/  Forum  /  Profil użytkownika Ancestor  /  Pokaż wiadomości  /  Pokaż wątki

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - Ancestor

Strony: [1] 2
1
Mam problem, chcę wstawić obrazek w widok kamery jak w Stecil przy malowaniu, ale mieć to w normalnym trybie by móc modelować, patrząc przez niego...
Wydaje mi się że kiedyś to rozkminiłem, a może to było jeszcze w Cinemie, hmm...

[edit]
Problemu nie rozwiązałem ale wymodelowałem "na oko" i jest względnie akceptowalnie ;)

2
Materiały / Tekstury / UV / Grupa a materiały
« dnia: 20180111, 18:37:15 »
Mam grupę, w niej 300+ obiektów, powstawały przez kopiowanie i każdy z nich ma swój materiał, którego nazwa różni się tylko numerkiem, np brown.321
JAK te materiały wywalić ALBO jak dla całej grupy nadać jeden materiał?

3
Jak w temacie, czyli czy da się zwolnić ruch w widoku po shift+F?

Mam małą scenę z masą drobnych elementów, chciałbym podjechać sobie kamerą z widoku ale wszystko lata mi za szybko, hmm...

[edit]
dobra znalazłem, ustawia się to w Preferencjach, prędkość ruchu kamery w Walk/Fly


4
Jak w temacie,
mam nowego kompa z windows 10 (MASAKRA, KARA BOSKA, GROZA!!!)
i nowego Corela, x8...

do tej pory miałem XP i corela x4 i Blendera 2.76 wszystko działało IDEALNIE
a tu są same problemy, nie dość że corel wygląda jak zabawka, (pomijam bo się pewnie przyzwyczaję), to do tego źle się  eksportuje SVG!! (to jest dla mnie kluczowe)

wypuszczam 1cm x 1cm a w Blenderze dostaję kwadrat o boku 0.005
:-/

[edit] fuk!!
sprawdziłem w ten SVG w 2.76 i jest OK!

czyli zryty jest importer SVG w nowym Blenderze :/

5
Rendering / Oświetlenie / Lampy na Arrayu
« dnia: 20170511, 11:17:00 »
Jak w temacie, jest jakiś prosty sposób na podpięcie lamp do arraya? Mam już rozłożone modele lamp w scenie teraz chciałbym podpiąć pod "żarówki" światło. Coś tam znalazłem w sieci ale może macie jakieś patenty?

6
Sprawy różne / Linux i pochodne
« dnia: 20161218, 16:57:22 »
Pytanie do linuxowców, przypuszczam że to jakiś banał, ale nie mogę znaleźć odpowiedzi na pytanie.
Jak się odpala appimage? Mam Kritę którą chcę uruchomić Ubuntu, nie umiem.
Kumpel na Fedorze mówił że to dwa kliki.
Hilfe!!

7
Nadziałem się na problem z flarą w post efekcie. Ma dwie opcje fixed, gdzie ustawiamy ręcznie (wyjątkowo upierdliwie bo trzeba podać koordynaty z palca) efekt rozbłysku oraz tracked który powinien jakoś śledzić źródła światła. I teraz pytanie jak tego tracked się używa?   

8
Modelowanie / Rzeźbienie / Booliny na krzywych
« dnia: 20160403, 21:12:17 »
Chyba już męczyłem ten temat, ale wracam z pytaniem.

Czy jest jakiś patent na szeroko pojęte operacje boolinowskie na krzywych. Zamkniętych i otwartych, przycinanie, sklejanie itp...
Konwertowanie na mesh nie wchodzi w grę. Muszę od początku do końca mieć curve... Grzebałem w Sieci bez jakichś sensownych rozwiązań.

9
Modelowanie / Rzeźbienie / Grupa a modyfikator array
« dnia: 20160309, 01:34:13 »
Chciałbym grupę potraktować arrayem. Problem w tym, że powiela mi jeden wybrany ze środka grupy obiekt. Jak zadać arraya na całą grupę? Kombinowałem dłuższą chwilę i nic nie wymyśliłem...
Jeszcze mi do głowy przychodzi by to sParentować, do emptego czy cooś...
 
Aha, nie moge joinować tego bo obiekty są z ekstrudowanych krzywych i się rozwalają, na meshe zamieniać nie mogę, bo cały czas robię na tych krzywych różne manipulacje...


11
Jak w temacie, od paru dni ciężko walczę z wielością pliku. Mam materiał wideo w 1920x1080 25kl/s. Czas trwania około 10 minut. Jak mam ustawić kodek by jakość była dobra, bez artefaktów i baboli i by przy tym plik nie ważył 700mega. Kombinowałem z Xvidem i h.264 przerenderowywałem to już ze kilkadziesiąt razy. Nie mogę złapać tego optymalnego stosunku do jakości. Film docelowo ma iść na YT`ba. sugerowałem 720p ale raczej jest opór ze strony klienta... hilfe, straciłem już masę czasu, albo jest duże albo jest brzydko, nie ma złotego środka albo coś gdzieś głupio źle ustawiam. ;-/

12
Ha, mam pytanie jak w temacie czyli jak zapakować w jednego blenda wszystko co się składa na projekt w VSE.
Część rzeczy mam w klatkach, muzykę i sample rozrzuconą po kilku dyskach, video też leży na większym zewnętrznym dysku itp
No i teraz, by tego wszystkiego nie pogubić, czy można to zapakować w jeden plik? Wielkość wynikowa nie ma znaczenia...

13
Nie mogę ogarnąć jak i gdzie się je włącza.

Druga rzecz istotniejsza, mam lekko zmulone video, jak je wyostrzyć, w ogóle jak dodać jakieś post-efekty... i ty wracamy do tematu nodów. ;)


14
Jak zdefiniować własny skrót klawiaturowy?

Chcę mieć pod guzikiem, w sumie to może też być jakaś klikalna ikonka, ale guzik szybszy, zamianę wyświetlania wybranego obiektu z solid na wire. Teraz trzeba wchodzić w display obiektu i przełączać. Chyba że jest jakiś skrót którego nie znam. 

15
Jak w temacie, ale rozwinę myśl.
Mam na jednym kanale, sekwencję obrazków z dwóch różnych źródeł i chciałbym na cały kanał założyć jeden efekt, da się jakoś złączyć czy zgrupować te stripy by to zadziałało?

I podobny problem, mam kawałki sekwencji na różnych kanałach, i też chciałbym je potraktować jednym efektem.

Przypuszczam, że to jakaś podstawowa funkcjonalność w obsłudze stripów. Dopiero zaczynam z VSE i jak na razie jedyne na co wpadłem to prze renderowywanie do sekwencji klatek i wciąganie jeszcze raz.

[edit]

gupi ja...
sam sobie odpowiem a innym może się też kiedyś przyda... CTRL+G łączy w metastripa i działają na tym efekty.

dziękuje za uwagę, kurtyna ;)

16
Czy da się włączyć widok / wykres przebiegu sampla w zwykłym Timeline a nie w VSE, da się?
Podłączyłem Speaker, wgrałem sampla, a teraz chciałbym zobaczyć jego wykres. 

17
Mam do zrobienia animację logo, założenie jest takie by z chaosu rozsypanych elementów napis (logo) zbierał się w czasie do kupy. Pomyślałem by zrobić to przy pomocy Cell Fracture.
Logo miałem w krzywych, przeniosłem przez SVG i wyekstrudowałem, dodałem bevel itp zamieniłem na meshe, pociachałem Cell Fracturem, nie przeginając w ilości podziałów, zachowałem sobie oryginalną skorupę by w ostatniej klatce podmienić literki, bo pocięte Cellem mają widoczne szczeliny.

Zacząłem się zastanawiać jak zrealizować sam rozpad cząstek logo w tę chaotyczną chmurę.
Zrobiłem test na pociętej na 7 czy 9 kawałków kostce, manualnie rozsunąłem elementy w przestrzeni tak by nie zderzały się ze sobą, dodając im różne obroty. Przerenderowałem, klatki puszczone od tyłu pokazywały składające się w kostkę kawałki. No spoko... kostkę ręcznie dałem radę ogarnąć ale to było kilka kawałków. W napisie mam 8 liter, każdą pociętą na podobną liczbę kawałków, robi się tego sporo, za dużo by ogarniać to ręcznie. Poza tym przydałby się jakiś chaos, jakaś interakcja pomiędzy elementami, mogłby się od siebie odbijać jakoś, ocierać. No i nie mam pomysłu. Przez moment myślałem by zrobić to na Constraintsach, dać im jakiś inicjujący impuls, kop w stronę kamery wykonany przez niewidzialną bryłę pchającą od tyłu. ALE może macie jakiś prostszy pomysł.

Pomysł mam taki by kamera przelatywała przez chmurę tych odłamków, ukazując je w dużym zbliżeniu (już muszę myśleć o texturze), z różnych ujęć i kątów, a na koniec jak już napis będzie prawie cały, pokazało ostateczne złożenie się do kupy.
 

 

18
Modelowanie / Rzeźbienie / Ekstrakcja krawędzi.
« dnia: 20150224, 09:41:31 »
Chciałbym puścić Arrayem, dokładnie po takiej krzywej jak zaznaczony egde, srubki tak by się układały do powierzchni. No i zaczęło się kombinowanie. Pomyślałem że wyekstraktuję sobie egde`a no i nie wiem jak. Da się jakoś?

19
Animacja / Rigging / Skinning / DopeSheet
« dnia: 20150206, 16:56:21 »
W tym filmiku:
http://polskikursblendera.pl/dopesheet/comment-page-1/#comment-8537
Piotr pokazuje że w DopeSheet przesuwa zaznaczone klatki, (3:03). No ja nie mogę za cholerę...
Zaznaczam klatki (B) i gdy chcę przesunąć to ruszają się tylko te bezpośrednio pod myszą. Kombinowałem z każdym klawiszem myszy w konfiguracjach z shift, kontrol, alt itp...
JAK to przesunąć!?!

Blender 2.73...

znalazłem...
Trzeba wcisnąć klawisz G jak do GRS...

20
Modelowanie / Rzeźbienie / BSurfaces
« dnia: 20150202, 13:32:34 »
Jubi w swoim wątku o słoniu wspomniał o BSurfaces. Jest to addon dostepny z Blenderem, wystarczy go dodać. Z tego co widzę jest to jedno z najpotężniejszych narzędzi do modelowania jakie dostajemy w pakiecie. Powinno być o nim głośno!
Link do demontstacji możliwości tego toola. http://vimeo.com/26339130

Za podobne narzędzia, do komercyjnych softów, trzeba płacić grubą kasę, np T-Splines dla Rhinoceros.
Warto się nad tematem pochylić.
 
 

21
Modelowanie / Rzeźbienie / Mirror na grupie
« dnia: 20150121, 22:23:43 »
Zrobiłem sobie bramę, + murki do niej i cała masa dupereli. Zgrupowałem i chciałem to odbić lustrzanie. Mirror obiektowy na grupie coś mi średnio działa. Odbija tylko wybrany element. Może coś źle robię.

A może wystarczy jakiś transform po osi z minusową wartością?

22
Nody / Video Sequence Editor / renderowanie PNG z alfą
« dnia: 20150118, 16:46:51 »
Hej
renderuję sekwencję 36 klatek obracającej się srubki do gierki którą wydłubał z Construkcie mój młodszy syn.
Klatki się ładnie policzyły ale w 24 bitach, jak wypuścić PNGa w 32bity by srubka była na przezroczystym tle?
Da się z automatu czy trzeba jakoś kombinować z render resultem. Tu maskę widzę...
 

23
Modelowanie / Rzeźbienie / Zagęszczanie siatki
« dnia: 20141212, 10:40:27 »
Problem chyba typowy, czasem tak jest że zrobi się coś, detal a potem przychodzi ochota by zagęścić na nim siatkę. Niby jest SubSurf ale to nie zawsze dobrze działa. W moim przypadku jest to lufa armaty, robiłem ją z loftów ale wyszedłem z za małej ilości podziałów kół. SubSuf zagęści siatkę ale nie wygładzi powierzchni. Próbowałem zaznaczać punkty i skalować je ale to mało precyzyjna metoda. A może jest jakiś sprytny myk jak wygładzić podpodziały?

24
Sprawy różne / Konferencja Blender Foundation 2014
« dnia: 20141024, 22:27:28 »
Jak wiemy odbywa się właśnie konferencja, przy okazji na ich kanale pojawiło się kilka filmów:

Blender Network yearly report Francesco Siddi Pablo Vazquez #BCon14:
https://www.youtube.com/watch?v=aTNCKWTYBw0&feature=em-uploademail

Welcome and keynote Ton Roosendaal #BCon14 :
https://www.youtube.com/watch?v=WeojgBJn4pc&feature=em-uploademail

Using Blender & Unity for Oculus game Environments Rob Tuytel #BCon14
https://www.youtube.com/watch?v=L2mRS5FZZ40&feature=em-uploademail

Cycles Open Source Production Rendering - Thomas Dinges #Bcon14
https://www.youtube.com/watch?v=pkAfRkT67ao&feature=em-uploademail

Multi View and Stereo 3D Show and Tell Dalai Felinto #BCon14
https://www.youtube.com/watch?v=tEGxPbt8kyc&feature=em-uploademail


Free Culture by default in the Blender Community - Pablo López Soriano #BCon14
https://www.youtube.com/watch?v=k-SRGxOC3H4&feature=em-uploademail

Blender CAM computer aided machining - Vilem Novak #BCon14:
https://www.youtube.com/watch?v=jR8jt6dJPfE&feature=em-uploademail

One year of Blender development - Antony Riakiotakis #BCon14
https://www.youtube.com/watch?v=_l9JN4bFVrs&feature=em-uploademail

Blendroid - Thierry Destribats #BCon14
https://www.youtube.com/watch?v=XVLxfKz5RdU&feature=em-uploademail

i co chwila dorzucają następne!!

25
Addons/Plugins/Python / Plugin do zarządzania materiałami
« dnia: 20141024, 12:52:02 »
Jak w temacie, od pewnego czasu chcę sobie zebrać materiały w jednym miejscu. Kombinowałem by zrobić jakąś scenę z kulkami i przerenderować podglądówki ale to trochę nie tędy droga. Widziałem że ludzie dzielą się swoimi materiałami przekazując screenshoty z Nod Editora, to też jakieś szaleństwo by to przepisywać. Chodzi o to by za każdym odpaleniem Blendera mieć te materiały dostępne od razu, domyślnie... A może po prostu nie wiem wszystkiego o edytorze materiałów?

26
Addons/Plugins/Python / Generator tłumu
« dnia: 20141022, 12:36:57 »
Widzieliście te testy: http://vimeo.com/109169719 ?
Jak sądzicie czy da się coś takiego osiągnąć w Blenderze? Podpięcie animowanego ludka to chyba nie problem, a potem co, boidsy?

27
Modelowanie / Rzeźbienie / Modyfikator Skin
« dnia: 20141022, 12:00:51 »
Przeglądałem dziś tutki o scuplceniu i trafiłem na ten: https://www.youtube.com/watch?v=UuvEdg8moRM
Koleś nawet nieźle dłubie w 2.64 w pewnym momencie zaczyna dodawać palce i się zdziwiłem bo użył Modyfikatora Skin. Ciekawe dlaczego nigdy go wcześniej nie zauważyłem... Co ciekawsze na PKB Piotr też go przepuścił...
Chciałem się czegoś więcej dowiedzieć, bo mi to jakoś dziwnie chodziło i znalazłem taki tutek: https://www.youtube.com/watch?v=95V97WdDzMo

Po przemyśleniu dochodzę do wniosku że ten skin to całkiem niezły tool z masą zastosowań. Używacie go?


28
Addons/Plugins/Python / Panel error
« dnia: 20141007, 15:10:32 »
Mam zagwozdkę, ni z gruchy ni z pietruchy przestał mi działać panel z opcjami dla wstawianych obiektów!
co bym nie dodał to panel jest nieaktywny!
Bawiłem się przez chwilę IvyGeneratorem, dodałem krzaczek i chciałem go zmodyfikować a tu szare okno... kombinuję od dłuższej chwili, czy czegoś gdzieś nie wyłączyłem ;-/
help


29
Jak zrealizować coś takiego jak w temacie czyli idealne gładkie przejście między ziemią a niebiem.
Kombinowałem z kompozycją ale nie dałem rady. W Cinemie jest taka funkcja nadawania tłu materiału ziemi i ładnie to się stapia. Używa się głównie w prezentacjach obiektów, jak studio z blendą ale bez geometrii o którą fotony by się musiały obijać i wydłużać render.  Na razie poradziłem sobie wstawiając scene do płaskiej półsfery co dało zamierzony efekt, nie było widać przejścia ale liczyło się od cholery długo. Gdy dołożyłem mapę HDRI to dostało dodatkowo dużego szumu.

render z cinemy, czas 2 minuty 36 sekund


render z Blendera, aż wstyd się przyznać, 3 godziny 23 minuty ;(
 

teraz liczę bez tej pół sfery, jest zdecydowanie szybciej ale musiałem przyciąć widok (ctrl+b) by nie było nieba...

30
Modelowanie / Rzeźbienie / Model barwny w Blenderze
« dnia: 20140922, 16:08:03 »
Nie wiedziałem jak nazwać wątek a coś musiałem napisać by było blisko w temacie.
Chodzi mi o ustawianie koloru w color pickerze, Blender jak wiemy, realizuje to od 0,000 do 1,000
mam problem gdy muszę wiernie przenieść ustawienia koloru z innego softu. Jak sobie radzić z konwersją bez robienia screenshota wgrywania obrazka do Image Editora i pobierania koloru próbnikiem z color pickera?

Zostają też jakieś zewnętrzne programy w ktorych będziemy mogli ustawić kolor heksadecymalnie ale mi chodzi o szybką konwersje z windowsowego RGB 0-255 na Blenderowe 0,000 - 1,000 szczerze mówiąc nie mam pomysłu..

Strony: [1] 2