/  Forum  /  Profil użytkownika grg12  /  Pokaż wiadomości  /  Wiadomości

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - grg12

Strony: [1]
1
Doświadczenie mam raczej niewielkie. Cad używam do projektowania części do wykonania na frezarce cnc własnej konstrukcji.  Blendera - głównie dlatego że uczę się programować opengl i potrzebowałem trochę niebanalnych obiektów do zabawy (artysta ze mnie jak z koziej dupy tromba...).
Porównując cad (alibre i fusion 360) i Blendera - oba cady które wymieniłem są "parametryczne" to znaczy że można szybko zamodelować kontur obiektu z wymiarami pi razy oko a nastepnie podać dokładne rozmiary (nie wszystkie cady to potrafią) - główna zaleta, mnóstwo narzędzi do tworzenia elementów technologicznych typu otwory, nawierty, znaczniki gwintów.  Narzędzia do precyzyjnego pozycjonowania powtarzalnych elementów.  Narzedzia do sprawdzania czy elementy nie kolidują ze sobą.
Blender - narzędzie do tworzenia złożonych kształtów o bogatej strukturze powierzchni.
Tak w skrócie - chciałbym model maszyny parowej do wyfrezowania - cad. Chcialbym model cathulu do wydrukowania na drukarce 3d - blender.

Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka


2
Nie - własny format. Chciałem przerobić plugin Wavefront i dodać tangenty - ale ten plugin jest jak na moją znajomość pythona zbyt skomplikowany.
Więc odpaliłem blendera w z widokiem "scrypting" i podpierając się dokumentacją api oraz "autocomplete" zmajstrowałem własnego potworka...


3
Dzień dobry

Od paru miesięcy bawię się OpenGL - w tej chwili pracuję nad importowaniem obiektów z blendera do własnego programu. Próbowałem to zrobić przez pliki Wavefront (obj.) ale nie zawierają koordynat "tangent". Ich obliczenie niestety nie jest banalne (właśnie się przebijam przez prace Morten Mikkelsen...) więc na początek zmajstrowałem prosty addon eksportujący meshe wraz z koordynatami tangent, uv, normal, listy obrazów itd.
Jeśli ktoś jest zaintersowany - https://github.com/amalgamat/blender-tools
Pozdrawiam
Grzegorz


Strony: [1]