Bake: shadow

Uwaga!

Zwróć uwagę na datę.

Ten materiał (cokolwiek to jest) został stworzony w czasach gdy nie było Blendera z serii 2.8, i może być PRZESTARZAŁY! Blender rozwija się bardzo szybko.

Wypiekanie cienia bezpośrednio w teksturach, które ten cień rysują.
Opisuję i pokazuję jak można wypalić w teksturze mapę cienia, tego pochodzącego od lamp generujących cień. Teksturę taką można potem użyć jako udawanego cienia, który będzie widoczny nawet mimo braku lamp na scenie. Technikę tę wykorzystuje się w wielu sytuacjach (do rysowania światłem separatorów na przykład), i może ona pomóc w skróceniu czasu obliczeń.
Polski Kurs Blendera: mapowanie UV + BAKE – shadow

Wasze przemyślenia

Zwyczajnie ustawiam ją w następnym slocie jako drugą teksturę, ustawiam jej kanał color i mieszam multi.
Teraz rozumiem. Wielkie dzięki.

Witam
Ja mam pytanie dotyczące właśnie bake shadow.
Rozumiem, że mapki, które wypalamy, możemy dodać do teksturki celem uzyskania większego realizmu.
Przy mapce AO, Normal lub displace są odpowiednie sloty na zakładce Influence, w których je ustawiamy.
Natomiast nie ma slotu na wypieczoną mapkę cienia czyli shadow. Moje pytanie: jak dodać tą mapkę do tekstury?

Mapa cienia lub ambientu jest najczęściej biało-czarna, bo cień jest po prostu ciemniejszym kolorem w niektórych miejscach. Dodajesz takie tekstury po prostu do kanału Color, odpowiednio ustawiając siłę przyciemnienia (możesz dać operację Multiply, aby ten efekt wzmocnić). I już 🙂

A co Ty o tym myślisz?

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *