Bake: tekstury

Uwaga!

Zwróć uwagę na datę.

Ten materiał (cokolwiek to jest) został stworzony w czasach gdy nie było Blendera z serii 2.8, i może być PRZESTARZAŁY! Blender rozwija się bardzo szybko.

Rzecz o wypalaniu tekstur w tekturach, czyli jak zrobić tekstury proceduralne teksturami bitmapowymi.
Opisuję sprytną technikę związaną z wypalaniem tekstur na teksturach. Jest to przydatne w sytuacji, gdy model korzysta z wielu map UV i wielu tekstur pochodzących z różnych plików, a my chcielibyśmy mieć całą teksturę w jednym pliku. Oprócz tego, technika ta przydatna jest do zapisywania tekstur proceduralnych w plikach graficznych – zatem pozwala ona na ręczne dostrajanie wyglądu tekstur proceduralnych wszędzie tam, nie wystarczają domyślne lub dostępne ustawienia Blendera.
Polski Kurs Blendera: mapowanie UV + BAKE – tekstury

Wasze przemyślenia

Dzien Dobry
Chciałem zapytać czy analogiczną rzecz można jakoś zrobić w rendererze cycles dla normal map? Tzn piec z warstwy UV na warstwę UV?
Próbowałem i natrafiłem na problem z zapętleniem, który nie wiem w sumie jak rozwiązać.

Ok, zrozumiałem trochę te warstwy uv, ale teraz mam inny problem. Mam wymodelowany parter mieszkania i ten parter jest jednym meszem. Porobiłem warstwy UV z teksturkami itd. Zrobiłem bake tekstur, żeby mi zrobiło ładną mapę na cały ten parter. Mapa się owszem zrobiła, ale jest tragicznej jakości. Wszystko się rozmyło, tekstury straciły detale i wyglądają jakby to były jednolite kolory. Co robię źle?

Panie Piotrze, na wstępie oczywiście dziękuję za tutorial. Tak dobrze prowadzony kurs internetowy to dziś rzadkość.
Mam jednak małe pytanie dotyczące pieczenia tekstur w tym filmiku. Najpierw piecze Pan tekstury takie „Blenderowe” kolorowe i wszystko jest jasno i prosto. Ale kiedy pokazuje Pan to samo z teksturami bitmapowymi, ale tu dochodzą już różne warstwy UV. Czy jest to potrzebne? Nie można postępować dokładnie tak jak w przypadku pierwszego rodzaju tekstur i (mowiąc trywialnie) olać warstwy UV (czyli na poszczegolnych ścianach assign, obrazek, assign, obrazek, bake i swięto lasu)?
I jeszcze pytanie z innej beczki- prowadzi Pan jeszcze jakieś kursy internetowe?

Witaj, nie prowadzę innych kursów internetowych, jak na razie. Co do pieczenia tekstur, osobne warstwy UV były po to, aby nie nastąpił konflikt tego, co jest nałożone na obiekt jako tekstura, a co pieczone. Można łatwo spowodować zapętlenie, gdy wypalana tekstura modyfikuje wygląd obiektu. Blender wtedy odmawia pracy ze stosownym komunikatem.

A co Ty o tym myślisz?

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *