Forum

Blender Technicznie => Animacja / Rigging / Skinning => Wątek zaczęty przez: rocendroll w 20180301, 14:58:51

Tytuł: Co zrobić gdy animowanie postaci łamie strukturę modelu?
Wiadomość wysłana przez: rocendroll w 20180301, 14:58:51
Nałożyłem szkielet na model, wszystko działa dobrze, no i przystąpiłem do animowania, mianowicie animacji siadania. Gdy ułożyłem model, zauważyłem że nogi przy kolanach, są jakby podarte. Nie można by było zrobić czegoś żeby blender automatycznie w tych miejscach nadrabiał brakujące mesh?
Jak się pracuję profesjonalnie z czymś takim? Gdy pojawiają się porwania materiału przy zginaniu rąk/nóg/kolan/łokci?
Tytuł: Odp: Co zrobić gdy animowanie postaci łamie strukturę modelu?
Wiadomość wysłana przez: Ozonek w 20180301, 15:11:19
Się nie pojawiają, bo zanim się model animuje, to się wpierw robi porządną retopologię i weight painting, aby właśnie takim problemom zapobiec.
Tytuł: Odp: Co zrobić gdy animowanie postaci łamie strukturę modelu?
Wiadomość wysłana przez: rocendroll w 20180301, 15:18:16
Aha ok, no to teraz jasne. Czyli robi się jeszcze jakieś operacje, zanim wyginać się będzie szkielet. Czyli że mam ręcznie dodać mesh w tych miejscach tak? Używając trybu vertex paint?
Na serio blender samodzielnie tego nie robi? Wystarczyłoby żeby obliczał gdzie mesh się łapie, no przecież bardziej zaawansowane rzeczy robi/
Tytuł: Odp: Co zrobić gdy animowanie postaci łamie strukturę modelu?
Wiadomość wysłana przez: Ozonek w 20180301, 16:06:46
Napiszę ci po raz trzeci - obejrzyj tutoriale, naucz się najpierw podstaw. Rzucasz się na animację, która jest jedną z bardziej skomplikowanych rzeczy, jakie można robić w 3D, nie mając zielonego pojęcia o software.

Aha ok, no to teraz jasne. Czyli robi się jeszcze jakieś operacje, zanim wyginać się będzie szkielet. Czyli że mam ręcznie dodać mesh w tych miejscach tak? Używając trybu vertex paint?
Na serio blender samodzielnie tego nie robi? Wystarczyłoby żeby obliczał gdzie mesh się łapie, no przecież bardziej zaawansowane rzeczy robi/

Jak masz dziurawy statek, to łatasz dziurę, a nie wylewasz wodę wiadrami i udajesz, że wszystko jest w porządku. Tak, są sposoby, by naprawić niepożądane deformacje w modelu podczas animacji. Ale mówimy tu o drobnych problemach pojawiających się w nietypowych pozach, a nie o podartych nogach w "naturalnej" czynności, jaką jest siadanie. W twoim przypadku jest to jest ewidentnie problem złego rigowania/tragicznej topologii wynikającej z braku podstawowej wiedzy o grafice 3D (nie tylko Blendera, w każdym sofcie i silniku zasady są takie same).