/  Forum  /  Profil użytkownika Tokugawa  /  Pokaż wiadomości  /  Pokaż wątki

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - Tokugawa

Strony: [1]
1
Mam pewną biblioteczke obiektów, które w razie potrzeby sobie improtuje do sceny. Problem jest taki, że mają one po kilka materiałów. Mimo, że są to te same materiały po zaimportowaniu ich wszystkich na raz do sceny tworzą się duplikaty przez co blender nagle zjada 8gb ramu bo wczytuje każdy materiał z osoba. Da się je jakoś szybko, jednym kliknięciem połączyć?

Dla lepszego zobrazowania screen:

2
Rendering / Oświetlenie / Optymalizacja sceny
« dnia: 20160325, 22:55:42 »
Jak się da zoptymalizować scene/render? Chodzi mi o jak najskuteczniejsze ograniczenie liczby wierzchołków lub ograniczenie mocy potrzebnej do renderu. Poprzez ustawianie detali wyszedł mi ogromny moloch z ponad 4kk wierzchołków. Moja karta graficzna wysiada już przy 2kk a na CPU zajmie to kilkanaście/dziesiąt godzin.

3
Sprawa jest dość skomplikowana, więc mam nadzieje, że dam rade wyjaśnić to wystarczająco aby ktoś z forum mógłby mi pomóc. Otóż mam model w formacje .fbx i potrzebuje go lekko zedytować. Problem pojawia się podczas importu go do blendera i podczas późniejszego exportu. Otóż podczas exportu jeśli dobrze rozumiem blender usuwa wszelkie zależności w pliku (materiały, kości itp.) i model nie nadaje się do użytku. Wykminiłem, że zrobie model w Blenderze a następnie w Unity (który nie niszczy struktury tak mi się wydaje) podmienie po prostu modele. Udało mi się lecz teraz nie mam zielonego pojęcia jak wyexportować to z powrotem do formatu .fbx.  Miałem już wcześniej do czynienia z Unity i pamiętam, że exportowałem jakoś pliki zdaje się do OBJ.
Czy jest jakiś sposób aby wyexportować to z unity jako .fbx lub aby bez problemu w blenderze edytować tenże plik?

Znajomy wspomniał mi coś o Microsoft Visual Studio lecz tam kompletnie nie mam pomysłu co z tym zrobić.

4
Sprzęt - ogólnie / Wybór monitora
« dnia: 20150925, 20:56:37 »
Uzbierałem troche pięniążków i myślę nad zmianą monitora. Obecnie mam 17 calowego staruszka ale działam głównie na Telewizorze 42 calowym. Ale telewizor to nie to samo co monitor. Zastanawiam się czy brać zwykły monitor FullHD czy może zainwestować w jakieś 2k. Korzysta ktoś z was może z takiego monitora, podzieli się wrażeniami, lub doradzi co wybrać?  ;)

5
Modelowanie / Rzeźbienie / Tworzenie ubrania na postać
« dnia: 20150625, 18:17:54 »
Mam podstawowego mesha i chciałem zrobić dla niego jakieś ubranko. Problem w tym, że nie mam pojęcia jak. Zrobiłem taki prosty kawałek materiału ale jak w niego "ubrać" tą postać? Shringwrapem tak średnio bo wychodzą straszne artefakty.


Chciałbym osiągnąć coś podobnego do tego: https://www.flickr.com/photos/98384019@N05/9554350048

6
Cóż, mój kolejny problem...nie umiem nigdy skończyć jakiejś sceny.

Od jakiegoś czasu nie moge nic wymyślić co by zrobić w blenderze. Wydaje mi się, że bardzo chce coś stworzyć ale mój umysł mi mówi NIE. Na przykład: Wymyśliłem sobie w końcu całkowicie ogólny zarys scenki (scena historyczna, 2 postacie, poza tym już nie mam pojęcia co dalej) ale nie mam pomysłu co do tej sceny wrzucić lub jak się za to zabrać. I tak przez to porzucam 90% moich pseudo-projektów. Pytanie do was, którzy coś stworzyli. Macie takie coś? Jak sobie z tym radzić?

Strasznie dziwne pytanie mi wyszło ale cóż....chciałbym w końcu zrobić coś z czego będe zadowolony :D

7
Od jakiegoś czasu spotykam sie z problemem jak wymodelować obiekt bogaty w jakieś zdobienia. Przykład:



http://www.princewoodcarving.com/wood/kingsize_bed_05.jpg

Pewnie za dużo kombinuje ale trzeba jakoś ogromnie zagęścic siatke i w niej wyciąc knifem te zdobienia czy jest jakiś inny sposób?

8
Prace ukończone / Worek Tokugawy
« dnia: 20150417, 22:28:53 »
Cóż, postanowiłem założyć swój temat gdzie będę wrzucał moje mniej udane projekty (na lepsze trzeba poczekać parę lat :P). Nie chcę na wszystko co stworze zakładać osobnego tematu więc...

1. 2 najpotrzebniejsze rzeczy w życiu. Miksturki HP i Many :P


2. Mój ostatni projekt (porzucony bo brzydki) czyli Ukryte Ostrze z gry Assassin's Creed

Wersje z brzydkimi teksturkami: http://i.imgur.com/bRwX7eK.png oraz http://i.imgur.com/rttvzXQ.png

9
Mam wizję artystyczną (nieoryginalną :P) spadającej szklanki z wylewającym się winem. W tym celu stworzyłem fajną "wyskocznie" skąd za pomocą Force Field spycham szklanke, teraz pytanie. Czy da się włączyć to Force Field aby zaczeło działać po jakimś czasie?
I czy w ogóle ta technika ma jakiś sens? Czy może lepiej ręcznie sobie ustawić wszystko i wymodelować fluid?

10
Sprzęt - ogólnie / GTX 960 a render
« dnia: 20150329, 18:45:18 »
Cześć!
Zastanawiam się nad zakupem (głównie z powodu wiedźmina 3 :D) GTX 960 a konkretnie wersję z 4GB która niedawno wyszła. Czy ma ktoś jakieś opinie co do niej? Będzie lepsza w Renderze w Cycles od mojego biednego I5 2320?

11
Tematyczne miesiące / Tokugawa - WIP - Marzec 2015
« dnia: 20150303, 18:48:19 »
Chciałbym się troche podszkolić więc się zabiore za prace na marzec :P
Wybrałem może standardową, może zbyt popularną Gitarę elektryczną. Ale niee zwykłą :P
Wybrałem Gibson Les Paul Custom. Wersja stworzona przez "Buckethead'a" mojego ulubionego....."muzyka".

Obecnie bardzo wczesny etap prac, mam coś takiego
I szczerze nie wiem czy wytrwam do końca, chciałbym ale sama myśl o dalszej pracy mnie przeraża.

Wzoruję się na następujących zdjęciach:
http://www.mtv.com/crop-images/2013/08/14/Buckethead_cr_EthanMiller_2006.jpg
http://images.gibson.com/Files/7bfd2ba8-6bf2-4069-8af7-7accfd44ea77.jpg
http://forum.gibson.com/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_rel_module=post&attach_id=5444

12
Prace w toku / Nordyckie Wyposażenie
« dnia: 20150301, 11:33:19 »
Od jakiegoś czasu próbuję skończyć swój pierwszy "projekt". Obecnie mam coś takiego:

Rękojeść miecza jest tylko tymczasowa. Teraz walcze z ostrzem, próbuje nadać mu jakieś zarysowania itd.

Za wszelkie komentarze i uwagi dziękuje :P

13
Materiały / Tekstury / UV / Pytanie odnośnie teksturowania
« dnia: 20140202, 13:14:13 »
Witam, jako że jestem stosunkowo nowy w blenderze mam pewne pytanie dot. teksturowania.
A mianowicie jak "rozłożyć" siatke tekstury tak aby na niej były wszystkie elementy modelu. Może to dość dziwnie wytłumaczyłem ale chodzi mi o takie coś: http://oi60.tinypic.com/143nyi1.jpg

Strony: [1]