/  Forum  /  Profil użytkownika na123  /  Pokaż wiadomości  /  Wiadomości

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - na123

Strony: [1] 2 3 4
1
Witam,
ustawiam sobie kilka force field. Puszczam obiekt który się porusza . Potem chcę wydłużyć animację, daję np. 500 klatek . A obiekt się i tak po 250 zatrzymuje .
Co jest nie tak

2
Witam,
potrzebuje zmienić proporcje ostatecznego renderu/filmu w VSE ale tak by doszło do obcięcia brzegów  obrabianych filmów czy zdjęć  a nie ich rozciągnięcia ?

3
możesz pokazać i opisać jakbyś zrobił to na kościach

4
Wiesz jakoś mi to nie działa , chciałbym animować uchwyt tak by wiertło samo podążało za nim . A ono przy rotacjach  rączki wariuje. A na Twoim blendzie jakoś nie chce podążać za uchwytem .

5
Znalazłem -add > effect strip >Transform

6
Witam,
nie mogę znaleźć w 2.8 VSE skalowania. Czy ktoś wie gdzie jest schowane ?

7
smm
Super , oczywiście nie rozwiązuje to wszytkiego ale  mi da dużo.

9
Chodzi o to że na środku sceny mam mały lub większy obiekt który się porusza . Reszta sceny  jest nieruchoma i taka sama na reszcie renderów. Próbowałem animować sam obiekt na przeźroczystym png i nakładać w  vse  ale nie jest to do końca super bo zawsze czegoś nie dostanie od innych obiektów (cienie itp)  . Niby wygląda ok ale nie do końca . Więc każda klatka jest niby inna ale  tylko w jakieś niewielkiej części .
 

10
Witam,
moja scena nie zmienia się w 95% czy da się ustawić coś co spowoduje że blender to rozpozna i nie będzie renderował niepotrzebnie tych części klatek ?

11
Witam,
chciałbym stworzyć teksturę proceduralną tak by linie rozchodziły się nie symetrycznie z od jednej krawędzi do drugiej. Najlepiej pokażą to rysunki. na pierwszym mamy obiekt którego to dotyczy - żółta część zęba. Pocięta jest ona booleane mod. . Linie mają lecieć od różowego(inny obiekt ) na zewnątrz.  jak na 2 gim rysunku , a w najgorszym wypadku na trzecim .   

13
Witam,
jak zrobić by obiekt nie otrzymywał cieni tylko od jednego obiektu a poza nim  by "reagował" normalnie na inne ( w temacie cienie) .

14
Możesz jaśniej

tu masz blend

Idea jest taka by ruszać /animować ruch całości chwytając jeden z elementów.

15
Pośrednio rozwiązałem problem.
Zrobiłem Empty , nadałem rotację z=360' , potem interpolacja .  Następnie zaznaczyłem wiertło >  add object contraint , tu copy rotation , potem zaznaczyłem Z i space : word =local.

I było by git , tylko potrzebuje połączyć je z wiertarką . Do momentu jak nie chcę dać P> object wszystko jest ok . Po tym wiertło wariuje i się przemieszcza dziwnie .

16
Witam,
ustawiam stałą rotację wzdłuż osi Z na obiekt-wiertło . Robię to wpisując w pole rotacja Z 360' po 100 klatkach ( przy klatce 0 zatwierdzam I na rotację co daje Z=0 )  - potem nachyleniem prostej animacji będę regulował prędkość . Następnie chcę by  to wiertło obracało w wiertarce którą będę manipulował - połączę ją z wiertłem prze P-object. Lecz gdy ustawiam je w uchwycie wiertarki muszę użyć rotacji . Puki nie włączę animacji jest ok . Gdy włączę animację  obiekt wraca do pozycji w której  był wcześniej . Jak rozwiązać ten problem?

18
2.8 Cycles
Witam,
znalazłem sobie sposób na szybsze renderowanie sceny przez osobne renderowanie obiektów solo w png z przeźroczystym tłem , Następnie w VSE nakładanie ich na całą scenę. Skróciłem jeden render z planowanych 20 h do 40 minut. Oczywiście dotyczy to tych obiektów które są na pierwszym planie cały czas lub część czasu.  Jak część czasu to tam gdzie można kożystam z tego -  oszczędność czasu olbrzymia.
Mój problem polega na oświetleniu .
Cała scena jest w czymś na kształt misy która świeci (cycles ) co daje fajny efekt ale wymaga jej wycięcia z tła obiektu renderowanego solo( w sumie obcięcia misy o 1/2) . Wtedy obiekt ten jest po prostu ciemniejszy niż  renderowany z "pełną misą ". Ponieważ obiekty w końcu   dochodzą  do pełnego renderu (kluczowe klatki zazwyczaj są w wersji full ) widać zmianę koloru.
Czy da się tak ustawić światło /obiekt świecący by dawał światło i i nie renderował się w tle?

 

19
Dzięki. Chodzi o  cycles. W tym mam projekt i po przejściu na eevee za dużo traci .

20
Witam,
Czy można nałożyć taką teksturę(obiekt z teksturą)  by renderować w png  tym miejscu przeźroczystość w znaczeniu brak czegokolwiek . Tak by po nałożeniu na film widać było to co jest pod spodem . Nie mogę zrobić tego usuwaniem części obiektu bo mi się cała geometria rozwala. 

21
Witam,
potrzebuje stworzyć teksturę proceduralną  która dawała by taki efekt jak ta z linku (efekt kości gąbczastej ) https://pl.depositphotos.com/99826356/stock-illustration-bone-spongy-structure-bone-structure.html

Jak się do tego zabrać , prosiłbym od podpowiedź , główny problem w tym by uzyskać te owalno podobne kształty - różne a jednak pod pewną kontrolą i rancik naokoło .

22
Witam,
w trakcie animowania obiektów przestało mi działać skalowanie i rotacja obiektów w trybie object . Po wciśnięciu S czy R w trybie obiektów nic się nie dzieje . Gdy wejdę w tryb edycji działa . Mogę skalować czy rotować w trybie obiektów przez ustawienia na prawym panelu  . Dotyczy to też dodanych nowych obiektów .Wejście do wersji wcześniejszego .blend-a /wersji  projektu przywraca działanie S i R w trybie obiektowym.

23
A jak to zrobić w 2.8 w cykles?

24
Witam,
stary problem rozwiązany na starszej wersji teraz wraca na 2.8.  Mam dosyć mocno wymodelowany obiekt. Potrzebuje stworzyć mu warstwę podskórną . Robiłem to wcześniej  dając  solidyfy , następnie apply i wyrzucałem starą warstwę z zewnątrz,  jednocześnie pozostawiałem kopie oryginalnej warstwy . Dzięki temu uzyskiwałem dwie warstwy niezależne od siebie które mogłem niezależnie obrabiać, jedna pod drugą - gdzie ta poniżej była ciut mniejszą kopią wcześniejszej . Niestety w 2.8 obiekt który jest poddany subsurf i diplace nie pozwala mi zatwierdzić (apply)  solidyfy gdy jest on na górze . Umieszczanie solidyfy na dole powoduje że kolejna warstwa ma dużą liczbę wierzchołków. Pojawia się komunikat . Modifiler cannot be apply to multi-user data  .

25
Efekt do uzyskania


Gorzej że siatka gęstnieje , po lewej po przekształceniach po prawej źródło

26
Obiekt to model żuchwy jak w załączniku . Chcę stworzyć obiekt  który będzie jego pomniejszeniem i stworzy kolejną warstwę pod  powierzchnią czyli będzie ciut mniejszy ale tak jak to robi solidyfy z warstwą do środka .

 

27
Dałem Solidify potem apply na wszystko . Teraz zaznaczyłem vertex na zwenętrznej /starej /warstwie  , ctrl + na chwilę i skasowałem zaznaczone vertexy . No i mam wewnętrzny obiekt ale z dużą ilością vertexów.

28
Witam,
Jak stworzyć mniejszą kopie modelu wewnątrz poprzedniego ? Coś jak Solidyfy ale by powstał osobny obiekt tylko mniejszy o zadaną wielkość wewnątrz poprzedniego. Z powodu komplikacji obiektu scale nie wchodzi w grę .

29
Możecie rozwiąć temat driverów i animation nodels

30
Witam,
czy w blenderze można stworzyć zależność pomiędzy wartością obrotu  jednego obiektu a ruchem drugiego , Nieliniowo i obiekty są ustawione zupełnie w innych miejscach . Np. dźwignia przyspieszenia i ruch śruby , ruch koła sterowego i steru . Tak by przy różnych wariantach animacji zmieniać tylko jedną wartość .

Strony: [1] 2 3 4