/  Forum  /  Profil użytkownika Jaras  /  Pokaż wiadomości  /  Wiadomości

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Jaras

Strony: [1] 2 3 ... 8
1
Animacja / Rigging / Skinning / Odp: taśmociąg
« dnia: 20200428, 19:36:45 »
dodam, że nie da się zaparentować wszystkich obiektów do jednej ścieżki, gdyż przesuwając obiekty względem punktu zero ścieżki tak, by je rozmieścić jeden za drugim powoduje, że na zakręcie te obiekty odsuwają się od ścieżki.

2
Animacja / Rigging / Skinning / Odp: taśmociąg
« dnia: 20200428, 19:29:36 »
Tak to jest jakiś pomysł, ale problematyczna jest liniowość ruchu - bo jest ona uzależniona od "gęstości" krzywej nurbs. Trudno umieścić równomiernie jej węzły na łuku. Do tego synchronizacja obiektów zapiętych do taśmociągu robi się problematyczna - każdy obiekt musi mieć osobną krzywą z osobnym kluczowaniem na evaluation time. Rozwiązanie jakieś to jest, ale przy ok. 10 obiektach + taśmociąg, sterowanie tym (np. zmiana tempa animacji) robi się już mocno skomplikowane.
Idealnie by było, gdyby można było jakoś przypiąć do konkretnych miejsc taśmociągu obiekty w ten sposób, by się poruszały razem z taśmociągiem.
Dodatkowym utrudnieniem jest fakt, że jeden z obiektów ma najpierw lewitować nad taśmociągiem wykonując  jakieś zaplanowane ruchy, spaść na niego i dopiero potem poruszać się na taśmie wraz z innymi obiektami. Mimo wszystko dziękuję za podpowiedź.

3
Animacja / Rigging / Skinning / taśmociąg
« dnia: 20200427, 12:01:49 »
założenia:
jest sobie taśmociąg w kształcie literu U (poziomo). Składa się on z poprzecznych "płytek", które na łuku się deformują (wiem że to jest nienaturalne, ale tak ma być).
Na taśmociągu są umieszczone różne obiekty, które przesuwają się razem z taśmociągiem. Tempo przesuwania obiektów na taśmociągu musi być dokładnie zsynchronizowane z przesuwającą się taśmą - ma być wrażenie, że te obiekty leżą na taśmie.
Niby banalna rzecz, ale mi to nie wychodzi.

Zrobiłem krzywą o odpowiednim kształcie. Płytkę taśmociągu powieliłem arrayem i podpiąłem modyfikator curve. Taśma jest ok. Animuję ją poprzez przesuwanie w osi X i wszystko ładnie działa.
Problematyczne są obiekty na taśmie.
Próbowałem najpierw fizyki, ale nie mogłem sobie poradzić ze stabilnością obiektów (albo mi delikatnie podskakiwały, albo przelatywały przez taśmę), więc tę metodę zarzuciłem.
Ręczne animowanie każdego obiektu osobno odpada, bo powstaje problem z synchronizacją do taśmy. Zaparentowałem więc obiekty do taśmy oraz dodałem modyfikator curve do obiektu. Animuje się poprawnie, ale modyfikator curve zniakształca mi obiekt.
Chciałem się posiłkować informacjami od Arka przy temacie gąsienicy czołgowej. Myślałem, że obiekt pośredni rozwiąże mój problem skali.
Zrobiłem tak: obiekt pośredni zaparentowałem do taśmociągu i włączyłem modyfikator curve. Do obiektu pośredniego zaparentowałem obiekt leżący na taśmie. Efekt jest taki, że obiekt pośredni przesuwa się po krzywej, a obiekt na taśmie przesuwa się tylko w osi X (nie reaguje na zmianę położenia i obrót obiektu pośredniego, który to przemieszcza się po krzywej).
Zmiana typu parentowania obiektu do obiektu pośredniego na "3 Vertices" spowodowała że obiekt podąża już w osi X i Y za obiektem pośrednim, ale nie obraca się na zakręcie krzywej. Przećwiczyłem różne kombinacje pola Tracking Axis i Up Axis w zakładce relations, ale nie zauważam żadnej różnicy.
Macie jakieś pomysły na mój problem?

4
o driverach jest seria 5 tutków Piotra - co prawda do wresji 2.79, ale zawsze możesz chociaż poznać zasady działania https://polskikursblendera.pl/tut/drivery-1/

5
Można też to zrobić w jednym materiale: 2 osobne mapy UV podpięte do różnych tekstur.

6
w tym "innym" obiekcie, na zakładce object proporties -> visibility -> Ray visibility odznaczasz ptaszek na shadow.
Od teraz obiekt ten nie będzie rzucał cienia na żadne inne obiekty.

7
Nowości w Blenderze / Odp: Blender 2.82 nowości
« dnia: 20200216, 07:53:17 »
Wsteczne pliki otworzysz bez problemu. Po zapisaniu ich jednak do 2.82, czy 2.83 już ich nie otworzysz w 2.80. 2.82 został wydany w wersji stabilnej, więc możesz być pewnym, że ze starszych wersji wszystkie ustawienia i efekty "importują się" do noweszej wersji w sposób prawidłowy. Moim zdaniem spokojnie możesz się przesiąść przynajmniej na wersję 2.81 (sam jej obecnie używam). Zalety noda denoiser w kompozytorze są tego warte.
Co do zgrzytów, to przy przejściu to ja na razie tylko zauważyłem, że przy plikach zapisanych w 2.79 i otwartych w 2.8x na podglądzie renderu we viewporcie wyświetla się światło pochodzące z funkcji "show cone" dla świateł typu spot. W obrazie renderowanym jeż tego nie ma. w wersjach 2.8x coś jeszcze musieli pokombinować z zapisem renderów do pliku open EXR, bo czasami nie otwierają się one mi w Photoshopie 6.0 (Photoshop CC otwiera je bez problemu).

8
Nowości w Blenderze / Blender 2.82 nowości
« dnia: 20200213, 09:50:29 »
Ewolucja idzie pełną parą. Trwaja pracce nad denoiserem we viewporcie na kartach RTX.
W cycles wystarczy tylko kilka sampli i już widać efekty. Przy 5-10 samplach jest już bardzo przyzwoicie.
Tu możecie zobaczyć jak to chodzi: https://www.youtube.com/watch?v=CKGAAKP4amQ

9
Też tak w pracy miałem, ale po zainstalowaniu najnowszego blendera problem sam znikł.

10
Rendering / Oświetlenie / Odp: problem z glass w OPTIX
« dnia: 20191223, 23:55:31 »
@Zuorion, wysłałem CI priv-a, ale forum płata mi figle i nie wiem, czy wiadomosci dotarły do Ciebie. Ja nie mogę wejsć w ogóle w wysłane wiadomosci - jest jakis bug na stronie.

11
Rendering / Oświetlenie / Odp: problem z glass w OPTIX
« dnia: 20191220, 10:45:17 »
Mam ściągnięty najnowszy sterownik NVidia. Moja wersja blendera to 2.81.16, platforma PC, Windows 10.
Może ktoś biegły w tych tematach by zgłosił ten błąd gdzie trzeba? Ja nigdy tego nie robiłem i słabo znam angielski.

12
Rendering / Oświetlenie / problem z glass w OPTIX
« dnia: 20191218, 11:05:12 »
Cześć,
prosty materiał szkła po przełączeniu na tryb OPTIX źle się renderuje w materiale kropli, jeśli krople są umieszczone na materiale difusse. Po przełączeniu na tryb CYCLES, wszystko jest ok. Ktoś wie jak wyeliminować ten błąd? W załaczeniu screeny z ustawień dla obydwu wersji opcji renderowania.

13
Blender to nie gry, gdzie w te i z powrotem latają dane po magistrali PCI. W Blenderze przy renderowaniu tylko na początku są ładowane dane do karty. Jeśli masz wolniejsze PCI proces ten będzie trwał nieco dłużej, ale w kontekście czasu renderowania całej sceny moim zdaniem jest to wartość pomijalna.
1050Ti jest słabą kartą i ma mało ramu. Pamiętaj, że dokładając drugą kartę, ich ram się nie sumuje. System wtedy i tak jest ograniczony do wartości niższej ilości pamięci na karcie.

14
Problem ze sprzętem? / Odp: Jaka karta do Mac Pro?
« dnia: 20191020, 21:01:39 »
Ja zarzuciłem pomysł na zakup starego MP 5.1 + karta. Z różnych przyczyn zakupiłem laptopa gamingowego MSI (i7-9750H (2.6 GHz, 4.5 GHz Turbo) + GTX1660Ti i jestem zadowolony. Porównywałem go do XEON E-5 2643 (6 rdzeni, 3,4 GHz) + GTX 1080 pod blenderem 2.8 ze sceną classroom dla płytki 32x32 i oto wyniki:

MSI G75 Stealth i7-9750H + GTX 1660 Ti
CPU - 17:47:19
GPU - 5:13:87
CPU+GPU - 4:49:97

Xeon E5-2643 + GTX 1080
CPU - 15:30:06
GPU - 4:56:93
GPU+CPU - 4:01:11

Nie miałem jak zmierzyć szybkości pracy we viewporcie, ale zważywszy na szybszą magistralę w laptopie i szybsze pamięci odczucia w pracy są lepsze niż na kompie stacjonarnym sprzed 4 lat. Faktem jest że sam rendering na laptopie jest ok. 25% wolniejszy, ale zawsze finalną pracę mogę wrzucić na renderfarmę, a samo odświeżanie podglądu na laptopie na GPU jest porównywalne ze stacjonarką.
Dlatego zrezygnowałem z zakupu MacPro 5.1, bo poza możliwością wrzucenia najnowszego RTX 2080 za kosmiczne jak na razie pieniądze, cały komp wydajnościowo będzie wolniejszy (wolna magistarla i pamięci).

15
Nowości w Blenderze / Odp: Blender 2.80 Nowości
« dnia: 20190820, 15:25:54 »
@Arek, a jest jakaś możliwość przy remesh by nie robił bevela na krawędziach, których nie łączymy?

16
Nowości w Blenderze / Odp: Blender 2.80 Nowości
« dnia: 20190731, 16:20:33 »
Każdy zapracowany to i nie ma czasu pisać. Z resztą nie wiele osób o coś się pyta ostatnio.

17
Nowości w Blenderze / Odp: Blender 2.80 Nowości
« dnia: 20190715, 09:10:37 »
Wczoraj wydali wersję RC1, czyli już za momencik, już za chwilę...

18
Ogólnie o PKB / Odp: Zmiany na stronie PKB - 2019
« dnia: 20190417, 16:53:37 »
Przydało by sie dołożyć seprarator w dacie postu, np. 2019-04-17 lub chociaż 2019.04.17, bo obecne 20190417 jest mało czytelne.

19
Rendering / Oświetlenie / Odp: render farma - darmowa
« dnia: 20190327, 11:44:54 »
używam. Jest spoko pod warunkiem, że nie trafisz na kogoś, kto udostępnia do renderowania jakiegoś laptopa z wbudowaną kartą w chipsecie. Jak masz dużo pkt. to za rozpoczęciem renderu z reguły nie czekasz dłużej niz kilkanaście min.
Na przełomie roku zaliczyli wpadkę - padły im dyski na serwerze i stracili wszystkie konta użytkowników. Może to prawda, a może cwaniackie zagranie. Mimo to korzystam.

20
Za translatorem Googla:

Pierwszy sterownik Ready Creator jest teraz dostępny w NVIDIA.com lub GeForce Experience . W GeForce Experience możesz w dowolnym momencie przełączać się między sterownikami Game Ready i Creator Ready, klikając menu (trzy pionowe kropki w prawym górnym rogu). Sterowniki gotowe dla twórców są obsługiwane dla procesorów graficznych GeForce RTX, GTX i TITAN opartych na Turingu, procesorów graficznych TITAN V, opartych na Pascalu GeForce GTX i TITAN oraz wszystkich nowoczesnych procesorów graficznych Quadro.

Czyli stare GTX oparte na Pascalu też z tego skorzystają, a więc nie tylko nowe RTX. Trzeba przetestować. Ja puki co wywaliłem to całe Experience, bo było tylko do gier. Dam znać jak znajdę chwilę czasu na testy.

edit:
Tu jest coś więcej napisane i pod koniec jest link do pdf z szerokim opisem wraz z listą kompatybilnych kart http://www.benchmark.pl/aktualnosci/nvidia-geforce-driver-download-sterowniki-pobierz.html

21
Problem ze sprzętem? / Odp: Radeon Vega 64
« dnia: 20190322, 09:50:15 »
Nie wiem, jakie testy piszą, że GTX1080ti jest zdecydowanie lepsza. Ja sugerowałem się tymi testami: https://download.blender.org/institute/benchmark/latest_snapshot.html
gdzie w teście barbershop, BMW27, classroom, fishy_cat i pavilonBarcelona Vega64 plasuje się pomiędzy 1080 a 1080ti, a w teście koro wygrywa z obiema kartami nVidia, jeśli chodzi o wydajność.
Przy obecnych cenach jest najtańsza - można ją już kupić za około 2000 zł
Nie zgłębiałem zagadnienia zużycia energii przy maksymalnym obciążeniu. Ogólnodostępne testy kart takie testy przedstawiają przy obciążeniu podczas gier, a wiadomo, że podczas renderowania w blenderze nie bierze w pracy udziału cała elektronika karty, tylko właściwie same procesory CUDA (w przypadku nVidii).

22
ale miniaturki widoczne w systemie operacyjnym, czy w oknie Blendera? jak w oknie Blendera to wystarczy jak zmienisz widok z listy na miniaturki i juz jest.

23
Sprzęt - ogólnie / Odp: Sprzęt do zadań specjalnych
« dnia: 20190308, 01:18:02 »
Nie wiem, czy przypadkiem karty AMD z openCL nie wspierają jakoś obliczeń procka. Trzeba by to gdzieś zweryfikować. Ja takiej karty nie mam.

24
Sprzęt - ogólnie / Odp: Sprzęt do zadań specjalnych
« dnia: 20190308, 01:16:48 »
symulacje są liczone na 1 rdzeniu niestety.
Mnie denerwuje fakt taki, że przy prostej animacji - w zasadzie tylko polegającej na przesuwaniu elementów na scenie, przy renderowaniu każdej klatki cała scena ładuje się od nowa. Klatka w hd liczy się na procku ca 3 min., z czego ponad 1 minutę za każdym razem ładuje się scena.

25
Sprzęt - ogólnie / Odp: Sprzęt do zadań specjalnych
« dnia: 20190308, 00:32:57 »
Jeśli budżet nie gra roli to 2 maszyny - inna do renderowania i inna do pracy nad projektem.
Pracujesz na wysokotaktowanym i7 (np. i7 8086k, 9700k, 8700k) wraz z RTX2080TI
Maszynę do renderowania na 2 procesorach EPYC sobie możesz skonfigurować np. tutaj https://www.titancomputers.com/Titan-W375-Titan-W375-Dual-AMD-EPYC-7000-Serie-p/w375.htm
Przypominam, że w najnowszych samochwałkach AMD jeden EPYC jest szybszy od 2 najwydajniejszych XEONów, w zestawach dual EPYC możesz sobie wyobrazić przepaść.

26
Szukam rozwiązania w jaki sposób uruchomić blendera z wiersza poleceń z jednoczesnym ograniczeniem używania maksymalnej ilości rdzeni przy renderowaniu. Wiem, że w panelu render można wpisać ilość używanych rdzeni, ale w przypadku używania wtyczki https://crowd-render.com to nie działa.
Można to jakoś wymusić już na etapie uruchamiania blendera z wiersza poleceń?
A może jakoś zmodyfikować plik .plist ?
Sprawa tyczy się systemu OSX 10.13. Chcę, by na kilku komputerach w tle pracował Blender, ale nie absorbował 100% mocy procesora.

27
Problem ze sprzętem? / Radeon Vega 64
« dnia: 20190221, 03:02:03 »
Czy ktoś używa taką kartę? Jak ona się sprawuje? Obecnie jest dużo tańsza od gtx1080ti a w testach jest nawet ciut szybsza od GTX.

28
Animacja / Rigging / Skinning / Odp: prewka z animacji
« dnia: 20190210, 10:50:21 »
trzeba przerabiac wszystkie materialy, czy tylko niektóre? Trochę lipa, że materiały nie sa 100% takie same.

29
Animacja / Rigging / Skinning / prewka z animacji
« dnia: 20190205, 09:20:57 »
Cześć, w jaki sposób pokazujecie prewkę animacji? Sytuacja jest taka: mam zrobioną wstępną animację. Teoretycznie na moim komuterze mogę ją płynnie odtworzyć we viewporcie bez renderowania. W jaki sposób takie cudo zapisać np. do mp4 by wysłać mailem klientowi to akceptacji? W cycles nawet na najniższych próbkach (50 sampli w 1/2 HD) 1500 klatek renderuje się kilka godzin (dłużej trwa ładowanie sceny do pamięci niż sam render na karcie).
pomyslałem, że może będę filmiki z tego nagrywał, ale może jest jakieś bardziej blenderowe rozwiązanie?

30
To matematyczny opis światła generowanego w różnych programach - z reguły dostarczany przez producentów oświetlenia. W Blenderze 2.79 do tego trzeba użyć dodatku, od 2.8 jest to zaimplementowane na stałe - wystarczy tylko podpiąć plik IES

Strony: [1] 2 3 ... 8