Forum

Blender Technicznie => Problemy / Pytania / Różności Blenderowe => Wątek zaczęty przez: ramzes w 20200214, 09:52:20

Tytuł: Importowanie plików 3DS - rozwala skalę
Wiadomość wysłana przez: ramzes w 20200214, 09:52:20
Czasem potrzebuję skorzystać z jakiegoś gotowca z sieci i ściągam obiekt 3D z np https://archive3d.net/
ale dosyć często po imporcie widzę krzaki :(
Nie bardzo wiem wiem czy da się to naprawić i z czego to wynika - wygląda jakby wszystkie elementy były oryginalnie przyparentowane do czegoś co znikło lub zmieniło skalę.
Spotkaliście się już z takim problemem?
Tytuł: Odp: Importowanie plików 3DS - rozwala skalę
Wiadomość wysłana przez: Arek w 20200214, 17:48:31
Spraw, aby "origin'y" wszystkich elementów (poza tym empty rodzicem) znalazły się w jednym punkcie.

(https://images2.imgbox.com/b5/9f/dnbYcb8S_o.png)
Tytuł: Odp: Importowanie plików 3DS - rozwala skalę
Wiadomość wysłana przez: ramzes w 20200214, 18:25:21
Niestety coś mi to nie wychodzi tak jak pokazałeś :/
Chowam empty, zaznaczam wszystko, skaluję i z kaszanki robi się inna kaszanka :(
Tytuł: Odp: Importowanie plików 3DS - rozwala skalę
Wiadomość wysłana przez: Arek w 20200214, 18:58:29
Pokaż, który to konkretny model.
Tytuł: Odp: Importowanie plików 3DS - rozwala skalę
Wiadomość wysłana przez: ramzes w 20200214, 19:15:58
np ten: https://archive3d.net/?a=download&id=b2bb830f
Tytuł: Odp: Importowanie plików 3DS - rozwala skalę
Wiadomość wysłana przez: Arek w 20200214, 19:34:57
Fakt, tu to nie działa, ale chyba jest lepszy sposób. Po zaimportowaniu zresetuj wszystkie tranformacje (skalę, położenie i rotacje) wszystkich obiektów - Alt+S, Alt+G, Alt+R. Co prawda przywróci to obiekt o wielkich rozmiarach, ale to już chyba niewielki problem.

Edit:
Widzę, że to też nie działa w 100%, niektóre elementy trzeba poodbijać, np rury spalinowe, chociażby skalując z ujemną wartością SY-1 i przesuwając.
Tytuł: Odp: Importowanie plików 3DS - rozwala skalę
Wiadomość wysłana przez: sempervirent w 20200215, 10:49:45
Z ciekawości pobrałam plik, z którym były problemy. Już na wstępie zamieniłam go na stl bo pamiętam, że pobieranie jakichkolwiek modeli z archive3d właśnie tak wygląda, więc jeżeli nie robi mi to różnicy, to mogę zaimportować inny plik - chyba że problem tkwi w pliku 3ds, a nie w imporcie Blendera - wtedy to nic nie da (https://www.makexyz.com/convert/3ds-to-stl). Model zaimportowany do Blendera 2.81 wygląda jak poniżej. Co fakt skala jest dziwna i to dość konkretnie, ale to już prosto zmienić. Łap fbxa. ;) https://we.tl/t-CZOkes1q9O
Tytuł: Odp: Importowanie plików 3DS - rozwala skalę
Wiadomość wysłana przez: Arek w 20200215, 22:52:26
Problem pewnie tkwi w importerze blendera i sposób sempervirent ze zamianą formatu to najlepsze rozwiązanie. Dodam tylko, że do zmiany formatu można użyć też Meshlab'a (http://www.meshlab.net/), w którym w/w plik otwiera się prawidłowo i można go wyeksportować do innego wygodnego formatu (stl, obj, ply...)
Tytuł: Odp: Importowanie plików 3DS - rozwala skalę
Wiadomość wysłana przez: ramzes w 20200217, 09:17:20
Dziękuję Wam!
Zmiana na stl i import do Blendera robią robotę.