/  Forum  /  Profil użytkownika troman  /  Pokaż wiadomości  /  Wiadomości

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - troman

Strony: [1]
1
Zapraszam też troman.pl - dedykowany serwis o tworzeniu gier w Blenderze i innych silnikach

2
Może Ci się przyda :
http://troman.pl/news/animacja-kosci-w-bge-armature-_ID6

Końcówka o kostkach logiki i Game Logic nie powinna dotyczyć Ciebie, no chyba że chciałbyś dowiedzieć się więcej ;)

3
Prace w toku / Odp: [Gra] Furry Defenders
« dnia: 20181114, 00:47:12 »
Kiedy zacząłem się zajmować GODOT, od razu mi się rzucił ten baner z świetnie wyglądającą grą..Ten screen jest dla mnie ikoną silnika GODOT i wyznacznikiem tego co można w nim zrobić.. A teraz dowiaduję się, że to nasz rodzimy projekt! :o 8)

4
Blender Game Engine / TromanJam - Turniej Twórców Gier
« dnia: 20181110, 16:36:58 »
Na portalu troman.pl organizujemy pierwszy turniej twórców gier - TromanJam.
żeby nie powielać : http://troman.pl/news/tromanjam-pierwszy-turniej-tworcow-gier-tromana_ID103
Zapraszamy!

5
Właśnie został udostępniony za darmo, nowoczesny, wieloplatformowy silnik gry - Armory3D. Jest to zewnętrzny silnik całkowicie zintegrowany z Blenderem, czyniąc z niego w końcu kompleksowe narzędzie do tworzenia gier na miarę UE4 czy Unity. Najważniejsze funkcje :
  • Rendering oraz materiały na poziomie Cycles
  • Modelowanie, teksturowanie, fizykę i logikę obiektu projektujesz w samym Blenderze
  • Globalne oświetlenie - voxel-based
  • Oświetlenie bazowane na HDR
  • Screen space ambient occlusion
  • Wolumetryka
  • Filtry: bloom, gaussian blur, tone-mapping, lens distortion, vignette, depth of field, FXAA, motion blur
  • Obsługa sieci
  • Logic nodes - kostki logiki w formie nodów
  • Wieloplatformowość - zarówno aplikacji jak i ekspotowanego projektu

Więcej : http://armory3d.org/
http://troman.pl/news/armory3d-nowy-silnik-gry-do-blendera_ID79

6
Blender Game Engine / Odp: Kolizja broni białej przy ataku
« dnia: 20160203, 23:21:46 »
A więc rozkminiając problem.. powinna być wykonana jakaś akcja kiedy obiekt koliduje z drugim obiektem i jest odtwarzana animacja.. Dla miecza dajesz actuator Action który odtwarza animację po wciśnięciu klawisza.. Następnie dodajesz sensor Actuator, który ma za zadanie wykrywać uruchomienie actuatora, podajesz nazwę actuatora odtwarzającego animację i podpinasz to z actuatorem Message, wysyłając wiadomość do drugiego obiektu.. W drugim obiekcie już tylko dajesz tylko sensory Message i Collision i razem łączysz jest z controllerem AND -> jakaś akcja - actuator

Przygotowałem mały plik.. po wciśnięciu spacji obiekt się rozpada, po wciśnięciu Entera już nie, choć zachodzi kolizja.. Mam nadzieję, że napisałem to zrozumiale :)

7
OK dzięki za plik i za pomoc.. już zczaiłem jak to działa.. dzięki za ciepliwość ;)

8
Ponieważ chcę zduplikować obiekt przesunąć go w widoku 3D tam gdzie chcę.. I chciałbym żeby w tym nowym miejscu nowy obiekt otworzył animację.. w blenderze 2.49 przynajmniej tak było... i odtwarzało się w GE.. teraz nie wiem co namieszali ;/

9
No dobra.. ale chce teraz przesunąć obiekt daleko w przestrzeni.. to muszę bawić się suwakami?? Mało wygodne to..;/

10
Blender Game Engine / Rolling Template - szablon gry
« dnia: 20160118, 22:45:17 »
Wraz z całą społecznością serwisu troman.pl prezentujemy Wam pierwszy szablon typu gry jakim jest Rolling Template - a prościej mówiąc jest to typ gry w której sterujemy kulą (piłką - gry typu Marble, Ball Game).

W ogóle o co chodzi z szablonami? Otóż mając chwilę Blender game enginowego załamania, poinstalowałem sobie co to nowsze silniki gier typu Unity, Unreal Engine 4 i nawet poświęciłem trochę czasu na przerobienie jakichś tutoriali. Niestety natłok tych wszystkich opcji i potrzeba uczenia się nowego interfejsu spowodował tym szybszy powrót do Blendera. Wiecie.. działa to nasze jakieś przyzwyczajenie, że kosztem lepszych efektów i wydajności, zraża nas zmiana nawyków i potrzeba przestawienia się na inne UI.. Doskonale wiemy, że BGE ma pewne ograniczenia(duże), ustępujące najnowszym silnikom gier, ale Blender i jego engine, ma to coś w sobie, że nie możemy go tak sobie odpuścić. Grzebiąc w UE spotkałem się z systemem szablonów, które ów program serwuje na starcie.. Ciekawy pomysł - użytkownik wybiera szablon gry jaką chce zrobić, i podstawową fizykę i sterowanie już ma, pozostaje mu tylko pomysł na samą grę i wykonanie.. Myślę sobie "ach.. w Blender game engine by się to przydało.." I tak razem z użytkownikami forum troman.pl, uznaliśmy, że w BGE też byłyby pomocne takie szablony, które można dać społeczności, aby mogła zobaczyć, że w BGE można zrobić każdy typ gry

Na pierwszy rzut trafił Rolling Template, niby bardzo prosty do odtworzenia w BGE, w sumie to tylko tocząca się kula, lecz napotkaliśmy się z większymi i mniejszymi problemami, które z powodzeniem rozwiązaliśmy. Poniżej elementy zawarte w szablonie :

  • podstawowa fizyka kuli
  • sterowanie kulą WSAD względem widoku kamery(to był największy problem do rozwiązania z całym spokojem mogę stwierdzić, że to jedny plik w sieci rozwiązujący ten problem, ściągałem wiele plików gier poruszających ten typ gry, niestety nie było w nich tej funkcjonalności)
  • sterowanie widokiem kamery - Mysz; Q/E - przybliżanie/oddalanie widoku
  • podwójny skok - Spacja lub LPM
  • zmiana koloru kuli - PPM
  • zmiana rozmiaru kuli - Kółko myszki
  • całe sterowanie i zachowanie kuli zostało przeniesione do skryptu pythona - nawet w tak prostym przykładzie ilość kostek logiki wymagana do podstawowego sterowania, wprowadzała już niezłą pajęczynkę i nieczytelność (Sprawdza się tu opinia, że kostki logiki nadają się tylko do prostych rzeczy, nawet do lekko zaawansowanych potrzebny/wygodniejszy jest python (a nie myślałem że Rolling Template będzie aż tak potrzebował pythona, myślałem że szablon jest na tyle prosty, że wystarczą mu kostki))
  • podstawowe materiały z właściwościami fizycznymi
  • podstawowa scenka z obiektami dynamicznymi

więcej informacji : http://troman.pl/forum/viewtopic.php?f=33&t=375



Aktualna wersja : 1.3 [Pobierz 2.8MB]

Zapraszam do testowania i wychwycenia błędów. Jeśli macie pomysły co do tego szablonu, to proszę się nie krępować, chętnie posłuchamy opinii i sugestii.  A może pomysł na grę??

11
To może ja mam coś przestawione.. Jak przesuwam obiekt to współrzędne zmieniają się tylko dla Location dla Delta Location zawsze mam [0, 0, 0]... i jak wstawiam klucze dla Delta Location to cały czas mam współrzędne[0, 0, 0].. Hm może podeślesz plik to sprawdziłbym u siebie??

12
Witam

Dawno nie robiłem animacji za pomocą Keyframes, ale czy mi się wydaje czy Delta location/rotation/scaling nie działa?? Używam Blendera 2.76 więc może coś się zmieniło, albo coś robię nie tak, niech ktoś mnie oświeci..

13
Blender Game Engine / Odp: Problem z Delta Transform
« dnia: 20160116, 17:58:17 »
Wystarczy w actuatorze Action zamiast "Play" wybrać "Ping pong". Ta opcja spowoduje, że po kolejnym wywołaniu sensora animacja odtworzy się od tyłu. To ma właśnie zastosowanie w animacjach typu otwieranie/zamykanie drzwi ;)

Strony: [1]