/  Forum  /  Profil użytkownika Jaras  /  Pokaż wiadomości  /  Wiadomości

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Jaras

Strony: [1] 2 3 ... 8
1
Blender to nie gry, gdzie w te i z powrotem latają dane po magistrali PCI. W Blenderze przy renderowaniu tylko na początku są ładowane dane do karty. Jeśli masz wolniejsze PCI proces ten będzie trwał nieco dłużej, ale w kontekście czasu renderowania całej sceny moim zdaniem jest to wartość pomijalna.
1050Ti jest słabą kartą i ma mało ramu. Pamiętaj, że dokładając drugą kartę, ich ram się nie sumuje. System wtedy i tak jest ograniczony do wartości niższej ilości pamięci na karcie.

2
Problem ze sprzętem? / Odp: Jaka karta do Mac Pro?
« dnia: 20191020, 21:01:39 »
Ja zarzuciłem pomysł na zakup starego MP 5.1 + karta. Z różnych przyczyn zakupiłem laptopa gamingowego MSI (i7-9750H (2.6 GHz, 4.5 GHz Turbo) + GTX1660Ti i jestem zadowolony. Porównywałem go do XEON E-5 2643 (6 rdzeni, 3,4 GHz) + GTX 1080 pod blenderem 2.8 ze sceną classroom dla płytki 32x32 i oto wyniki:

MSI G75 Stealth i7-9750H + GTX 1660 Ti
CPU - 17:47:19
GPU - 5:13:87
CPU+GPU - 4:49:97

Xeon E5-2643 + GTX 1080
CPU - 15:30:06
GPU - 4:56:93
GPU+CPU - 4:01:11

Nie miałem jak zmierzyć szybkości pracy we viewporcie, ale zważywszy na szybszą magistralę w laptopie i szybsze pamięci odczucia w pracy są lepsze niż na kompie stacjonarnym sprzed 4 lat. Faktem jest że sam rendering na laptopie jest ok. 25% wolniejszy, ale zawsze finalną pracę mogę wrzucić na renderfarmę, a samo odświeżanie podglądu na laptopie na GPU jest porównywalne ze stacjonarką.
Dlatego zrezygnowałem z zakupu MacPro 5.1, bo poza możliwością wrzucenia najnowszego RTX 2080 za kosmiczne jak na razie pieniądze, cały komp wydajnościowo będzie wolniejszy (wolna magistarla i pamięci).

3
Nowości w Blenderze / Odp: Blender 2.80 Nowości
« dnia: 20190820, 15:25:54 »
@Arek, a jest jakaś możliwość przy remesh by nie robił bevela na krawędziach, których nie łączymy?

4
Nowości w Blenderze / Odp: Blender 2.80 Nowości
« dnia: 20190731, 16:20:33 »
Każdy zapracowany to i nie ma czasu pisać. Z resztą nie wiele osób o coś się pyta ostatnio.

5
Nowości w Blenderze / Odp: Blender 2.80 Nowości
« dnia: 20190715, 09:10:37 »
Wczoraj wydali wersję RC1, czyli już za momencik, już za chwilę...

6
Ogólnie o PKB / Odp: Zmiany na stronie PKB - 2019
« dnia: 20190417, 16:53:37 »
Przydało by sie dołożyć seprarator w dacie postu, np. 2019-04-17 lub chociaż 2019.04.17, bo obecne 20190417 jest mało czytelne.

7
Rendering / Oświetlenie / Odp: render farma - darmowa
« dnia: 20190327, 11:44:54 »
używam. Jest spoko pod warunkiem, że nie trafisz na kogoś, kto udostępnia do renderowania jakiegoś laptopa z wbudowaną kartą w chipsecie. Jak masz dużo pkt. to za rozpoczęciem renderu z reguły nie czekasz dłużej niz kilkanaście min.
Na przełomie roku zaliczyli wpadkę - padły im dyski na serwerze i stracili wszystkie konta użytkowników. Może to prawda, a może cwaniackie zagranie. Mimo to korzystam.

8
Za translatorem Googla:

Pierwszy sterownik Ready Creator jest teraz dostępny w NVIDIA.com lub GeForce Experience . W GeForce Experience możesz w dowolnym momencie przełączać się między sterownikami Game Ready i Creator Ready, klikając menu (trzy pionowe kropki w prawym górnym rogu). Sterowniki gotowe dla twórców są obsługiwane dla procesorów graficznych GeForce RTX, GTX i TITAN opartych na Turingu, procesorów graficznych TITAN V, opartych na Pascalu GeForce GTX i TITAN oraz wszystkich nowoczesnych procesorów graficznych Quadro.

Czyli stare GTX oparte na Pascalu też z tego skorzystają, a więc nie tylko nowe RTX. Trzeba przetestować. Ja puki co wywaliłem to całe Experience, bo było tylko do gier. Dam znać jak znajdę chwilę czasu na testy.

edit:
Tu jest coś więcej napisane i pod koniec jest link do pdf z szerokim opisem wraz z listą kompatybilnych kart http://www.benchmark.pl/aktualnosci/nvidia-geforce-driver-download-sterowniki-pobierz.html

9
Problem ze sprzętem? / Odp: Radeon Vega 64
« dnia: 20190322, 09:50:15 »
Nie wiem, jakie testy piszą, że GTX1080ti jest zdecydowanie lepsza. Ja sugerowałem się tymi testami: https://download.blender.org/institute/benchmark/latest_snapshot.html
gdzie w teście barbershop, BMW27, classroom, fishy_cat i pavilonBarcelona Vega64 plasuje się pomiędzy 1080 a 1080ti, a w teście koro wygrywa z obiema kartami nVidia, jeśli chodzi o wydajność.
Przy obecnych cenach jest najtańsza - można ją już kupić za około 2000 zł
Nie zgłębiałem zagadnienia zużycia energii przy maksymalnym obciążeniu. Ogólnodostępne testy kart takie testy przedstawiają przy obciążeniu podczas gier, a wiadomo, że podczas renderowania w blenderze nie bierze w pracy udziału cała elektronika karty, tylko właściwie same procesory CUDA (w przypadku nVidii).

10
ale miniaturki widoczne w systemie operacyjnym, czy w oknie Blendera? jak w oknie Blendera to wystarczy jak zmienisz widok z listy na miniaturki i juz jest.

11
Sprzęt - ogólnie / Odp: Sprzęt do zadań specjalnych
« dnia: 20190308, 01:18:02 »
Nie wiem, czy przypadkiem karty AMD z openCL nie wspierają jakoś obliczeń procka. Trzeba by to gdzieś zweryfikować. Ja takiej karty nie mam.

12
Sprzęt - ogólnie / Odp: Sprzęt do zadań specjalnych
« dnia: 20190308, 01:16:48 »
symulacje są liczone na 1 rdzeniu niestety.
Mnie denerwuje fakt taki, że przy prostej animacji - w zasadzie tylko polegającej na przesuwaniu elementów na scenie, przy renderowaniu każdej klatki cała scena ładuje się od nowa. Klatka w hd liczy się na procku ca 3 min., z czego ponad 1 minutę za każdym razem ładuje się scena.

13
Sprzęt - ogólnie / Odp: Sprzęt do zadań specjalnych
« dnia: 20190308, 00:32:57 »
Jeśli budżet nie gra roli to 2 maszyny - inna do renderowania i inna do pracy nad projektem.
Pracujesz na wysokotaktowanym i7 (np. i7 8086k, 9700k, 8700k) wraz z RTX2080TI
Maszynę do renderowania na 2 procesorach EPYC sobie możesz skonfigurować np. tutaj https://www.titancomputers.com/Titan-W375-Titan-W375-Dual-AMD-EPYC-7000-Serie-p/w375.htm
Przypominam, że w najnowszych samochwałkach AMD jeden EPYC jest szybszy od 2 najwydajniejszych XEONów, w zestawach dual EPYC możesz sobie wyobrazić przepaść.

14
Szukam rozwiązania w jaki sposób uruchomić blendera z wiersza poleceń z jednoczesnym ograniczeniem używania maksymalnej ilości rdzeni przy renderowaniu. Wiem, że w panelu render można wpisać ilość używanych rdzeni, ale w przypadku używania wtyczki https://crowd-render.com to nie działa.
Można to jakoś wymusić już na etapie uruchamiania blendera z wiersza poleceń?
A może jakoś zmodyfikować plik .plist ?
Sprawa tyczy się systemu OSX 10.13. Chcę, by na kilku komputerach w tle pracował Blender, ale nie absorbował 100% mocy procesora.

15
Problem ze sprzętem? / Radeon Vega 64
« dnia: 20190221, 03:02:03 »
Czy ktoś używa taką kartę? Jak ona się sprawuje? Obecnie jest dużo tańsza od gtx1080ti a w testach jest nawet ciut szybsza od GTX.

16
Animacja / Rigging / Skinning / Odp: prewka z animacji
« dnia: 20190210, 10:50:21 »
trzeba przerabiac wszystkie materialy, czy tylko niektóre? Trochę lipa, że materiały nie sa 100% takie same.

17
Animacja / Rigging / Skinning / prewka z animacji
« dnia: 20190205, 09:20:57 »
Cześć, w jaki sposób pokazujecie prewkę animacji? Sytuacja jest taka: mam zrobioną wstępną animację. Teoretycznie na moim komuterze mogę ją płynnie odtworzyć we viewporcie bez renderowania. W jaki sposób takie cudo zapisać np. do mp4 by wysłać mailem klientowi to akceptacji? W cycles nawet na najniższych próbkach (50 sampli w 1/2 HD) 1500 klatek renderuje się kilka godzin (dłużej trwa ładowanie sceny do pamięci niż sam render na karcie).
pomyslałem, że może będę filmiki z tego nagrywał, ale może jest jakieś bardziej blenderowe rozwiązanie?

18
To matematyczny opis światła generowanego w różnych programach - z reguły dostarczany przez producentów oświetlenia. W Blenderze 2.79 do tego trzeba użyć dodatku, od 2.8 jest to zaimplementowane na stałe - wystarczy tylko podpiąć plik IES

19
Rendering / Oświetlenie / Darmowe światła profile IES
« dnia: 20190107, 15:33:35 »
Darmowe światła IES w oszałamiającej ilości ponad 80 k profili.
https://gumroad.com/l/FXsj

20
Nowości w Blenderze / Odp: Blender 2.80 Nowości
« dnia: 20181229, 21:15:27 »
Cieszę się, że moja podpowiedź po zweryfikowaniu okazała się korzystna :)

21
Nowości w Blenderze / Odp: Blender 2.80 Nowości
« dnia: 20181227, 08:41:25 »
Przy tym potworku, przy prostych scenach widocznie więcej czasu zabiera Ci ładowanie sceny do pamięci karty niż sam render. Różnice przy renderowaniu eevee i cycles pewnie występują dlatego, że te silniki uzywają innych trochę komponentów karty graficznej. Cycles bazuje na procesorach CUDA, a eevee pewnie dodatkowo korzysta z innych fragmentów chipsetu na karcie.
Zwróć uwagę, że np. w grach karta zużywa więcej prądu niż podczas renderowania w cycles.
Co do kafelek, to ja doświadczalnie stwierdziłem, że ich rozmiar najlepiej ustawić na wielkość równą szerokości magistrali pamięci na karcie. Ja przy 1080 ustawiam na 256x256, a przy 1060 na 192x192. Jak renderuję na procku, to 16x16 daje najlepsze rezultaty.

22
Nowości w Blenderze / Odp: Blender 2.80 Nowości
« dnia: 20181226, 23:36:37 »
Mi tam cycles obciąża kompa w 100%. Często jednoczesnie renderuję na GPU i na CPU - wszystko chodzi na 100%

23
Prace w toku / Odp: Kosmodrom_Robsona
« dnia: 20181220, 23:44:16 »
pl4n_b, tak z ciekawosci, ile czasu zabiera Ci zrobienie jednej wizki, nie liczac finalnego renderu? Widzę, że wrzucasz je dosć systematycznie.

24
Sprzęt - ogólnie / Odp: Gtx 1080??
« dnia: 20181217, 10:21:33 »
Do renderu tak - przecież Ci pisałem jak to zrobić, natomiast do gier to raczej nie, bo w SLI z tego co wiem można spinać tylko 2 takie same karty. Przy graniu pozostaje Ci tylko przełączenie fizyczne kabla od monitora na 1080 - chyba że do jednego monitora masz 2 wejścia sygnałowe i sobie z menu wybierzesz z którego chcesz korzystać.

25
Sprzęt - ogólnie / Odp: Gtx 1080??
« dnia: 20181215, 20:52:57 »
Podłącz monitor pod 970, a w preferencjach do renderowania wybierz tylko 1080ti - tam do wyboru pojawią Ci się obydwie karty i możesz je włączać niezależnie.

26
Prace ukończone / Odp: Animacja Tankietka z klocków
« dnia: 20181205, 11:11:39 »
Świetny pomysł, ale ja bym bardziej zdynamizował montaż. Według mnie klocki zbyt miękko się ze sobą łączą. Ja bym raczej zrobił ten ruch bardziej dynamiczny: gwałtowniejsze wyhamowanie klocka tuż przed finalnym umiejscowieniem i później gwałtowne jego osadzenie we właściwym miejscu - coś jak gdyby taki "klik".
A poza tym ciekawa ta animacja..

27
Nowości w Blenderze / Odp: Optix denoiser
« dnia: 20181119, 10:04:13 »
Ale ten optix to będzie jako dodatkowa wtyczka, czy w standardzie w Blenderze 2.8?

28
Prace w toku / Odp: Kosmodrom_Robsona
« dnia: 20181109, 13:54:01 »
Mercedes i jego prawnicy mogą przypadkiem mieć odmienne zdanie - ja wolę dmuchać na zimne.

29
Prace w toku / Odp: Kosmodrom_Robsona
« dnia: 20181109, 12:55:58 »
@pl4n_b: nie usunąłeś znaczka mercedesa...
no chyba że masz prawo do jego zastosowania.

30
Nowości w Blenderze / Odp: Blender 2.80 Nowości
« dnia: 20181107, 15:23:57 »
@LUK, jak robisz takie animowane jpg?

Strony: [1] 2 3 ... 8