/  Forum  /  Profil użytkownika kolarz  /  Pokaż wiadomości  /  Wiadomości

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - kolarz

Strony: [1]
1
Rendering / Oświetlenie / Odp: Freestyle "gubi" kontury
« dnia: 20190512, 16:46:04 »
Tak właśnie robię - zaznaczam krawędź jako freestyle i w opcjach zaznaczam aby uwzględniał Edge Mark. I tak jak pisałem przy jednym, dwóch obiektach jest ok., ale jak obiektów jest więcej to już są błędy. Załączam mały przykład. Linie są z przerwami, kończą się w połowie krawędzi itp.

2
Rendering / Oświetlenie / Freestyle "gubi" kontury
« dnia: 20190511, 17:15:52 »
Robię i renderuję schematy powiedzmy techniczne i potrzebuję, żeby niektóre krawędzie obiektów były obrysowane konturem.
Działa to świetnie jak jest jeden lub dwa obiekty na scenie, ale już przy kilku obiektach zaczyna mi "krzaczyć" - tzn. niektóre linie są poprzerywane, inne krawędzie w ogóle nie są obrysowane konturami.  A przy nieco bardziej skomplikowanej konstrukcji gdzie niektóre obiekty mają np. modyfikator array to już jest w  ogóle więcej poprawiania niż to warte. Napiszę jeszcze, że wywalam wszelkie podpodziały i solidify, ale  nie pomaga. Używam przede wszystkim z opcją Edge Mark, próbuję też zaznaczać crease, border i contour, ale wciąż są błędy a na dodatek obrysowuje wówczas także krawędzie, których nie chcę mieć obrysowanych.
Czy jest jakiś sposób, aby tego freestyle trochę ujarzmić, czy on już tak ma i nic nie poradzę?

3
Ok. Dzięki uprzejme za pomoc.

4
proszę o drobną pomoc - jak ustawić widok w zdefiniowanym układzie współrzędnych - tzn. zdefiniowałem układ współrzędnych, przełączam się na niego, ale gdy wciskam klawisze: 1/3/7 to ustawia widok wg układu współrzędnych globalnych. Jak ustawić taki widok wg zdefiniowanego układu? (póki co siedzę na 2.79, jeżeli ma to znaczenie).
Dzięki z góry.

5
Nowości w Blenderze / Odp: Blender 2.80 Nowości
« dnia: 20190211, 18:40:45 »
Wie ktoś może jak się teraz suwa widok w 3d viewport?  To co było ctrl + scroll poziom / shift + scroll pion.
W video sequencer i node view mi działa, ale w widoku 3d nie.

6
Animacja / Rigging / Skinning / Odp: prewka z animacji
« dnia: 20190210, 13:19:16 »
Większość materiałów powinno być ok.
Są różnice w światłach -  env. lighting działa tak samo, ale nie ma mesh lighting i lampy musisz poustawiać.
Tu masz zwięźle i na temat:
https://youtu.be/AVYIHxHlsRY

7
Animacja / Rigging / Skinning / Odp: prewka z animacji
« dnia: 20190209, 18:14:01 »
No potwierdzam, evka daje radę. Robi chyba z 15x szybciej niż cycek przy tej samej liczbie sampli. Wprawdzie jeszcze ogarniam materiały (ale jest bardzo podobnie do cycles) ale już widzę, że w wielu przypadkach z powodzeniem wystarczy na finalny produkt.

8
update: ok. znalazłem rozwiązanie - OpenGL render. Dzięki, to mi wystarczy.

9
Odświeżam temat, bo wciąż nie udaje mi się uzyskać takiego efektu jak bym chciał. A chodzi mi o po prostu o to, że chciałbym uzyskać render tak szczegółowy jak szczegółowy jest podgląd obiektu w trybie SOLID w Viewport.
Dokładnie tego mi trzeba -techniczny render bez wodotrysków i z jednolitym cieniowaniem, ale nawet małe szczegóły modelu widoczne.
Ale kombinuję od dłuższego czasu i nie wychodzi - na renderze małe szczegóły się zatracają.
Czy da się po prostu taki model z cieniowaniem z vieweportu wyrenderować na jednolitym tle jako bitmapa?

10
Update: problem z animacją zagięcia rozwiązany (Piotrowi dziękuję za obszerne omówienie podstaw armatury w tutorialach :) )

Ale dalej nie doszedłem dlaczego statyczny render klatki jest nieco jaśniejszy niż klatka animacji.

11
Hej, mam kolejne pytanko:
chcę zanimować sztywny obiekt, jak np. pręt zaginający się w połowie o prawie 180 stopni, np. w kształt podkowy.
Próbuję to robić za pomocą key shape, ale już przy zagięciu ponad 60 stopni, obiekt morfuje przy animacji - część, która powinna pozostać sztywna najpierw skraca się a potem wydłuża, jakby "skracając sobie drogę". Jak należy to ustawić, żeby nie było takiego efektu - nadać jakąś armaturę?

I jeszcze takie małe pytanko: statyczny render którejś klatki wychodzi trochę mocniej oświetlony niż ta sama klatka w animacji, nie mogę dość dlaczego? (Animacja w AVI jpeg, statyczny render w jpg). Tak jakby była nieznacznie różna gamma czy ekspozycja.

12
Ok. Póki co znalazłem takie rozwiązanie (usunięcie kanału w graph editor). Może nie najlepsze, ale na miarę moich aktualnych możliwości.
https://youtu.be/HZUOnacrbPg

13
Dzięki, Path Animation mam już w miarę opanowane, natomiast jeżeli chodzi o:
a) pobaw się suwakiem offset w modyfikatorze Follow Path
to chyba tego nie ogarniam. Zadaję "follow path" poprzez ctrl + p, wtedy nie mam modyfikatora Follow Path.  W ogóle takie modyfikatora nie widzę.
Jest panel Follow Path w Add Object Constrain, ale gdy zadaję "follow path" poprzez ctrl + p to jest pusty. Gdy zaznaczę kamerę i dodam  Follow Path w Add Object Constrain z "targetem" na krzywą to prawdę mówiąc uzyskuję wyniki nad którymi w ogóle nie panuję - kamerę wywala mi gdzieś 20 m dalej, a suwak offset zmienia tylko jej pozycję, a nie punkt rozpoczęcia animacji... Coś widocznie robię nie tak.

14
Animacja / Rigging / Skinning / Pytanka o podstawy animacji
« dnia: 20190110, 08:08:25 »
Jeżeli pozwolicie, to żeby nie mnożyć wątków, w tym wpisie będę zadawał pytanka dot. animacji  - stawiam pierwsze kroki i czasami stanę przy czymś, więc proszę o pomoc.

Teraz mam pytanie dotyczące follow the path: formuję sobie krzywą po której ma jeździć kamera, zadaję follow the path i wszystko pięknie, ale akcja zawsze zaczyna się od pierwszej klatki animacji. I tu pytanko - jak mam ustawić, aby follow the path wystartowała nie w pierwszej klatce ale w innej dowolnej, np. w 80-tej?

15
Dziękuję koledzy, teraz wszystko jasne :) Bardzo intuicyjne rozwiązanie (jak już się wie :)).

16
Ale właśnie co mam zaznaczyć w keyframe, bo przecież nie location, ani obrót ani skalę... O to właśnie chodzi, że nie widzę odpowiedniej opcji dla właściwości materiału ani keyframe ani shape keys. W właściwościach materiału też nie widzę jakichś funkcji kluczowania.

17
Witajcie, stawiam pierwsze skromne kroczki w animacji i mam zapewne banalne dla Was pytanko, ale nie mogę sobie z tym poradzić. Jak mogę zaminować zmianę natężenia światła (w cycles)? Np. w klatce 1 mój emiter ma siłę 1 a w klatce powiedzmy 100 ma np. strength 50? 
Jak się pewnie domyślacie chodzi o animację sceny "wyłaniającej" się z ciemności.
Nie wiem jakiego narzędzia użyć, żeby zaanimować zmianę właściwości materiału.
Z góry dzięki za pomoc.

18
Witam,
Przepraszam, że tak długo nie odpowiadałem - najpierw nawał roboty, potem niespodziewany pilny wyjazd....

Wracając do tematu, dziękuję za rady - naprawdę dużo siedziałem nad tematem i zgłębiałem niuanse materiałów i tekstur różnych normal/bump/specular/displacement map itp. Było również dużo eksperymentowania z oświetleniem - zarówno evn jak i ogólnie world oraz oczywiście lampy, materiał emission, node light fallow no i wszelkie zależności pomiędzy tym wszystkim. Choć tylko pewnie liznąłem temat, to efekty są i tak już o wiele lepsze (choć jeszcze trochę brakuje do tego co chcę osiągnąć). Gdyby tylko czasu trochę więcej znaleźć na naukę, tak to jest, że im więcej się człowiek uczy tym bardziej uświadamia sobie jak mało umie...
Tak myślę, czy nie zrobić sobie jakichś presetów z wstępnymi rozsądnymi ustawieniami świateł do mockup - takie  wirtualne studio.

19
Cześć wszystkim,
uczę się pracy w blenderze nieco ponad rok i myślę, że jakieś podstawy jeżeli chodzi o modelowanie i teksturowanie już mam. Jednak ostatnio stanąłem przed problemem którego nie mogę przejść: chodzi o wyrazistość renderu, wydobycie szczegółu z modelu na renderze (delikatne załamania, krzywizny powierzchni, niewielkie szczegóły budowy itp) gdy patrzę na niektóre prace to są one szczegółowe jak fotografia wykonana dobrym obiektywem. A moje rendery gubią szczegóły, nie potrafię tego wydobyć - nawet podgląd w wievportcie czasem wydaje mi się bardziej szczegółowy.

I tu moja wielka prośba - jak uzyskać takie szczegółowe rendery? Jeżeli chodzi o materiały to uzyskuję już niezłe wyniki - wyglądają wiarygodnie, tylko właśnie nie ma szczegółowości. Podkreślam, że nie oczekuję odpowiedzi co mam kliknąć - bo wiem, że tak to nie działa - bardziej o wskazanie drogi: jakich tutoriali szukać, gdzie ich szukać, gdzie tkwi problem: mam pojęcie o fotografii i wiem, że w foto szczegół wydobywa się oświetleniem, więc intuicja mówi, żeby szukać w tym kierunku, ale kombinuję z lampami, meschami oświetlającymi itp  kierunkiem, siłą, wielkością ale wciąż daleko do dobrego rezultatu. Może to nie samo oświetlenie, może render passes, jakieś funkcje w kompozytorze, world - czego się uczyć, gdzie szukać?

Strony: [1]