Tytuł: Odp: Czołg ciężki JS-2 1944
Wiadomość wysłana przez: olek w 20160906, 23:55:05
Po prostu genialne ziom, po prostu genialne...
Tytuł: Odp: Czołg ciężki JS-2 1944
Wiadomość wysłana przez: zdrapekk w 20160907, 07:55:49
Trafiłem na wpis >:Dhttps://plus.google.com/113570934252987959101/posts/Ym3LK3PSLQW (https://plus.google.com/113570934252987959101/posts/Ym3LK3PSLQW)

Wysyłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 2

Tytuł: Odp: Czołg ciężki JS-2 1944
Wiadomość wysłana przez: jubi w 20160907, 09:51:28
Bardzo fajne, ciekawi mnie jak wygląda przenoszenie rigu z Blendera do UE4? Czy wystarczy zrigować tak jak się chce Blenderze i to będzie działać po konwersji 1:1 czy trzeba jakiś szczególnych zasad przestrzegać bo np. coś działa inaczej w UE4 albo jakiś driver czy constraint nie jest supportowany? A może rig robi się w całości w UE4?
Tytuł: Odp: Czołg ciężki JS-2 1944
Wiadomość wysłana przez: McGavish w 20160907, 10:01:33
Dzięki!

@Jubi: Animacja jest wybejkowana do keyframeów w Blenderze i wyeksportowana w fbx razem z modelem. Nie mam pojęcia, czy w UE4 dałoby się zrobić tak skomplikowany rig z tyloma obliczeniami.
Tytuł: Odp: Czołg ciężki JS-2 1944
Wiadomość wysłana przez: jubi w 20160907, 10:06:58
Dzięki za info, czyli jak rozumiem nie da się jeszcze w UE4 chwycic za klawisze i pojeździć sobie tym czołgiem real time? Planujesz coś takiego? Może chociaż jakiś uproszczony rig da się tam zrobić?
Tytuł: Odp: Czołg ciężki JS-2 1944
Wiadomość wysłana przez: McGavish w 20160907, 10:13:44
Nie da się w UE4, ale całkiem sprawnie działa to w Blenderze. Całą jazdę czołgu nagrałem za jednym razem w real time, bez kluczowania skręcania itp.
Da się zrobić w Unrealu rig do czołgu, to jest pewne, ale tak średnio to wygląda. No i bez programowania się nie obejdzie pewnie. Raczej nic takiego nie planuję.
Tytuł: Odp: Czołg ciężki JS-2 1944
Wiadomość wysłana przez: McGavish w 20160914, 20:30:27
Hej! Wrzucam wreszcie czołg do ukończonych, choć "wip" trwał nieco krócej niż w przypadku T-55 :)
Pragnę też podziękować też wszystkim za udział w Wipie!

Softy: Blender (modelowanie, retopo), Zbrush (detale, spawy itp.), Substance Painter (teksturowanie i bake map), Unreal Engine 4 (renderowanie większości ujęć i animacja)

ArtStation: https://www.artstation.com/artwork/Lg01w (https://www.artstation.com/artwork/Lg01w)

Animacja:
https://www.youtube.com/watch?v=3PmdQy70eOw (https://www.youtube.com/watch?v=3PmdQy70eOw)

Rendery z Cycles:
(https://cdnb3.artstation.com/p/assets/images/images/003/456/799/large/piotr-bieryt-blender-1.jpg?1473875644)
(https://cdnb1.artstation.com/p/assets/images/images/003/456/805/large/piotr-bieryt-blender-2.jpg?1473875177)

Rendery z UE4:
(https://cdna0.artstation.com/p/assets/images/images/003/456/804/large/piotr-bieryt-highresscreenshot00009-copy.jpg?1473875172)
(https://cdnb1.artstation.com/p/assets/images/images/003/456/801/large/piotr-bieryt-highresscreenshot00011-copy.jpg?1473875167)
(https://cdnb1.artstation.com/p/assets/images/images/003/456/797/large/piotr-bieryt-highresscreenshot00068-copy.jpg?1473875161)
(https://cdna0.artstation.com/p/assets/images/images/003/456/796/large/piotr-bieryt-highresscreenshot00067-copy.jpg?1473875161)
(https://cdna2.artstation.com/p/assets/images/images/003/456/802/large/piotr-bieryt-highresscreenshot0007634-copy.jpg?1473875169)
(https://cdnb1.artstation.com/p/assets/images/images/003/456/789/large/piotr-bieryt-highresscreenshot00075-3copy-1.jpg?1473875147)
(https://cdnb3.artstation.com/p/assets/images/images/003/456/791/large/piotr-bieryt-highresscreenshot00073-copy-1.jpg?1473875152)
(https://cdnb1.artstation.com/p/assets/images/images/003/456/793/large/piotr-bieryt-highresscreenshot00075-copy-1.jpg?1473875155)
(https://cdna2.artstation.com/p/assets/images/images/003/456/794/large/piotr-bieryt-highresscreenshot00072-copy-1.jpg?1473875158)
Tytuł: Odp: Czołg ciężki JS-2 1944
Wiadomość wysłana przez: utatek w 20160914, 20:41:28
Kurde tyle tu detali, te tekstury, spawy wszystko tworzy mistrzostwo świata! Piękna robota, pogratulować wytrwałości i umiejętności!
Tytuł: Odp: Czołg ciężki JS-2 1944
Wiadomość wysłana przez: SirGorn w 20160914, 21:06:30
Chyba nie muszę pisać, że wymiatasz? :)

Cycles > UE4 :)
Chociaż 3h vs real time... nie widać tak bardzo tej różnicy w czasie renderu, czyli jakiś 2h 59min 59.99s :D

Szkoda, że nie postawiłeś go na trawie do renderu albo animacji w UE4, bo ta konstrukcja tak lata w powietrzu, a mogłeś stworzyć mini poligon :)
Tytuł: Odp: Czołg ciężki JS-2 1944
Wiadomość wysłana przez: McGavish w 20160914, 21:13:18
Dzięki!

Sir: Tak, Cycles > UE4 ale nie chciałbym renderować prawie 30k klatek w Cyclesie, bo na moim sprzęcie by szło 2 lata (serio :D), a farma by kosztowała majątek :)

Enviro mogłem w sumie poprawić, no ale... Mam w planach go zrobić porządnie, ale to już na pewno nie w ten rok.
Tytuł: Odp: Czołg ciężki JS-2 1944
Wiadomość wysłana przez: Kamil1064 w 20160914, 21:25:11
Przy obrocie w miejscu nie powinno być czasem tak, że obie gąsienice się obracają, znaczy jedna do przodu, druga do tyłu? Czołgu w akcji nie widziałem, więc pytam, poza tym fajne :)
Tytuł: Odp: Czołg ciężki JS-2 1944
Wiadomość wysłana przez: McGavish w 20160914, 21:30:43
Kamil, nowe czołgi tak robią, a te starocie nie :D
Tytuł: Odp: Czołg ciężki JS-2 1944
Wiadomość wysłana przez: Kamil1064 w 20160914, 21:34:12
Kamil, nowe czołgi tak robią, a te starocie nie :D
Nowe czy stare, już mam dla Ciebie nowy czołg :P (http://www.ckm.pl/moto/czolg-przerobiony-na-gaz,17171,1,a.html)
Tytuł: Odp: Czołg ciężki JS-2 1944
Wiadomość wysłana przez: Remik w 20160914, 21:34:19
Kolejny sukces.  :) Bardzo fajnie porusza się po tym torze przeszkód i super uchwyciłeś charakterystykę poruszania się czołgu zresztą... złapałeś ją już wcześniej przy T-55, ale tu dałeś dłuższy pokaz przejazdu i od razu widać, że nie ma tu jakiś myków na skróty tylko solidne przygotowanie do tematu. Chciałbym kiedyś zobaczyć Twoją animację takiego czołgu poruszającego się w piachu. ;)
Tytuł: Odp: Czołg ciężki JS-2 1944
Wiadomość wysłana przez: jubi w 20160915, 11:30:56
Świetne wrażenie, widać postęp.
Tytuł: Odp: Czołg ciężki JS-2 1944
Wiadomość wysłana przez: Ancestor w 20160915, 11:58:48
To chyba najlepsza rzecz, którą widziałem zrobioną w Blenderze.
Mega kosmos!
Tytuł: Odp: Czołg ciężki JS-2 1944
Wiadomość wysłana przez: McGavish w 20160915, 18:29:31
Dzięki wszystkim! Cieszę się, że się podoba :)
Tytuł: Odp: Czołg ciężki JS-2 1944
Wiadomość wysłana przez: McGavish w 20160917, 13:53:49
Udało mi się dostać do galerii 3DTotal, zapraszam do głosowania :)

http://www.3dtotal.com/galleries/image/Scenes/7749-is-2-1944-heavy-tank-by-piotr-bieryt-blender-mcgavish-scene (http://www.3dtotal.com/galleries/image/Scenes/7749-is-2-1944-heavy-tank-by-piotr-bieryt-blender-mcgavish-scene)
Tytuł: Odp: Czołg ciężki JS-2 1944
Wiadomość wysłana przez: Mero w 20160917, 15:52:31
Jak dla mnie trochę z bump'em przesadziłeś w niektórych miejscach. Ludzki mózg lubi trochę przedobrzyć... raz jest to textura ze zbyt wysoką saturacją, a tutaj wyglada to na o połowę za mocny bump (w niektórych msc'ach zadrapania są OK).
Gdybym miał odróżnić ten model od zdjęcia to by było głównym dowodem.

Użyłeś też 3 punktowego oswietlenia ? Trochę jest zbyt chwalone bo nie raz psuje effekt .... Jak to powiedział Gleb A. źródeł światła nigdy za wiele.
Tytuł: Odp: Czołg ciężki JS-2 1944
Wiadomość wysłana przez: Kamil1064 w 20160917, 16:40:38
Udało mi się dostać do galerii 3DTotal, zapraszam do głosowania :)

http://www.3dtotal.com/galleries/image/Scenes/7749-is-2-1944-heavy-tank-by-piotr-bieryt-blender-mcgavish-scene (http://www.3dtotal.com/galleries/image/Scenes/7749-is-2-1944-heavy-tank-by-piotr-bieryt-blender-mcgavish-scene)
Tak tylko dodam, że można głosować bez logowania się :)
Tytuł: Odp: Czołg ciężki JS-2 1944
Wiadomość wysłana przez: McGavish w 20160917, 16:45:58
Udało mi się dostać do galerii 3DTotal, zapraszam do głosowania :)

http://www.3dtotal.com/galleries/image/Scenes/7749-is-2-1944-heavy-tank-by-piotr-bieryt-blender-mcgavish-scene (http://www.3dtotal.com/galleries/image/Scenes/7749-is-2-1944-heavy-tank-by-piotr-bieryt-blender-mcgavish-scene)
Tak tylko dodam, że można głosować bez logowania się :)

Tak, dokładnie, to ja może dodam jeszcze, że głosuje się poprzez przyznanie ilości gwiazdek :)
Tytuł: Odp: Czołg ciężki JS-2 1944
Wiadomość wysłana przez: Tokugawa w 20160917, 19:25:15
Jak zwykle świetnie to wygląda! Oczywiście 5 out of 5 :D Ile to ma vertexów? Swoją drogą zastanawiam też się jak robisz tekstury? W sensie robisz je z jakiś referencji w SP czy może na intuicje "Tu dodam rdzę, tu błoto..."?
Tytuł: Odp: Czołg ciężki JS-2 1944
Wiadomość wysłana przez: McGavish w 20160917, 19:35:03
Jak zwykle świetnie to wygląda! Oczywiście 5 out of 5 :D Ile to ma vertexów? Swoją drogą zastanawiam też się jak robisz tekstury? W sensie robisz je z jakiś referencji w SP czy może na intuicje "Tu dodam rdzę, tu błoto..."?

Dzięki! Całość ma 800k trójkątów, z czego połowa to gąsienice :D
Tekstury robię różnie, korzystam z wielu refek i też trzeba analizować obiekty pod kątem narażenia na uszkodzenia, zabrudzenie itp.