/  Forum  /  Profil użytkownika Arek  /  Pokaż wiadomości  /  Wiadomości

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Arek

Strony: [1] 2 3 ... 117
1
Nowości w Blenderze / Odp: Blender 2.81 Nowości
« dnia: 20191016, 15:41:51 »
Pewnie nie :). 2.81 to nadal Beta, zmienią jak ukaże się kandydat na stabilną. A jak zmieni się Splash w 2.81, to i w rozwojowej też.

2
Nowości w Blenderze / Odp: Blender 2.81 Nowości
« dnia: 20191015, 18:19:04 »
Nie minęły echa ukazania się Blendera 2.80, który to nadal jest do pobrania oficjalnie a na horyzoncie widnieje już 2.82. To się nazywa przyspieszenie.



3
Addons/Plugins/Python / Odp: Problem z NodeWrangler Viewer
« dnia: 20191009, 18:23:45 »
Oczywiście naszukałem się Film/Exposure (v 2.8 )  :-[ - parametr występuje w tej postaci tylko w cycles, a szukałem w eevee. Co ciekawe zmienia viewer w obu rendererach w ten sam sposób.

"Film/Exposure (v 2.8 )" w eevee również występuje, choć nie jest eksponowane, bo nie wpływu dla końcowego renderu a wynosi domyślnie 1.0. Takie są zawiłości API Blendera.



...Wina była po mojej stronie, bawiłem się parametrami sceny, a później robiłem model...

Twórcy Wranglera mogliby choć wspomnieć w opisie dodatku, od czego zależy ten parametr. Może Bartek przeczyta ten wątek ... :)

4
Addons/Plugins/Python / Odp: Problem z NodeWrangler Viewer
« dnia: 20191008, 16:46:22 »
Swego czasu też miałem podobny dylemat. Przeszukanie netu nic nie dało. Mało info na ten temat jest pewnie wynikiem tego, że z reguły mało kto zwraca tu uwagę na wartość tego noda - uruchamia się zminimalizowany, zazwyczaj powoduje prawidłowe wyświetlenie podglądu. Dopiero jak się sporo zmieni ekspozycję lub (i) rozwinie noda, albo w podglądzie materiału okazuje się, że wartość jakaś taka nietypowa. Sprawę wyjaśnia dopiero przegrzebanie kodu źródłowego tego dodatku.
Przy okazji tego dowiedziałem się, że ustawiając ekspozycję silnika cycles na 0.0 można celowo wykrzaczyć ten dodatek (przez 0 się nie dzieli). Oczywiście to bez sensu, bo po komu czarny render, no ale można.Cieszę się, że cokolwiek pomogłem.

5
Addons/Plugins/Python / Odp: Problem z NodeWrangler Viewer
« dnia: 20191008, 02:32:18 »
Wartość "Strength" viewera w przydadku Wranglera zależy od dwóch ustawień ekspozycji projektu - "exposure" dla silnika renderującego (pic 1) i "exposure" sceny (pic 2). Zmieniając te wartości, zmieniasz również wartość "strength" Viewera.

 

Dla ciekawości wzór to:
Strength = (1 / (pic 1)) / 2^(pic 2) - ^ oznacza "do potęgi".

Przy domyślnych ustawieniach wartość strength wynosi 1.0. Im jaśniejsza scena, wartość strength viewera zmniejsza się i odwrotnie, co wydaje się logiczne, gdyż chodzi o podgląd noda bez względu na jasność sceny.
Jeśli chodzi o kolor tego noda to domyślnie jest RGB = (0.6, 0.5, 0.4). Jeśli tu chciałbyś coś zmienić, musiałbyś to zrobić w pliku dodatku.

Zdjęcia są z Blendera 2.79. W przypadku 2.80 zakładki "Film" i "Color Management" są prawie w tym samym miejscu, natomiast zasada jest jednakowa dla obydwu wersji.

6
Ta informacja o błędzie odnosi się do samego działania dodatku (pozostałość po wersji 2.79) ale nie ma znaczenia do samej obecności dodatku w blenderze 2.80, poza tym już jest to naprawione.
Natomiast jeśli chodzi o Twój problem, jesteś pewien, że dodatek masz włączony?



Ściągnąłem teraz wersje dla Linuxa i Windowsa i obie wersje posiadają ten dodatek i działa zarówno w Linuxie jak i w Windowsie (Maca nie sprawdziłem bo nie mam możliwości)




Jeśli jakimś cudem nie masz tego dodatku to zainstaluj sobie (w załączniku)

8
Przy Array'u można wykorzystać przesunięcie mapy UV w tym modyfikatorze (podziękowania dla @Zuorion) i White Noise Texture (Blender 2.81):



9
Nowości w Blenderze / Odp: Blender 2.80 Nowości
« dnia: 20190822, 00:45:40 »
@Arek, a jest jakaś możliwość przy remesh by nie robił bevela na krawędziach, których nie łączymy?
Możesz trochę przybliżyć temat?

10
Nowości w Blenderze / Blender 2.81 Nowości
« dnia: 20190815, 18:41:39 »
Doszła możliwość odszumienia wykonanego renderu przy pomocy noda. Dany nod wykorzystuje biblioteki OpenImageDenoise, ale może w przyszłości zaimplementowane będą inne algorytmy



Scena pochodzi z kolekcji https://gumroad.com/davzeppelin#

11
Nowości w Blenderze / Odp: Blender 2.80 Nowości
« dnia: 20190803, 15:01:52 »
... Czy teraz workbench robi za openGL?
Chyba tak, a przynajmniej ma takie samo zastosowanie jak dawny OpenGL.

12
Możesz wypróbować dwie opcje: jedna wyświetla zwrot normalnych przy pomocy kolorów, w drugiej powierzchnia zwrócona "w głąb ekranu" staje się niewidoczna. (na zdjęciach sześcian ma wszystkie powierzchnie odwrócone, a kula tylko dwie powierzchnie).




13
Nowości w Blenderze / Odp: Blender 2.80 Nowości
« dnia: 20190718, 13:39:25 »
Można nieraz zajrzeć na https://twitter.com/pablodp606, Pablo wrzuca tam krótkie filmiki z nowymi funkcjami w tym buildzie. Moim zdaniem to najbardziej ciekawy projekt usprawnienia blendera po wejściu 2.80, wiele ciekawych opcji. Może ukaże się w 2.81, 2.82.

Inny projekt, który warto obadać jest projekt o nazwie "functions", też chyba można znaleźć na graphicall, gdzie wiele operacji na obiektach, jak transformacje obiektów, edycją siatki czy manipulacją cząsteczek można wspomagać się edycją nodów. Daje to dużo większe możliwości i co ważne, krok w bezdestrukcyjną edycję.

14
@model123 - nic nie widzisz, bo, sądząc po nazwie katalogu (animation_nodes-2.1.4), w katalogu z addonami masz wrzucone źródła dodatku, nie dodatek. Nazwa katalogu Animation Nodes powinna nazywać się "animation_nodes".
Dziwię się, że można tak "zainstalować" animation nodes, pobierając źródła w zipie i instalując z poziomu Blendera. Sam sprawdziłem i faktycznie blender wrzuci katalog w odpowiednie miejsce, ale to nie będzie działać, bo nie jest to katalog właściwego addona.

W tym katalogu "animation_nodes-2.1.4" jest co prawda odpowiedni katalog "animation_nodes" z odpowiednią strukturą, ale on też nie zadziała. Animation Nodes jest jednym z nielicznych addonów Blendera, który trzeba kompilować, aby uzyskać odpowiednią strukturę właściwą dla systemu operacyjnego, jaki się posiada.

Ostatnia wersja, jaką widzę gotową do użycia to 2.1.3:
https://github.com/JacquesLucke/animation_nodes/releases/tag/v2.1_blender2.8_testbuild1
dla 2.1.4 są dostępne źródła do kompilacji (source code):
https://github.com/JacquesLucke/animation_nodes/releases/tag/v2.1.4
Opis kompilacji jest tu, jakby Ci się chciało:
https://animation-nodes-manual.readthedocs.io/en/latest/dev_guide/setup/windows.html

15
1. Problem w 1:37 tutoriala:

Może musisz uaktywnić w Outlinerze ograniczniki "Disable in Viewport", chyba domyślnie są one nieaktywne:


Z tego co widzę, wszystkie warstwy, które są pokazane w tutku są także i w kolekcjach. Ta z 1:37 nazywa się chyba "Mesh_Deform_Cage", albo "Proxy_Model" trochę niżej.



2. Problem kopiowania 7.35

Przyciski są w menu "Pose" lub skróty (Ctrl+C, Ctrl+V, Shift+Ctrl+V) - Tryb Pose Mode.



16
Właściwie to nie zacząłem od tego, co było problemem "poszarpanych krawędzi", a skupiłem się na samym obiekcie i pierwszą rzeczą było przełączenie sceny na widok ortograficzny, gdzie ten efekt nie występuje. Po jakimś czasie dopisałem na końcu wypowiedzi, co jest przyczyną efektu poszarpanych krawędzi i może to umknęło.

To błędne wyświetlanie obrazu spowodowane ustawionym zbyt nisko clippingiem (clip start) dla sceny. Jeśli ta wartość ustawiona jest zbyt nisko, może to powodować błędy wyświetlania w postaci artefaktów.

17
Przed zastosowaniem modyfikatorów dobrze jest zatwierdzić skalę obiektu, tak aby wynosiła ona x,y,z = 1.0, 1.0, 1.0. Inna skala może nieraz powodować nieprzewidziane skutki. Powinno to tak wyglądać:



U Ciebie skala jest niezatwierdzona, na dodatek w osi Z skala ta jest ujemna.



Do zatwierdzenia skali zaznaczasz wszystkie te obiekty i skrót Ctrl+A - Apply Scale.
Dodatkowo, z racji tego, że miałeś ujemną skalę, po tej operacji wywinie Ci obiekty na "lewą stronę". Musisz w każdym z obiektów przejść do trybu edycji, zaznaczyć wszystkie wierzchołki (A) i wyrównać zwrot normalnych (Ctrl+N).
Takie obiekty lepiej poddają się chociażby boolean'owi. Oczywiście Boolean do dość kapryśny modyfikator i czasem bywa nieprzewidywalny, także nie zawsze jest na niego sposób.

Masz plik. Na warstwie 2 i 3 masz Twoje obiekty "wyzerowane" i potraktowane booleanem.

https://www.dropbox.com/s/qaivv4nyt089mn2/Problem1.blend?dl=0

Jeszcze tylko dodam, że możesz zwiększyć "clipping" sceny, czyli punkt, w którym scena się zaczyna i kończy dla widoku. 1 mikrometr na start to może troszkę za blisko i może to powodować dziwne wyświetlanie sceny - 1 mm może chyba zupełnie wystarczyć na start.



18
Może masz włączone "Square Samples" w ustawieniach Sampling'u (tam gdzie masz 256/32).

19
Ogólnie o PKB / Odp: Zmiany na stronie PKB - 2019
« dnia: 20190503, 02:47:11 »
Wydaje mi się, że "lądowanie" na pierwszym poście danej podstrony wynika z faktu, że każdy post na tej podstronie ma taki sam adres, czyli zarówno pierwszy post jak i ostatni (30-ty) mają takie same adresy. Chyba raczej tak nie powinno być.
Może mały przykład pierwszy z brzegu. Temat: Nowości w Blenderze - Blender 2.80 Nowości. Poczynając od pierwszego wątku ("programistycznie" zaczynając od "0") adresy tak biegną:
# Podstrona 1
https://polskikursblendera.pl/forum/index.php/topic,3675.0.html
https://polskikursblendera.pl/forum/index.php/topic,3675.0.html
https://polskikursblendera.pl/forum/index.php/topic,3675.0.html
... i tak do 30 postu (nr 29)

# Podstrona 2 - (zaczyna się prawidłowo jeśli chodzi o numerację - ...30.html (31 post), ale dalej do 60 postu adresy są te same)
https://polskikursblendera.pl/forum/index.php/topic,3675.30.html
https://polskikursblendera.pl/forum/index.php/topic,3675.30.html
https://polskikursblendera.pl/forum/index.php/topic,3675.30.html
...

# Podstrona 3 - (podobnie jak wyżej)
https://polskikursblendera.pl/forum/index.php/topic,3675.60.html
https://polskikursblendera.pl/forum/index.php/topic,3675.60.html
https://polskikursblendera.pl/forum/index.php/topic,3675.60.html
...
Każdy adres postu na danej podstronie jest taki sam.
Dla porównania przełączając na inny temat graficzny, np "Domyślny styl SMF - Curve", każdy wątek ma swój specyficzny adres:
(ten sam przykład co wyżej):
# Podstrona 1
https://polskikursblendera.pl/forum/index.php/topic,3675.msg50208.html#msg50208
https://polskikursblendera.pl/forum/index.php/topic,3675.msg50210.html#msg50210
https://polskikursblendera.pl/forum/index.php/topic,3675.msg50211.html#msg50211

# Podstrona 2
https://polskikursblendera.pl/forum/index.php/topic,3675.msg51716.html#msg51716
https://polskikursblendera.pl/forum/index.php/topic,3675.msg51962.html#msg51962
https://polskikursblendera.pl/forum/index.php/topic,3675.msg52219.html#msg52219

# Podstrona 3
https://polskikursblendera.pl/forum/index.php/topic,3675.msg52932.html#msg52932
https://polskikursblendera.pl/forum/index.php/topic,3675.msg52933.html#msg52933
https://polskikursblendera.pl/forum/index.php/topic,3675.msg53097.html#msg53097

20
Pomocny tu może być dodatek TinyCAD mesh tools. Przede wszystkim warto obejrzeć jakieś tutoriale. W przypadku wyżej wystarczy zaznaczyć dwie przecinające się klarwędzie - następnie (menu W) - TinyCAD - VTX | AUTO - i w miejscu przecięcia powstanie wierzchołek. Po wszystkim koniecznym może by usunięcie podwójnych wierzchołków.
Nie jest to w pełni automatyczne narzędzie, także przy większej ilości przypadków wymaga troszkę kliknięć. Chyba, że jest inna opcja, która to automatyzuje, nie znam wszystkich jego możliwości.
Dotyczy blendera 2.79, nie wiem, czy dodatek dostosowany jest do 2.80.



21
Ogólnie o PKB / Odp: Zmiany na stronie PKB - 2019
« dnia: 20190430, 03:55:19 »
RSS chyba jednak dalej nie działa.

22
Zwiększ ilość próbek, może to pomoże:


23
Rendering / Oświetlenie / Odp: render nie widzi obiektu
« dnia: 20190416, 03:00:35 »
Jedna z przyczyn to wyłączona widoczność  obiektu dla renderu, np efekt przypadkowego wciśnięcia skrótu Ctrl+H.


24
Nowości w Blenderze / Odp: Blender 2.80 Nowości
« dnia: 20190413, 01:17:35 »
Nowe spojrzenie na Boolean - remesh modifier

Wygląda jak efekt eksperymentu "Filadelfia" :).

25
Nowości w Blenderze / Odp: Blender 2.80 Nowości
« dnia: 20190411, 02:48:25 »
Chyba to też dotyczy w/w wersji, bo nazwa build'a, w której sprawdzałem jest takia sama.
Ciekawą i przydatną opcją jest orientacja pędzla w trakcie rzeźbienia, która zmienia się wraz z kształtem obiektu.


26
Ogólnie o PKB / Odp: Zmiany na stronie PKB - 2019
« dnia: 20190405, 16:11:58 »
U mnie to samo, da się jednak dostać do tych opcji jak po najechaniu na "Modyfikuj profil" naciśniesz i przytrzymasz LPM i nie puszczając przeniesiesz kursor nad to menu.
Dzięki @smm, udało się, choć nie za pierwszym razem :). Po zmianie stylu na domyślny od Simple Machines pojawiły się i "wszystkie nieprzeczytane" i załączniki. Chyba pozostanę przy tym, póki domyślny nie zostanie dopracowany.

27
Ogólnie o PKB / Odp: Zmiany na stronie PKB - 2019
« dnia: 20190405, 08:00:50 »
Nie wiem jak u innych, ale u mnie trochę ciężko dostać się do ustawień. Wygląda to tak, jak niżej, tak samo w Firefox. chrome i operze. Dostanie się do jakiejkolwiek pozycji w menu (na dole) jest niemożliwe, gdyż przy opuszczeniu nagłówka przez mysz menu znika.


28
Wstępnie możesz sprawdzić. Te dziwne powierzchnie wcześniej to tylko wynik niskiego ustawienia offsetu modyfikatora shrinkwrap (parametr Skin w addonie). Przy okazji dowiedziałem się, że w 2.80 nie można ręcznie zakluczyć widzialności obiektu w Outlinerze, trzeba trochę pokombinować :) . Poza tym przy niezaznaczonym obiekcie z cząsteczkami w przypadku mesha nic się nie tworzy, a w przypadku animacji wyskakuje błąd. Jednak w oryginalnej wersji w tej kwestii nie było żadnego mechanizmu, także nic z tym nie robiłem.
Zapewne wszystkiego nie sprawdziłem, także może jeszcze coś tam być nie tak.....



Plik oryginalny był na licencji GPL, więc nie ma problemu aby go tu umieścić.
Chyba załączniki nie działają....
https://www.dropbox.com/s/2jgpmtzc8cswu2w/PFluidTools033.zip?dl=0

29
Ten "fix" wydaje się działać :) . Powoli trochę ogarnąłem "Make Mesh" i powiedz mi, czy taki wynik to coś normalnego. Przy 10000 cząsteczek (fluid) i ustawiniach dodatku takich jak widać, tworzy takie dziwne kawałeczki mesha. Ciekawi mnie, bo w przypadku samego tworzenia mesha z poziomu Pythona też coś tam zmieniano, a więc czy warto się w to zagłębiać.



Edit:
Na razie tworzenie samego mesha z mataballi wydaje się w porządku, coś nie tak dzieje się później z dodawaniem modyfikatorów. Trzeba to krok po kroku oblukać, ale to już jutro ewentualnie.


30
Właściwie każdą wersję 2.80 można określić jako developerską. A tak serio znajdziesz to w każdej wersji, tu się tak wiele nie zmieniło. Jak pewnie zauważyłeś w Outlinerze - Data Api, następnie:
Objects - (nazwa Obiektu) - Particle Systems - ParticleSettings(nazwa systemu cząsteczek jaką się nadało) - Particles



Addon bezpośrednio odnosi się do tej wartości (elementach tam istniejących) i jak jest tam "0", to nie wie, gdzie tworzyć meta. Jak coś w tej kwestii się zmieni, to można będzie zerknąć dalej, bo oprócz tego, parę rzeczy w addonie wypada uaktualnić. Przy okazji zerknąłem, co i jak się zmienia w nowym blendku.

Strony: [1] 2 3 ... 117