Forum

Blender Technicznie => Animacja / Rigging / Skinning => Wątek zaczęty przez: rocendroll w 20180228, 09:34:31

Tytuł: Problem z zaznaczeniem szkieletu
Wiadomość wysłana przez: rocendroll w 20180228, 09:34:31
Mam dwa pliki blendera. W jednym model i zrobiony do niego szkielet. W drugim ten sam model z modifierem Decimate i skopiowany szkielet z pierwszego pliku.

W pierwszym pliku mogę zaznaczyć najpierw model, potem szkielet, tak aby model byl zaznaczony na pomarańczowo a szkielet na czerwono, w drugim pliku nie mogę po zaznaczeniu modelu na pomarańczowo zaznaczyć szkieletu na czerwono - nie zaznacza się. Mogę to zrobić w drugą stronę czyli najpierw szkielet, potem model - czyli szkielet na czerowono, model pomarańczowo.

Czy to robi różnice w riggingu?
Tzn. robi jakąś bo nie mogę wejść w Pose Mode. Ale ogólnie czy da się działać mimo to?

Z czego wynika ten problem i jak go naprawić?
Tytuł: Odp: Problem z zaznaczeniem szkieletu
Wiadomość wysłana przez: Ozonek w 20180228, 10:35:00
Ten szkielet zlinkowany czy zappendowany? Jeśli go zlinkowałeś, to musisz go zrobić lokalnym (Make Local) lub proxy, jeśli chcesz żeby zmiany w pliku 1 odzwierciedlały się w pliku 2.

Jeśli to nie to, to najlepiej załącz plik, bo takie strzelanie w ciemno nie ma sensu.