/  Forum  /  Profil użytkownika Star Rider  /  Pokaż wiadomości  /  Pokaż wątki

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - Star Rider

Strony: [1]
1
Prace w toku / Star Rider 2016
« dnia: 20160321, 22:39:01 »
Taka tam wprawka w modelowaniu. Sceneria paskudna, robiona na szybko, żeby tak biednie skoczki nie wyglądały. No i się zemściło  :P Bez porządnej drewnianej szachownicy się pewnie nie obejdzie...

2
Sprzęt - ogólnie / Ati/AMD w Cycles
« dnia: 20150830, 18:14:07 »
Miałem przez kilka dni dostęp do maszyny z kartą HD 7950. A że temat renderowania na Ati/AMD przewija się od czasu do czasu, więc postanowiłem go trochę potestować, skoro jest okazja :P

Sprzęt na dość wiekowym już procesorze Intela: E6750 do tego karta Gigabyte HD 7950, dzisiejsza kompilacja Blendera z https://builder.blender.org/download/, świeżo postawiony Kubuntu 15.04, ostatnie dostępne sterowniki od AMD w wersji 15.7 i najnowsze SDK 3.0 http://developer.amd.com/tools-and-sdks/opencl-zone/amd-accelerated-parallel-processing-app-sdk/ bez którego Blender "nie widzi" OpenCL dla GPU AMD.





Na początek stara scena BMW którą testowałem wcześniej, choćby wątku z Maxwellem: https://www.dropbox.com/s/3jthe5yrhs3lyuf/BMW1M-MikePan.blend?dl=0




I nowsza wersja tej sceny: https://www.dropbox.com/s/pie9d0miruc1iuf/BMW27.blend?dl=0



Scena Cornell: https://www.dropbox.com/s/3w0tn0ib9us5ifa/cycles_cornell_bench_27.blend?dl=0



Żeby uzyskać powtarzalność wyników renderowałem daną scenę kilka razy. Za pierwszym razem często render trwał dużo dłużej i Blender informował na początku o kompilacji kernela. Niestety nie miałem czasu pobawić się z tym dłużej. i nie wiem czy to przypadłość wersji rozwojowej, sterowników czy czegoś innego. Samo renderowanie też przebiegało nieco inaczej niż na Nvidii bowiem nie widać postępów renderowanego kafelka. Było widać puste tło z zarysem w rogach, a potem od razu gotowy wyrenderowany kafelek.

Taka ciekawostka, po uruchomieniu Blendera w sposób który widać na zrzucie z konsoli, można wybrać opcję równoczesnego renderowania w OpenCL na CPU i GPU, niestety przy próbie renderu Blender się "wywalał".


3
Może już się ktoś mierzył z tematem i zechciał by się podzielić wiedzą jak to ugryźć :) Chodzi mi o tworzenie mapy tak aby dała najlepszy efekt.
Sam bawiłem się z gotowymi HDRi i sam coś tam dłubałem z własnych zdjęć w Huginie (oraz okazjonalnie u znajomego w PTGui i dużym PS). Poradniki z sieci zazwyczaj dotyczą obróbki serii fotografii albo jednego zdjęcia, odbicia w kuli. Natomiast ja chciałbym coś takiego narysować. I nie za bardzo wiem jak to przetworzyć, żeby dało dobry efekt. Próbowałem w Huginie ale wychodzi tak sobie (pewnie mają też na to wpływ moje nikłe umiejętności :P ) Najprościej było by to chyba zrobić to w sześcianie, ale pewnie były by duże zniekształcenia w rogach...

Poniżej marne efekty moich prób, z niedokończonym rysunkiem tego co ma być tłem.






Tak to wygląda w animacji:

https://www.dropbox.com/s/wpno7sj00w8pttx/star%20ridr%20intro%201-9.avi?dl=0

https://www.dropbox.com/s/td2zk0xi6g79b1t/star%20ridr%20intro%201-6.avi?dl=0

https://www.dropbox.com/s/i1khjeuc7xexqap/star%20ridr%20intro%201-7.avi?dl=0

Dropbox oferuje podgląd filmów w kiepskiej jakości, lepiej pobrać na dysk, animacje renderowane są w 1080p.

4
Jestem skłonny olać całkowicie te upgrady windy - paskudne toto jest i wydaje mi się, że to strata czasu.

Niestety, ale musisz myśleć o tym jako wydanej w pośpiechu i całkowicie niedopracowanej dystrybucji linuksa. Bez upgrade i zainstalowanych najnowszych sterowników to "dziadostwo" nie nadaje się do pracy.... a tym bardziej do testów.

5
Rendering / Oświetlenie / LuxRender w Blenderze
« dnia: 20140407, 15:57:34 »
Czyżby rosła konkurencja dla Cycles? :)
http://www.luxrender.net/en_GB/download

Bawiłem się właśnie ostatnią wersją. Zaimplementowano SLG http://www.luxrender.net/wiki/SLG, nody i dość mocną integrację z Blenderem w porównaniu do wcześniejszych wersji. SLG potrafi renderować przez OpenCL na kartach graficznych i CPU na raz (można też wybierać GPU czy CPU). Obsługuje też karty AMD ale od serii 5xxx.

Dość to jeszcze wszystko eksperymentalne, wielu materiałów SLG nie obsługuje, są problemy ze źródłami światła, ale ogólnie wygląda to dość obiecująco.



http://i66.photobucket.com/albums/h248/krypta12/testluxrender2_zpsf05336b3.jpg~original



http://i66.photobucket.com/albums/h248/krypta12/Desktop_2014_04_07_15_50_45_998_zps19045319.jpg~original

6
Nowości i nowinki sprzętowe / Nowinki sprzętowe.
« dnia: 20140405, 20:45:15 »
Premiera pełnej architektura Maxwell według ostatnich doniesień ma się opóźnić do 2015 roku, więc na karty GTX 8xx pewnie jeszcze trochę poczekamy. Pierwotnie w planach był 4 kwartał tego roku. Ale już pojawia się trochę więcej szczegółów odnośnie następnej generacji:

http://www.benchmark.pl/aktualnosci/nvidia-pascal-architektura-gpu-gtc-2014-zapowiedz.html

7
Rendering / Oświetlenie / Nvidia Maxwell w Blenderze
« dnia: 20140314, 22:49:48 »
Wklejałem to już w inny wątek, ale żeby nie zginęło zrobię osobny bo mam nadzieję że wyników będzie coraz więcej.

Pierwsze wyniki Maxwella (750Ti) na jakie udało mi się trafić. Już z CUDA 6.0 i powiem że jak na dół średniej półki to naprawdę jest bardzo ciekawie :) myślałem, patrząc na wyniki w różnych serwisach odnośnie gier że będzie kiepsko w Cycles. A tu zaskoczenie...

http://blenderartists.org/forum/showthread.php?327909-Cycles-NVidia-MAXWELL-Benchmarks

Chyba bym wolał 2x750Ti niż jedną 760 :) Tylko żeby tak spadły do 400zł za sztukę :P A to dopiero przedsmak tego co nas czeka w drugiej odsłonie Maxwella czyli serii 8xx Nvidi.

8
Rendering / Oświetlenie / Test wydajności viewportu.
« dnia: 20140313, 23:17:59 »
Skrypt do testowania wydajności viewportu. Działa w Blenderze 2.64a.

Link do Blendera, najlepiej pobrać spakowaną paczkę zamiast instalatora żeby sobie w systemie nie mieszać:
http://download.blender.org/release/Blender2.64/

Link do pliku blend z testem: https://www.dropbox.com/s/t5fv3x49gmavlag/viewport_bench_blender26_20120323.blend

Proszę nie zapomnieć dopisać na jakiej karcie graficznej był robiony test :)


MiniFAQ z poradami odnośnie optymalizacji wyświetlania viewportu w Blenderze

http://blenderartists.org/forum/showthread.php?257323-What-everybody-needs-to-know-about-Blender-Viewport-performance


Opis Piotra jak zmienić skrypt,żeby zadziałał w nowej wersji Blendera:
Cytuj
Zrobiłem też u siebie ten skrypt, blender - kompilacja dzisiejsza, wersja 2.72, skrypt pythona trzeba poprawić w linijce 177, jest tam rev = bpy.app.build_revision, wystarczy napisać zamiast tego rev = "compiled" czy cokolwiek.

9
Prace w toku / Wypociny SR-a
« dnia: 20140310, 21:28:52 »




Ciąg dalszy nierównej walki :/


11


Kombinuje i kombinuje i... ale za każdym razem zagłębiają się w podłoże i czasami same w siebie. Zrzuciłem to z "plejna", ustawiłem na dolnym i nakrętkach collision. Kombinuję z outer i inner ale żadnej różnicy nie widzę :/



12
Ogólnie o PKB / Było: Konkurs. Jest: projekty LOGO PKB
« dnia: 20131009, 12:54:32 »
Po jednym logo czy można propozycje wrzucać do woli? Piotr może załóż wątek gdzie będziemy umieszczać propozycje loga :)

13
Witam.
Czy może ktoś wie czy istnieje jakiś prosty sposób na edycję tego pliku? Generalnie szukałem spolszczenia do nowego blendera i w sumie nie za bardzo znalazłem :) Nie za bardzo, ponieważ jakiś plik znalazłem, z częściowo przetłumaczonymi nazwami w menu, na czym mi kompletnie nie zależy, a nawet uważam że jest bez sensu skoro we wszystkich tutorialach są nazwy angielskie. Zależało by natomiast na edycji podpowiedzi w dymkach (tooltips). Jako że jestem antytalentem językowym i przez całą moją edukację obowiązującym językiem obcym był jedynie słuszny rosyjski, więc robię notatki odnośnie jakiś ciekawszych "funkcjonalności" w zeszycie :) co niestety nie jest zbyt wygodne.  Natomiast takie własne opisy w tooltips bardzo by mi ułatwiły poznanie tego programu. A może dało by się zorganizować takie wspólne "tłumaczenie" ? Nie dosłowne z tego co jest w angielskiej wersji, tylko takie bardziej użyteczne, z dodatkowym zdaniem lub dwoma komentarza odnośnie danej funkcji czy modyfikatora?

P.S. Bardziej mam na myśli takie opisowe tłumaczenie w tooltips jakiś modyfikatorów ,rzadziej używanych funkcji albo nowości.

Strony: [1]