/  Forum  /  Profil użytkownika glukoz  /  Pokaż wiadomości  /  Wiadomości

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - glukoz

Strony: [1] 2
1
Prace w toku / Odp: Takie sobie rzeźbienie
« dnia: 20170425, 16:57:00 »
Niestety nie mam za dużo czasu aby nad tym siedzieć, odpalam Blendera, podłubię 30 minut po czym inne obowiązki dają o sobie znać. Wychodzę z założenia, że lepiej coś tam pomaziać chwilę, ale codziennie, niż siedzieć parę godzin, ale raz na tydzień :)

2
Prace w toku / Odp: Takie sobie rzeźbienie
« dnia: 20170425, 16:09:28 »
Na tym etapie wolałbym dokończyć to co już zacząłem, korzystając pobieżnie z innych referencji w miejscach, gdzie anatomia oryginalnego modela jest przesłonięta przez zarost. Następnym razem obiecuję ostrożniej dobierać referencje :)

Poprawiłem linię szczęki według Twojej wskazówki, dodałem również parę innych rzeczy.


3
Prace ukończone / Odp: Troll Muzykant
« dnia: 20170420, 11:49:06 »
Dzięki za opinie! Myślę, że pierwszego renderu nie ma co wrzucać, bo to by było jak porównywanie roweru z motocyklem, za bardzo nie ma co porównywać :D Mogę za to wrzucić render mniej więcej z połowy postępu prac, kiedy koncepcja na całość była już dostatecznie wykrystalizowana:



Kurczę, tak sobie patrzę na ten render i dochodzę do wniosku, że niektóre jego elementy podobają mi się bardziej niż w wersji finalnej. I bądź tutaj mądry człowieku :D

Tak czy inaczej byłbym bardzo wdzięczny gdybyście wskazali najsłabsze elementy tej sceny. Tylko dzięki temu będę w stanie poprawić swój warsztat :)

4
Prace w toku / Odp: Takie sobie rzeźbienie
« dnia: 20170416, 01:35:48 »
Dzięki za opinie :) W między czasie zaszły małe zmiany w koncepcji - postanowiłem podjąć próbę wyrzeźbienia głowy za podstawie referencji jak poniżej.



Oto mój aktualny postęp:



Jak widać starałem się zastosować do Twojej wskazówki odnośnie oczu. Będę wdzięczny za kolejne :)

5
Prace w toku / Odp: Takie sobie rzeźbienie
« dnia: 20170412, 01:10:33 »
Moja pierwsza próba wyrzeźbienia ludzkiej głowy. Przyznam, że jest to dla mnie nie lada wyzwanie, chociaż na razie nie wygląda tak strasznie jak się spodziewałem. WIP.





6
Prace ukończone / Troll Muzykant
« dnia: 20170411, 16:24:28 »
To już ostateczna wersja. Jest to najbardziej złożona scena wykonana przeze mnie jak do tej pory, natomiast zdaję sobie sprawę, że wiele rzeczy można by było zrobić lepiej. Trzeba iść dalej :D Podziękowania dla wszystkich, którzy wypowiadali się w temacie WIP.


7
Prace w toku / Odp: Wesoła twórczość w toku.
« dnia: 20170309, 14:04:31 »
Ostatnio nie miałem dużo czasu, aby przysiedzieć nad tą sceną, ale w końcu udało mi się coś wyprodukować. Zgodnie z sugestią poeksperymentowałem trochę z kolorystyką, tak aby troll nie zlewał się tak mocno z tłem. Wyrenderowałem dwie wersje:




Ciekaw jestem, która z nich jest lepsza według Was :)

8
Prace w toku / Odp: Wesoła twórczość w toku.
« dnia: 20170214, 18:09:12 »
Dzięki  za opinie :) Faktycznie troll zlewa się kolorystycznie ze ścianą. Postaram się to poprawić.

9
Prace w toku / Odp: Wesoła twórczość w toku.
« dnia: 20170212, 13:05:21 »
Poeksperymentowałem trochę z postprocessingiem w gimpie, oko efekt:


10
Prace w toku / Odp: Wesoła twórczość w toku.
« dnia: 20170210, 15:47:15 »
Cegiełki poprawione :) Woda doczekała się czynnika refraction, więc myślę, że również wygląda lepiej. Zmodyfikowałem trochę światło, żeby było bardziej klimatycznie, no i doszedł jeden, całkowicie nowy element. Będę powoli kończył z tym, bo ileż można dłubać :D


11
Prace w toku / Odp: Wesoła twórczość w toku.
« dnia: 20170208, 23:18:11 »
Ta różnica w wielkości cegieł wynika chyba z problemu z UV mapą. A kałuża faktycznie jest do poprawy, ale jeszcze nie wiem jak się za to zabrać :D

12
Prace w toku / Odp: Wesoła twórczość w toku.
« dnia: 20170206, 17:50:16 »
Wersja po częściowym odpłaszczeniu:


13
Prace w toku / Odp: Wesoła twórczość w toku.
« dnia: 20170130, 13:50:27 »
Dzięki za opinie :)

Powiedziano mi jeszcze, że scena wygląda płasko, więc będę starał się teraz ją odpłaszczyć.

14
Prace w toku / Odp: Wesoła twórczość w toku.
« dnia: 20170127, 20:21:49 »
Deszczowy klimat :)


15
Prace w toku / Odp: Wesoła twórczość w toku.
« dnia: 20170122, 13:21:37 »
Następny update:


16
Prace w toku / Odp: Wesoła twórczość w toku.
« dnia: 20170112, 22:27:39 »
Haha, no faktycznie widać pewne podobieństwa. Repertuar też byłby podobny obstawiam ;)

17
Prace w toku / Odp: Wesoła twórczość w toku.
« dnia: 20170112, 10:14:01 »
Mały update:

- zmieniłem kompozycję na bardziej dynamiczną,
- dodałem trochę włosków,
- ulepszyłem materiał akordeonu,
- zmieniłem koncepcję oświetlenia.


18
Prace w toku / Wesoła twórczość w toku.
« dnia: 20161229, 20:09:37 »
W ramach mojej wesołej twórczości wyprodukowałem ostatnio coś takiego:



Poszukuję ochotnika, który chciałby pobawić animacją przy tej scenie. Może udałoby się stworzyć razem coś fajnego? :)

19
Stworzyłem ostatnio add-on, który wspomaga generowanie płytek, dachówek w zastosowaniach wizualizacji architektonicznej. Tutaj można obejrzeć krótką prezentację:

https://www.youtube.com/watch?v=K0LRJ_mPR_M

Sam add-on można zakupić na Blender Markecie za niewygórowaną opłatą: https://blendermarket.com/products/tiler-add-on

Myślę teraz nad dalszym rozwojem funkcjonalności i przyszedł mi do głowy pomysł na tworzenie displacement mapy z wygenerowanych dachówek. Krótką prezentację takiej funkcjonalności można zobaczyć tutaj:

https://www.youtube.com/watch?v=eeuufaoZadQ

Będę wdzięczny za wszelakie opinie i sugestie.

20
Jeżeli go wsytawie to za jakąś symboliczną kwote pewnie. Jeżeli chcesz mogę podesłać Tobie wersję do testów przy zastrzeżeniu, aby nie rozpowszechniać ;)

21
Dobrze więc, uchylę rąbka tajemnicy ;)

Chodzi o produkt, który w sposób spektakularny, półautomatyczny przyspiesza tworzenie wysokiej jakości modeli architektury do sceny. Mam tutaj na myśli architekturę zewnętrzną, budynki, fasady etc. Wyobraźmy sobie twórcę, który potrzebuje modeli zabudowań jako tło w swojej scenie, ale nie chce tracić czasu na ich mozolne tworzenie. Zamiast tego woli się on skoncentrować na tym co jest esencją jego dzieła (ludzie itp.) W takiej sytuacji kupuje on rzeczony addon i generuje za jego pomocą potrzebne modele bez poświęcania na to dużej ilości czasu oraz środków.

Jednym ze składników jakiego addona będzie funkcjonalność generacji dachu. Zacząłem już powoli drążyć ten temat i oto efekt:

https://www.youtube.com/watch?v=K8pIX8db0fk

Oczywiście powyższe należy traktować jako zaledwie zalążek finalnej funkcjonalności.

Tak jak już wspominałem potrzebni są programiści oraz artyści - spece od modelowania oraz materiałów.


Pozdrawiam

22
Witam!

Od jakiegoś czasu zajmuję się rozwojem mojego autorskiego pomysłu na produkt graficzny. Projekt jest jak na razie w fazie badawczo-rozwojowej, nie jestem jeszcze pewny co się z tego wykluje, o ile cokolwiek się wykluje :) Tym nie mniej pracy jest co niemiara i dlatego poszukuję osób, które byłyby chętne do przyłączenia się do przedsięwzięcia. Chodzi głównie o programistów addonów, ale osoby z zacięciem artysty również będą mile widziane. Jeżeli przeraża Cię myśl o spędzeniu reszty życia na pracy na etacie to ta oferta jest dla Ciebie ;)

Na tę chwilę kieruję odzew do osób z Poznania (ew. okolic), bo w tym mieście aktualnie mieszkam. Daj znać, to spotkamy się w cztery oczy i opowiem wszystko co i jak :)

Pozdrawiam

23
Prace w toku / Odp: Takie sobie rzeźbienie
« dnia: 20160418, 20:04:01 »
Zacząłem rzeźbienie stwora trollo-podobnego:



Jak widać na załączonym obrazku staram się, aby model miał poprawną topologie zanim przejdę do rzeźbienia szczegółów. Pomyślałem, że dzięki temu takiej technice unikne robienia retopologii w późniejszym czasie. Czy tego typu workflow ma w ogóle sens? :D

24
Prace ukończone / Odp: glukoz - prace różne
« dnia: 20160306, 23:09:00 »
Zygfryd, zazdroszczę Ci, sam chciałbym się nauczyć grać na akordeonie, ale niestety słoń na ucho mi nadepnął no i czasu za bardzo nie ma :) A co do zdjęcia na głównej stronie bledswap to czy to czasem nie jest tak, że każdy nowo dodany model tam trafia? Bo jeżeli tak jest to za bardzo nie ma się czym chwalić ;)

25
Prace ukończone / Odp: glukoz - prace różne
« dnia: 20160302, 23:43:15 »
Dzięki za opinie :) Markę faktycznie zataiłem z uwagi na to, że nie robiłem idealnego odwzorowania, co widać szczególnie po wspomnianych paskach do zapinania miecha. Zygfryd, czy Ty czasem nie miałeś do czynienia z prawdziwym egzemplarzem, że się od razu zorientowałeś?

26
Prace ukończone / glukoz - prace różne
« dnia: 20160301, 22:38:34 »
Cześć!

Ostatnio stworzyłem sobie model akordeonu. Wyszło to tak:



Na tym filmiku można zobaczyć działanie rig'u:

https://www.youtube.com/watch?v=NNaiemTSa6s

Jak zawsze krytyka i sugestie wszelakie mile widziane. Zresztą jakby ktoś miał pomysł na ulepszenie modelu pod dowolnym kątem to zapraszam do ściągania, modyfikowania i chwalenia się efektami: http://www.blendswap.com/blends/view/83414 :)

27
Prace w toku / Odp: Śmigło VFX
« dnia: 20160117, 13:55:44 »
Dodałem blur w kompozytorze, ale nie na cały obrazek tylko na wyrenderowane obiekty. Samochód powinien być taki sam jak w oryginale.

28
Prace w toku / Odp: Śmigło VFX
« dnia: 20160117, 12:52:21 »
Dodałem lekki blur, minimalną aberację , no i zmieniłem kolorystykę skrzydeł trochę - może teraz nie będzie tak trącić plastikiem :)



Jeszcze chciałbym przeprowadzić sondę małą: czy elementy pomarańczowe bardziej Wam wyglądają na farbę, czy na rdzę? W zamierzeniu miała być to farba jakby co :D

Dzięki wszystkim za rady i sugestie!

29
Prace w toku / Odp: Śmigło VFX
« dnia: 20160113, 20:52:05 »
Ostatecznie użyłem oryginalny obrazek tylko zamiast wybrać "Image texture" wybrałem "Environment texture". Przy takim ustawieniu cycles fireflies już nie dokuczają :)

McGavish, czy poprzez aberrację chromatyczną rozumiesz użycie efektu Dispertion w nodzie Lens distortion?

30
Prace w toku / Odp: Śmigło VFX
« dnia: 20160111, 18:12:17 »
Wygląda na to, że problemy ze świetlikami biorą się z ustawień world env, które wyglądają tak:



Założyłem, że mi to automagicznie zadziała z takim mapowaniem, bo preview tak ładnie wygląda, a tu.... :) Jeżeli ustawie pojedynczy kolor jako oświetlenie środowiska to świetliki znikają...

[EDIT] Czy ktoś może zna poprawny sposób na dodanie oświetlenia otoczenia na podstawie pojedynczego obrazka 2D? Da się to w ogóle zrobić w miarę prosty sposób? Oczywiście zdaję sobie sprawę, że zwykły obrazek 2D to nie to samo co HDR, no ale nie dysponuję HDRem z tamtego miejsca :)

Strony: [1] 2