/  Forum  /  Blender Technicznie  /  Rendering / Oświetlenie  /  Blender - problem z kartą graficzną NVIDIA Geforce GTX 1050 Ti

Blender - problem z kartą graficzną NVIDIA Geforce GTX 1050 Ti

Witam. Nie wchodziłem już dawno na forum PKB.  Ostatnio dokupiłem sobie do komputera kartę NVIDIA Geforce GTX 1050 Ti. Pominę już to, że nie sprawdziłem wcześniej, że zwykły Blender Render w którym robię animację, nie obsługuje renderowania GPU  i musiałem przerabiać  materiały na Blender Cycles (którego i tak chciałem wreszcie wypróbować).

Jednak od tego czasu zaczęły mi występować różnego rodzaju błędy:
- Niebieski ekran (zdj. 1) -  Jednego dnia wyskoczył mi aż trzy razy, a innym razem nie widuję go przez kilka dni.  Pokazuje się zarówno w Blender-Renderze jak i w Cycles.
- podczas włączania podglądu rendered (czasami nawet dla pojednynczego średnio-rozwierzchołkowanego obiektu ekran gaśnie i wyskakuje dymek...tylko taki na ekranie, a nie z wnętrza komputera  :) (zdj. 2)

Jeżeli chodzi o to drugie, to miałem dzisiaj włączone renderowanie  samego łączenia obrazków PNG w Edytorze Nodów. I w tym czasie chciałem podejrzeć coś w jednej scence...
Błąd 2 wyskoczył, a w okienku w którym się renderowało, zaczęły się jakieś dziwadła (zdj. 3)

Mam więc takie pytanie: dlaczego tak się dzieje? Myślałem że to z powodu tej karty. Jednak Komputerowiec, który instalował mi kartę graficzną (oraz składał rok temu komputer), jeszcze raz wszystko sprawdził i powiedział, że to problem z Blenderem i żebym lepiej robił animację w 3d Max-ie. Tylko po co, kiedy Blender jest darmowy.

A.S.

Użytkownik
*
70 1 0
Jeśli bluescreen wyskakuje też podczas pracy z internalem, to coś musi być mocno nie tak.

Te bluescreeny wywala przy renderowaniu internalem z linii poleceń, bez odpalonego okienka blendera?
Jeśli tak, to taki bluescreen być może nawet nie ma nic wspólnego z kartą graficzną, bo ona wtedy nie jest przez blendera praktycznie w ogóle używana, wyświetla tylko system i jego okienka.
W takim przypadku możliwych powodów jest wiele, od uszkodzonej pamięci RAM, przez bad sectory na dysku, uszkodzone/konfliktujące ze sobą pliki w systemie, uszkodzony zasilacz, aż do uszkodzonej płyty głównej i jakichś innych przyczyn które teraz mi do głowy nie przychodzą :).
Czy dzieje się to też w jakichś innych sytuacjach (np. jakieś mocniej obciążające sprzęt gry)?

Trzeba byłoby sprawdzić pamięć memtestem, przeskanować dysk na bad sectory, może przetestować na świeżo postawionym systemie (może na jakimś linuxie livecd czy wszystko chodzi stabilnie).

Z tego co widzę, to te błędy które wyskakują w konsoli na 3 screenie to są błędy opencl. Masz ustawione renderowanie CUDA, czy opencl? Z kartami nvidii lepiej używać CUDA, będzie to działać lepiej i stabilniej. Może warto też spróbować na innych sterownikach do karty. Może być też tak, że po prostu to co tam robisz to jednak za dużo do udźwignięcia dla twojej karty.

Rada z animacjami w 3dsmaxie jest trochę bez sensu, bo z tego co wiem tam nie ma domyślnie żadnego renderera, który renderuje na GPU (mental ray chyba ma teraz jakieś wspomaganie gi na gpu, ale to ciągle nie jest pełny renderer gpu), więc nie zrobisz zbyt dużego użytku z nowej karty. Nawet w dodatkowych zintegrowanych z maxem renderereach nie ma za dużego wyboru jeśli chodzi o coś na gpu (jest chyba vray gpu, ale jakiś czas temu nie był używany do końcowych renderów, tylko bardziej do szybkich podglądów, nie wiem jak teraz, bo już trochę czasu tego nie używałem). Równie dobrze mógłbyś renderować teraz w blenderze na cpu, wtedy 2 błędu raczej by nie było, ale z tego co mówisz, wnioskuję że bluescreeny pewnie nadal by występowały, jednak wydaje mi się że z 3dsmaxem też mogłyby się bluescreeny pod obciążeniem pojawiać, jeśli np. wynikają one z uszkodzonego RAM'u.

ozzy

Nowy użytkownik
*
10 0 0
jestem tu nowy!
Oczyść system standardowymi narzędziami.
Ściągnij najnowszy sterownik nvidii i zainstaluj w trybie advanced - powinna być opcja kompletnego usunięcia poprzednich sterowników.
Ustaw CUDA w user preferences - system i renderowanie GPU Compute
Zrób coś nowego, prostego wg tutoriali jak nie pracowałeś w cycles. Istnieje możliwość że masz coś walnięte w swojej animacji.
Zmień komputerowca.

ms.notka

Użytkownik
*
97 24 0
mam ten samą grafikę i niemam problemów.
pod winsem odinstaluj sterowniki. restart i zainstaluj najnowsze.
pewnie miałes inną kartę od nvidii . jakąś starszą bo seria 10 wymaga innych sterowników niz seria 9
a pod linuxem kernele nieodczytują poprawnie tej grafiki. komunikat Nouveau nieodnajduje sterowników.jakiś taki komunikat. :p
PC : CPU Xeon X5460 QuadCore 4GHz LGA771 Na LGA775 (AiO -water cooling) 8GBRAM 1000MHz
GPU NV GTX1050Ti 4GB VRAM
System Linux mint 19.1 64bit

Noyva85PL

Użytkownik
*
204 14 36
jestem tu nowy!
Cytuj
Te bluescreeny wywala przy renderowaniu internalem z linii poleceń, bez odpalonego okienka blendera?

Tak, ale w Cycles renderowałem cienie i też wyskakiwał. Będę musiał jeszcze popatrzeć jak jest na jakichś wyższych ustawieniach w grach. Z tymże od mniej więcej tygodnia już go nie widziałem. Ostatnio cały czas przeszkadza mi to drugie.

Cytuj
Istnieje możliwość że masz coś walnięte w swojej animacji

Może tak, tylko że ja mam ją w kilku plikach. To z tym sterownikiem to występuje mi w obu plikach podczas podglądu, a bluescreen to nie wiem, bo w tej sceny jeszcze nie renderowałem.

Cytuj
Ustaw CUDA w user preferences - system i renderowanie GPU Compute

mam tak poustawiane: zdj.1 i zdj. 2


Oprócz tego przyszło mi do głowy, żeby sprawdzić co wyświetla się w wierszu poleceń gdy wywali mnie Blender.
Pierwsze sprawdzenie (Zdj. 3) i drugie (zdj. 4). Oba trochę się różnią.

Cytuj
pewnie miałes inną kartę od nvidii

wcześniej miałem grafikę z procesora: ADD A6-6400K APU with Radeon HD Graphics.
A i mam Windows 7 64bitowy.

I nie wiem czy to ważne, ale po instalacji tej karty zniknął mi dźwięk w mikrofonie, zarówno w przednim, jak i tylnym wejściu.

A.S.

Użytkownik
*
70 1 0
Coś ten twój macher od komputerów pomieszał.
Skoro masz problemy  z dźwiękiem to znaczy, że nie są po instalowane wszystkie sterowniki w systemie.
Zaczął bym od  reinstalacji sterowników płyty głównej.
A na końcu przeinstalowanie sterowników gforce.

Natomiast Twoim głównym problemem wydaje się znany błąd: TDR timeout time.
W skrucie, polega to na tym, że windows posiada zabezpieczanie przed błędem sterowników grafiki. Jeśli grafika się nie odzywa przez dłużej niż 1s system wymusza restart sterownika. A przyładowaniu sceny do obliczeń na GPU w Cycles często się tak zdarza. Dlatego należy ten czas wydłużyć albo w ogóle zabezpieczenie wyłączyć.
Tu masz linka jak to zrobić:
http://artificialflight.org/blog/2013/cycles-crash-cuda-tdr-error/

Khar

Zaawansowany użytkownik
*
773 75 1
Menu start -> Prawy klawisz myszy na Computer -> Device Manager
Na początek zobacz czy tam nie masz znaków zapytania.

Jka tam jest OK, to bym zrobił tak jak Khar napisał - po kolei sterowniki zaczynając od płyty.

Tombom

Aktywny użytkownik
*
407 43 8