/  Forum  /  Profil użytkownika SirGorn  /  Pokaż wiadomości  /  Wiadomości

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - SirGorn

Strony: [1] 2 3 ... 48
1
Nowości w Blenderze / Odp: Blender 2.81 Nowości
« dnia: 20191016, 15:43:05 »
Taka tam ciekawostka, tutaj https://youtu.be/AtmudCfC01c?t=143 Pablo tłumaczy cykl wydawania kolejnych wersji blendera - dlaczego już tworzy się 2.82, jak jeszcze 2.81 poprawiają ;)

@Zygfryd, spokojnie to dopiero alpha :)

2
No to ja mam 2 pomysły,
1. shrinkwrap w trybie Project i tak żeby działało tylko po jednej osi
2. snapping ustawiony na face z opcją Project Individual Elements

3
To dobrze, że ~5 lat studiów nie poszło na marne :D

4
Ostatnio w pracy miałem okazję napisać parę pomniejszych skryptów, więc spróbowałem swoich sił, daj znać czy działa

import bpy
from bpy import context

for ob in bpy.context.selected_editable_objects: # dla każdego zaznaczonego obiektu
    ad = context.object.animation_data

    for track in ad.nla_tracks: # dla każdego NLA_track
        track.select
        ad.nla_tracks.active = track # ustaw track jako aktywny

        for strip in track.strips: # dla każdego stripa w danym tracku
            strip.extrapolation='NOTHING'

5
Sprawy różne / Odp: Gamedevowe piwko
« dnia: 20190926, 22:32:11 »
+1 też będę 8)

6
Sprawy różne / Odp: Może jakiś Meetup?
« dnia: 20190201, 12:38:31 »
Podpisuje się pod postem KattaK i chętnie znowu wyskoczę na jakieś piwo czy coś

Doświadczenie mówi, że posty na forum szybko się mieszają i ciężko ogarnąć kto kiedy może się spotkać, więc założyłem doodle (taka ankieta) z możliwością wyboru dni tygodnia które wam pasują. W polu name najlepiej wpisać nick z forum ;)
>> Doodle z wyborem dni tygodnia <<

Zasada działania tego jest prosta
dzień wam pasuje
(✓) jeśli będzie taka potrzeba (wiekszości będzie ten dzień pasować), to się pojawicie.

Jak się zbierze parę osób chętnych to zrobi się drugą ankietę już z datami (dwa najpopularniejsze dni tygodnia, w przedziale 2-3 tygodniowym)

7
A może tak w ustawieniach światła w zakładce Shadow zmniejszyć Clip Start i zaznaczyć Contact Shadow?

A co do problemu JarJar, to światła świecą bo mesha "od środka" są puste (przydaje się włączona opcja Backface culling w opcjach Shading - tam gdzie się zmienia metody wyświetlania), skopiuj obiekty i flipnij normalki, albo pewnie gdzieś się jeszcze da ustawić, żeby obiekt był double sided, ale nie nie umiem into 2.8, a zaznaczenie Double Sided w zakładce Object Data nic nie zmienia

8
Ja osobiście preferuje słuchawki pełne nauszne - w pracy mam takie które uciskają uszy lekko i nie są jakieś super wygodne, w domu korzystam z gejmingowej i są o niebo lepsze.
Uszy wchodzą do środka, gąbki są miękkie, a nie naciskają mocno na głowę, do tego aluminiowe body  - nie będę ich polecał, bo lepiej wybrać się do sklepu stacjonarnego i założyć parę różnych modeli, a w media expert na wybranych modelach leci nawet muzyka :)

Jak szukałem dla siebie słuchawek bardzo mocno zastanawiałem się nad firmą audio technica, mam od nich słuchawki do biegania i mają super jakość dźwięku - ale ich nie ma na wystawach w bardziej popularnych sklepach, także trzeba by poszukać.


9
Problem ze sprzętem? / Odp: PC za 7000 zł
« dnia: 20190106, 20:44:39 »
Ja po roku pracy z zestawem ssd 250 + 1tb hdd, nadal mam połowę miejsca na dysku hdd, także  zainwestowałbym jedynie w backup (raid, nas, chmura etc) - ale widzę, że to już ogarnięte. I tak wiem, to mocno zależy od workflow, ale dyski to jest coś co zawsze prosto i bezboleśnie można dołożyć.

Ostatnio coraz częściej myślę, że warto zainwestować w drugi dysk SSD do pracy z aktualnym projektem - ssd'ków nie powinno się zapełniać powyżej tych ~75%, warto zostawić coś na slc buffer/cache

Narazie się wstrzymaj, na CES za parę dni AMD ma pokazać nowe CPU pod podstawkę AM4, średnio 2 rdzenie więcej - a zakładam, że nie podniosą mocno ceny względem 2 generacji

10
Nowości w Blenderze / Odp: Optix denoiser
« dnia: 20181118, 16:23:34 »
Według pierwszych testów RTX z nowymi efektami - w Battlefieldzie 5 - ilość FPS potrafi spaść poniżej 20 w Full HD. Więc z zachwytami nad tą technologią warto się wstrzymać moim zdaniem.

Szczególnie patrząc na cenę karty.
Czy Ty sugerujesz, że wyrenderowanie całej sceny, wypuszczenie ileś tam mln promieni światła i odszumienie tego 20 razy na sekundę to mało? W sumie nie wiem skąd wziąłeś 20 fps, według dwóch różnych stron (1, 2) fpsy na 2080ti są na poziomie 60+, a nawet na 2070 z DXR Ultra to nadal 44.5 fps - i żeby nie wyjść na fanboja, sam jestem zawiedziony osiągami, ale to było wiadome wcześniej, że będzie lekki niewypał. Całe te RTXy zostały wypuszczone zdecydowanie za wcześnie, ale może za 2/3 generacje kart się ogarną i będzie to działać ok. Do tego czasu **80ti pewnie dojdzie do 10k zł ;)

Mnie aktualnie w tych całych RTXach bardziej interesuje DLSS niż raytracing

@Ancesor, protip: ppm na obrazek i "Otwórz grafike w nowej karcie"  8)

11
Nowości w Blenderze / Odp: Optix denoiser
« dnia: 20181117, 21:11:59 »
Na jakimś wykładzie Andrzeja Ceny był wspominany ten odszumiacz, mówił też, że Pixar  wykorzystywał coś podobnego w swoich animacjach (ale nie wiem czy również oparte o AI)  - ogólnie ciekawie mówił o tym jak nasze branża może wyglądać za parę lat
Do tego jeśli pod animacje podpiąć gry komputerowe, to to właśnie robi nVidia ze swoimi RTX'ami z DXR i to realtime (zakładając, że dla kogoś realtime to nie 140 fps i wystarczy mu blisko 60)

12
Nowości w Blenderze / Odp: Nowości w Blenderze
« dnia: 20180922, 16:47:35 »
linus próbował zrobić benchmark w cycles, ale tak w skrócie nie ma jeszcze odpowiednich sterowników, etc., a sam cycles nie obsługuje tych kart. Niestety na to będzie trzeba chwilkę poczekać, tak samo jak to było w przypadku serii 10xx.

Problemem tej technologii narazie jest taki, że jakość podczas realtime jest podobny jakby się renderowało w cycles z 1 samplem

13
Mi wykorzystanie 100% cpu zawsze kojarzyło się z lagami systemu, niezależnie od systemu.

Ozonek, a z ciekawości - nie robiłeś jakiegoś benchmarka na W10?

14
Nowości w Blenderze / Odp: Blender 2.80 Nowości
« dnia: 20180703, 17:59:47 »
W preferencjach jest template dla starych skrótów klawiszowych.

pie menus to jedynie kwestia przyzwyczajenia - jak ogarniesz, że np. w momencie wciskania TAB przeciągniesz myszkę w prawo, to odpala Ci się odpowiedni tryb, to sama ta czynność nie trwa dłużej niż tylko wciśnięcie TABa, a pozwala to za pomocą 1 skrótu mieć 5 możliwości.
ale to nie chodzi o przestawienie się wszystkich na nowy silnik, cycles będzie dalej rozwijany - pbr nigdy* nie zastąpi silników tego typu, to szybciej w przyszłości powstanie taki cycles dla gier w czasie rzeczywistym (patrz. nvidia rtx w ue4)

Kolekcje w większych projektach są dużo bardziej przejrzyste i łatwiejsze w zarządzaniu niż obecny system warstw, tylko czekać aż dodadzą pod PPM opcje "Export" dla zaznaczonej kolekcji

A jak komuś nie pasuje w jaki sposób jest aktualnie rozwijany blender, zawsze można na oficjalnym forum blendera dać pomysł



15
Prace ukończone / Odp: Pierwsze wypociny po perypetiach
« dnia: 20180702, 22:53:01 »
chętnie bym zobaczył jak to wygląda w obecnej wersji, pokażesz?

16
Wygląda jak zadanie na studia ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Poza tym, pytanie nie powinno brzmieć "czy mógłby ktoś wykonać dla mnie", tylko "mam problem z symulacją, jakie ustawienia systemu Parcticle powinienem zastosować, proszę o wskazówki" - a nie gotowe rozwiązanie.

17
Nowości w Blenderze / Odp: Blender 2.80 Nowości
« dnia: 20180604, 22:47:29 »
A ja tak nie czuję. Mormonset to nie tylko silnik renderujący do robienia renderów na artstation, to cały zestaw narzędzi. Mi ten soft bardziej kojarzy się z bejkowaniem, a ładny renderer + własny "sketchfab" to taki dodatek, co by ładnie w portfolio wyglądało

NO właśnie czy AŻ taka rewolucja była nam potrzebna?
Boję się że nie poznamy Blendera w nowej odsłonie ;)
Rewolucja jest potrzebna - ale ja jestem pewnie jednym z nielicznych którzy uważają, że W10 to dobry system, a każdy większy update przyjmuję z otwartymi ręcoma
Rozpisałem się po swojemu, ale w zasadzie powieliłem to co Zuorion, więc podpiszę się pod jego postem - interfejs blendera ma ponad 8 lat, nie zaszkodzi mu mała renowacja.


I render nie przyspieszy x8, szybciej 1000-10000 - eevee jest ma być realtime, więc gdyby scena w cyclces renderowała się 1 sekundę, to eevee będzie x60 szybciej ;D

Ja mam tylko nadzieję, że z tego całego wzorowania się na MODO nie skopiują okienka Crash Report :)

18
Żałuje, mogłem wrócić w sobotę, świat by się nie zawalił.

19
Już miałem pisać do KattaKa, że idziemy na impreze spotkać jubiego, a tu zonk - akurat w ten piątek wyjeżdżam. Może innym razem ;P

20
Software/Oprogramowanie / Odp: Automatyczne nagrywanie
« dnia: 20180318, 11:29:59 »
Za pomocą OBS coś takiego możesz uzyskać, tylko będziesz musiał sobie stworzyć jakiegoś *.bat co będzie Ci odpalał blendera i OBSa na jednym skrócie.
Wystarczy OBS odpalić z argumentem --startrecording

https://obsproject.com/forum/threads/start-streaming-at-startup.11098/

21
Tak z ciekawości wrzuciłem sobie te tekstury ponownie do PS i u mnie jest 72 i 300. Chyba coś zrobiłeś nie tak, że z 300 zrobiło Ci się 72.
U mnie w PNG nie ma informacji o dpi, dopiero po wyexportowaniu do innego formatu się zapisuje - co nie zmienia faktu, ze to informacja tylko do photoshopa, żeby podmienił domyślną wartość 72 dpi na 300 .

Dobra, uznajmy, że się mylę i na moim 43'' monitorze fhd 1 cal ma tyle samo co na drugim 27'' fhd.

Może jest na to za głupi, albo jest za późno, ale tak to rozumiem:
1) teksturę 512 px w 72 dpi  podbiłeś do 300 dpi i uzyskałeś 2133px.
2) zmniejszyłeś obraz zmieniając jego rozdzielczość nazad do 512 px, a DPI zostało nieruszone na 300
3) wyexportowałeś plik 512 px w 300 dpi.

czyli wychodzi na to, że zrobiłeś po prostu to:
1) teksturę 512 px zmieniłeś na 2133px
2) teksturę 2133px zmieniłeś na 512 px
3) wyexportowałeś plik.

A teraz proszę Ciebie o zrobienie testu - zmień tą teksturę wyżej moim sposobem, bez zmiany dpi, ale zmień rozdzielczość. Uzyskasz taki sam rezultat (przed chwilą przetestowałem)


Edit
Jeszcze jedno, masz 512x512, czyli 262,144 pikseli, każdy z nich to jakis zestaw liczb, np. (0,0,0,1). Czy po zmianie dpi zapisują się jeszcze jakieś dodatkowe dane? Ale rozmiar pliku pozostaje bez zmian?

22
Jak komp do pracy może nie mieć numerycznej klawiatury o_O
a wystarczy 10-20 zł i MacBook za ponad 5k w końcu staje się użyteczny :)

Są też kapkę droższe które pasują do designu Japka

23
Chyba rozumiem o co chodzi Zuorionowi.

btw. może to tylko ja, ale ta tekstura w 72 dpi wg mnie wygląda lepiej O_o

Cytuj
DPI means dots per inch, which doesn't matter on a computer screen since the screen can be many sizes and resolutions, what matters is the pixel resolution. If you have an 8K screenshot (7680×4320 pixel resolution) and you want to print at 300dpi, then simply divide the resolution by 300, which would equal 25.6" x 14.4"
Dlatego to ma zastosowanie np. w specyfikacjach telefonów - w S9 5.8'' z rozdzielczością 2960x1140 ma 570ppi , natomiast w 6.2'' wersji przy tej samej rozdzielczości ekranu jest 529ppi

Zrobiłem "głupi" test. W PS stworzyłem 2 nowe projekty 2048x2048 w 72 dpi i 2048x2048 w 320 dpi. Wyexportowałem do PNG 24. Po wczytaniu nazad do PSa pokazuje na obu przykładach 72dpi - gdzie tu zysk? Jedyną różnicę między w PSie między 72/320 widziałem w momencie próby wydruku takiego pliku.

I przechodząc do sedna, czyli to do czego dążył Zuorion (mam nadzięję). W gamedevie jakość określa się jako Texel Density - co tak w skrócie oznacza ilość px tekstury na centymetr (jakąś miarę) na realnym modelu.
Tutaj dobry przykład https://80.lv/articles/textel-density-tutorial/

//edit poprawiłem ten przykład z 4 postu
tak wygląda ten sam obrazek w 72 i 320 dpi na kartce papieru A3 - ta sama rozdzielczość.

24
Oprócz tego o czym wspominali moi przedmówcy, to warto wspomnieć, że ten model nie ma normal mapy na karoserii, a największym  bajerem jest zastosowanie drugiej warstwy geometrii (częściowo przezroczystej) która emituje efekt połyskowego lakieru. Ten sam zabieg został wykonany na wszystkich światłach - wierzchnia warstwa to połyskowa powierzchnia, a parę mm pod nią znajduje się część z normal mapą.
Oprócz tych dwóch haków na sketchfab (pomijam postpro) i o tego o czym pisali pozostali to nie ma tu niczego "nadzwyczajnego" - ot po prostu zrobił kilkadziesiąt pojazdów i z każdego wyciągnął wnioski

25
Rendering / Oświetlenie / Odp: Kolejka Renderów
« dnia: 20180130, 20:12:07 »
Ja to robiłem tak, że animowałem kamerę, a potem renderuje animację z np. 4 klatek

26
Prace w toku / Odp: KattaK- prace
« dnia: 20180111, 17:34:50 »
co masz na myśli, że nie lubi jak mu się podmienia model? Ja nie widze problemów

27
Prace w toku / Odp: KattaK- prace
« dnia: 20180111, 07:53:50 »
@Ancestor - jeśli w miejscu "spawu" jest szew, lepiej jak się wypieka niż maluje, SP dziwnie traktuje malowanie na szwie. (przynajmniej ja mam takie doświadczenie)
Microdetale (wgniecenia blachy) faktycznie można było robić na heightmapie z jakiegoś grunge, ale taki efekt zawsze lepszy ;)

Wyłącz tego displacementa... IksDe  8)

28
Addons/Plugins/Python / Odp: Ciekawe dodatki
« dnia: 20180107, 09:36:27 »
Ciekawe, ma też fajną opcje bejkowania - samo tworzy teksturę, ale wolę SP :)
W sumie do zestawu z UV Squares, UV SA Packing oraz MultiEdit się nada, dzięki po raz kolejny Zuorion ;)

29
Prace ukończone / Odp: CrazyYuan - portfolio
« dnia: 20180101, 10:28:34 »
Albo większość chodzi na kacu od świąt, myśląc o nowym roku, albo boją się tu napisać ;)

Bardzo mi się podobają Twoje prace, a chyba najbardziej to, że mają swój styl i nie ubiegają o bycie super realistycznie.
Imho chyba najgorzej wypada ta ostatnia praca - maska

30
Do czego to doszło, żebym musiał sam sobie kompilować blenderka. Ale dzięki Zuorion, później to ogarne ;)

@Zyzio co prawda jest 4k, ale jednoczenie to 43'' (najtańszy monitor 4k z Philipsa), więc wszystko jest niewiele mniejsze niż na moim starym 27'' 1080p. Do samej pracy się trzeba przyzwyczaić, wygodniej jest mieć dwa mniejsze monitory np. 1440p - czasem łapie się na tym, że widok 3d mam na pełnym oknie i nie korzystam z tego podziału na 4, bo jeszcze za czasów 1080p często korzystałem z Shift + spacja i nadal ten nawyk mam. Ale przynajmniej po pracy filmy na netflixie fajnie się ogląda ;)

Strony: [1] 2 3 ... 48