Forum

Hardware => Nowości i nowinki sprzętowe => Wątek zaczęty przez: MichalCe w 20160217, 07:23:15

Tytuł: Vulcan 1.0
Wiadomość wysłana przez: MichalCe w 20160217, 07:23:15
Witam,
Wczoraj premiera api do kart graficznych Vulcan 1.0

https://www.khronos.org/vulkan/

Za pewne będzie to miało wpływ na różne programy do obróbki grafiki (UE, Unity, itd.). Czy będzie miało duży wpływ na blendera?
Jakieś prognozy?

Czy to faktycznie jest rewolucja?
Tytuł: Odp: Vulcan 1.0
Wiadomość wysłana przez: zdrapekk w 20160217, 08:17:51
Vulcan to ewolucja Mantle, nic nie zapowiada aby programowanie niskopoziomowe zostało zaimplementowane do Blendera.

Wysyłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 2

Tytuł: Odp: Vulcan 1.0
Wiadomość wysłana przez: Zuorion w 20160217, 10:17:04
Softwarowo przeszliśmy niedawno w blenderze (a właściwie, to dopiero od wersji która wychodzi) do OpenGL 2.1 (https://www.opengl.org/wiki/History_of_OpenGL#OpenGL_2.1_.282006.29) czyli do 2006 roku.
Dobra, tak naprawdę, to dzięku temu przejściu blender będzie mógł bez problemu korzystać z featursów nowszych wersji opengl'a. (fixed pipeline bardzo przeszkadzał)

Zanim Blender (i w ogóle inne aplikacjie) zaczną używać Vulcan'a i DX12 to dużo jeszcze kodu przepłynie z palców programistów. A zwłaszcza Blender, bo dużo ludzi i tak miało straszny problem ze swoimi archaicznymi kartami i wymogiem ogl 2.1 hamując tym rozwój.
Tytuł: Odp: Vulcan 1.0
Wiadomość wysłana przez: Khar w 20160217, 12:08:19
A czemu nie? Otwarta platforma, wspiera wszystkie systemy. Ciekawe czy coś na ten temat wypowie się dev team. Mi to wygląda na świetnie narzędzie, żeby zunifikować "dystrybucje blendera" i przyspieszyć view port. Jeszcze jak weźmiemy pod uwagę ze dx 12 only windows 10..
Tytuł: Odp: Vulcan 1.0
Wiadomość wysłana przez: Zuorion w 20160217, 17:27:45
Temu:
Cytuj
Initial specifications state that Vulkan will work on hardware that currently supports OpenGL ES 3.1 or OpenGL 4.X and up.[22] (https://en.wikipedia.org/wiki/Vulkan_(API)#cite_note-22)
Wymaga hardwareu, który radzi sobie z OpenGL 4+ (-NVIDIA Kepler and Maxwell (GTX 6xx<), AMD GCN (Radeon HD 7xxxx<), Intel HD 5th/6th<).
A Blender dopiero co przeszedł na 2.1, który wyszedł dekadę temu. A i tak ludzie mają z tym problem (nie wiem zresztą jak można w ogóle tak egoistycznie bóldupić), bo ich 10 letnie karty nie będą wpierały nowych wersji blendera.
Zmiana na Vulcana to było by duże przedsięwzięcie. Bo trzeba by było rozwijać i Vulcana i OpenGL (ze względu na powyższy powód, porzucenie ogl'a nie jest nawet opcją).
Niby ludzie z BF byli zapraszani do teamu developującego Vulcana. Ale nie radze się tym jarać, bo według mnie długo nie zobaczymy czegoś takiego w blenderze.

Poczekamy zobaczymy.
A tak poza tym to się nie znam i tak tylko pisze..
Tytuł: Odp: Vulcan 1.0
Wiadomość wysłana przez: zdrapekk w 20160217, 22:56:36
Czytałem dzisiaj o Vulkanie i jest to mix OpenGL z Mantle a to już ciekawie wygląda. Mantle było wspierane tylko przez AMD. Vulkan ma już wsparcie dla wielu firm np. AMD, NVIDIA, INTEL. W sumie widać jak wszyscy mają gdzieś M$ i jego super Dx12 i pokazali mu ..i.. bo to jest chamskie na siłe wciskać 10. Z tego co udało mi sie doczytać to Vulkan wspiera OS, Linuxa, Winde, Androida i inne platformy. Mantle nie odniosło sukcesu bo śmigało tylko na Radkach, teraz to inna bajka i widać coraz większe ciśnienie na programowanie niskopoziomowe. Jeszcze jest kwestia łatwości programowania Vulkana kontra Dx12.

Wysyłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 2
Tytuł: Odp: Vulcan 1.0
Wiadomość wysłana przez: Noyva85PL w 20170223, 03:33:08
wiecej gier na vulkana. pierdolić dx