/  Poradniki

Archiwa stronyrazem 371

Wszystkie wpisy z elementem "tutorial".

Wstawianie nowych obiektów

Wstawianie nowych obiektów, nie tylko standardowych, ale także pochodzących ze wtyczek i addonów. Opowiadam o prawie wszystkim, co można wstawić do Blendera. Jest parę słów o imporcie, instancjach, i zapisywaniu presetów poszczególnych wtyczek. Materiał przeznaczony jest dla osób początkujących, ale tłumaczenie jest na normalnym poziomie - po prostu pomijam drobne szczegóły. zobacz całość

Menu View

Kompletny materiał o tym, co znajduje się w Menu View, jak ustawiać opcje widoku, do czego służą i jak z nich korzystać. Polecane dla początkujących, ale można znaleźć kilka rzadko wykorzystywanych funkcji związanych z tym, jak działa widok i jakie są jego opcje. zobacz całość

Zarządzanie widokiem

To, co widzimy na ekranie podczas pracy w Blenderze ma oczywiście wielkie znaczenie. W tym poradniku zapoznamy się ze szczegółami, które związane są z Widokiem – dowiemy się, czy jest Widok3d (ang. View3d) oraz jakie jeszcze inne rodzaje widoków można sobie ustawić. Jest to materiał dla początkujących – opowiadam o podstawowych operacjach: dzieleniu obszarów, łączeniu, dodawaniu,... zobacz całość

Po uruchomieniu Blendera

Po pierwszym uruchomieniu Blendera zderzamy się z wieloma elementami ekranu, które wydają się zagadkowe. Ten film ma na celu przeprowadzić Wasz szybkim krokiem poprzez wszystkie najczęściej odwiedzane korytarze, w których możecie czasami zajrzeć na te, lub inne drzwi. O wiele więcej przed nami! zobacz całość

Duplikacja postaci na filmie

W tym poradniku znajdziesz dokładny opis jednego ze spotkań, jakie prowadzę w ramach projektu „Zdolni z Pomorza”. Materiał ten jest przepisem na wykonanie pewnego efektu specjalnego. Tym razem zajmiemy się stworzeniem obrazu filmowego, w którym ta sama osoba pojawia się obok samej siebie, tworząc identycznego bliźniaka. zobacz całość

BGE: Przygotowywanie tekstur do gry – część 1 – od zdjęcia do tekstur

W tym poradniku trochę zaszalałem, i postanowiłem opowiedzieć jak ze zwykłego krzywego zdjęcia można zrobić tekstury, które nadawałyby się do wykorzystania w grze. zobacz całość