Forum

Blender Technicznie => Rendering / Oświetlenie => Wątek zaczęty przez: brtk w 20171204, 11:53:16

Tytuł: Historia modelowania danego obiektu
Wiadomość wysłana przez: brtk w 20171204, 11:53:16
Witam Wszystkich,
jestem świeżak w Blenderze, przeczesałem internet i nie dalej nie znam odpowiedzi na poniższe zagadnienie.
W biurze w którym kiedyś pracowałem używałem 3dsmaxa, teraz przesiadłem się prywatnie na blendera i ucząc się go doskwiera mi brak jednej funkcji. Mianowicie modelując w 3ds miałem historię użytych operacji dla każdego modelu.
Np. narysowałem boxa następnie nadałem na niego modyfikator Edit Poly, który pozwala na zmianę bryły poprzez kontrolowanie vertexów, krawędzi i płaszczyzn, zmieniałem go np rozsuwałem vertexy, następnie nakładałem kolejny raz Edit Poly i znów zmieniałem vertexy, i po czym znów robiłem to samo. I jeśli stwierdziłem, że model mi się nie podoba to mogłem usunąć 2 ostatnie modyfikatory wracając do pierwszej wersji Edit Poly która mi się najbardziej podobała. Taka opcja pokazywała historię obiektu i pozwalała mi zawsze wrócić do jakiejś wersji która mi się podobała najbardziej. Czy w blenderze jest podobne rozwiązanie?

Z góry dziękuję za odpowiedź
Tytuł: Odp: Historia modelowania danego obiektu
Wiadomość wysłana przez: Ancestor w 20171204, 12:50:06
Wewnętrznie to wszystko jest ale takiej historii na zewnątrz jeszcze nie widziałem, co nie znaczy że ktoś już takiego pluga nie zrobił. ;)
Tytuł: Odp: Historia modelowania danego obiektu
Wiadomość wysłana przez: brtk w 20171204, 12:55:01
Tak myślałem :/
Jeżeli ktoś zna jakiś srypt. Nawet płatny to proszę o info.
Z góry dziekuję!
Tytuł: Odp: Historia modelowania danego obiektu
Wiadomość wysłana przez: Ancestor w 20171204, 13:00:14
Poggoglać trzeba, moze się znajdzie
Tytuł: Odp: Historia modelowania danego obiektu
Wiadomość wysłana przez: brtk w 20171204, 14:25:55
Próbowałem ale nic nie znalazłem, gdzieniegdzie tylko info że takiej funkcji nie ma.
Tytuł: Odp: Historia modelowania danego obiektu
Wiadomość wysłana przez: jakubu w 20171205, 13:59:45
Zastanawiałem się, czy nie dałoby się dobrać do tematu z poziomu pythona, ale póki co w API znalazłem tylko:

bpy.ops.ed.undo()
Undo previous action

bpy.ops.ed.undo_history(item=0)
Redo specific action in history   

Parameters:   item (int in [0, inf], (optional)) – Item

bpy.ops.ed.undo_push(message="Add an undo step *function may be moved*")
Add an undo state (internal use only)

Parameters:   message (string, (optional, never None)) – Undo Message

...czyli zupełnie nie to, co byłoby potrzebne -lista wykonanych akcji na jakimś obiekcie
- może ktoś coś podpowie....
Tytuł: Odp: Historia modelowania danego obiektu
Wiadomość wysłana przez: ADDJAR w 20171205, 17:53:37
Wewnętrznie to wszystko jest ale takiej historii na zewnątrz jeszcze nie widziałem, co nie znaczy że ktoś już takiego pluga nie zrobił. ;)
Co to znaczy wewnętrznie/zewnętrznie ?  :o
czegoś nie kumam :/
Tytuł: Odp: Historia modelowania danego obiektu
Wiadomość wysłana przez: Ancestor w 20171205, 18:27:28
Wewnętrznie czy w konsoli pythona, on tam zapisuje chyba wszystko co się dzieje. Może z tego dałoby się wyciągnąć to do addona.
Głośno myślę.
Tytuł: Odp: Historia modelowania danego obiektu
Wiadomość wysłana przez: ADDJAR w 20171205, 18:34:57
o tyle nie rozumie że wydaje mi się że takowa funkcja jest, ale chyba nie oto jak widać chodzi ?
Tytuł: Odp: Historia modelowania danego obiektu
Wiadomość wysłana przez: Ancestor w 20171205, 18:41:35
O kurde, nie wiedziałem że jest coś takiego!
Mam wrażenie, że to właśnie o to koledze chodziło ;)
Tytuł: Odp: Historia modelowania danego obiektu
Wiadomość wysłana przez: Chris4132 w 20171205, 19:25:10
Lol, w życiu na tę zakładkę nie spojrzałem, pierwszy raz widzę opcję :D
Tytuł: Odp: Historia modelowania danego obiektu
Wiadomość wysłana przez: Zygfryd w 20171205, 19:45:20
Chyba nie o to koledze chodziło : to się nie zapisuje razem z plikiem.
Tytuł: Odp: Historia modelowania danego obiektu
Wiadomość wysłana przez: ADDJAR w 20171205, 20:29:15
gdzieś "wewnętrznie" dane o obiekcie, oraz użytych modyfikatorach - są zapisywane w pamięci operacyjnej
jak zauważył to @jakubu oraz @Ancestor,  jak widać informacje te nie są zapisywane w samym pliku
(a zapis plików tmp, to chyba nie do końca to o co chodzi) - temat do rozkminy  ;)
Tytuł: Odp: Historia modelowania danego obiektu
Wiadomość wysłana przez: Ancestor w 20171205, 20:48:26
Ale jest szansa by taką interaktywną historię z tego zrobić.
Tytuł: Odp: Historia modelowania danego obiektu
Wiadomość wysłana przez: ADDJAR w 20171205, 21:51:30
Myślę że jak najbardziej jest, nie siedziałem na Blenderze około 2 lat, trochę mi uleciało z łepetyny, API to rozległy temat, chwile mi zajmie zanim się z powrotem wgryzę, no zobaczymy (może jednak nie trzeba wymyślać koła na nowo i ktoś na to już wpadł)
Tytuł: Odp: Historia modelowania danego obiektu
Wiadomość wysłana przez: Piotr w 20171206, 00:13:14
Niestety, wydaje mi się, że nie ma takiej wtyczki, która działałaby uniwersalnie. Nie wszystkie operacje zapisywane są w stosie undo, i nie wszystko można cofnąć. Istnieje kilka (bardzo niewiele) wtyczek, które działają trochę jak modyfikatory, ale historii UNDO, którą można edytować nie ma, i to z powodów twardych: czyli z ograniczeń depsgrapha i kodu C. Nie jestem do końca pewien, ale tak myślę.