Bevel

Bevel to funkcja, która pozwala z krawędzi zrobić ścianę. Nadaje się do zaokrąglania i profilowania krawędzi, można za jej pomocą zrobić bardzo skomplikowane i ciekawe geometrycznie kształty. Oczywiście, działa w Trybie Edycji, i jest to poradnik, który ze szczegółami pokazuje, jak korzystać ze wszystkich opcji tego rozbudowanego narzędzia. Spis treści:
  1. Bevel w Trybie Edycji: aktywacja po Ctrl+B – 01:00,
  2. Narzędzie Bevel w panelu Tools – 01:46,
  3. Panel operatora Bevel: zmiana ostatnich ustawień – 02:58,
    • Offset (odstęp) krawędziowy – 03:28, offset wierzchołkowy – 06:56,
    • Width (długość) krawędziowa – 04:04, długość wierzchołkowa – 07:28,
    • Depth (głębia) krawędziowa – 04:21, głębia wierzchołkowa – 08:05,
    • Percent (procent długości krawędzi) – 04:46, dla wierzchołków – 08:40,
  4. Poke Faces (nie dotyczy bevel, to okazjonalne wtrącenie) – 05:46,
  5. Clamp Overlap (9:36 – domek) – 09:24,
  6. Loop Slide: uślizg po krawędziach pętli (sam efekt zobaczysz w 11:18) – 10:22,
  7. Mark Seams/Sharp, efekty działania w 13:04 i 13:42 – 12:05,
  8. Harden Normals (dość ogólnikowo) – 14:46,
  9. Liczba segmentów – 15:56,
    • kolejne: 16:09,
    • nieparzystość: 17:44,
  10. Profile – 16:41,
    • – krzywizna kształtu, profil wklęsły: 17:17,
  11. Materiał – 18:26,
    • dodawanie nowych materiałów – 18:40,
    • znaczenie opcji automatycznej „-1” – 19:47,
    • przypisywanie materiałów do ścian – 20:44,
    • bevel krawędzi pomiędzy dwoma materiałami – 21:29
  12. Miter Type (rodzaj uciosu) – 22:00,
    • Outer/Inner – 24:01,
    • Sharp – 24:08,
    • Outer – Path: 24:18,
    • Arc – 24:05,
    • Inner Arc – 25:15,
    • Spread – 25:25,
      • błędy gdy Spread jest zero – 25:49
    • Face Strength Mode (po łebkach, ledwo wspomniałem o Weighted Normals) – 26:41,
  13. Grid Fill – 27:43,
  14. Cutoff – 27:50 oraz przykład w 31:46,
  15. Custom Profile wprowadzenie – 28:11,
    • meritum, pokazanie samego efektu – 28:42,
    • presety i predefiniowane ustawienia – 28:59,
    • krzywa – 30:25,
    • zmiana krzywej w prostą – 32:21,
    • zamiana prostej w krzywą – 33:33,
    • Sample Straigthen Edges – próbkowanie wyprostowanych krawędzi – 33:08,
    • Sample Even Lengths – 34:20 (i wcześniej),
    • Reset View – zresetowanie widoku – 34:33,
    • Reset Curve – zresetowanie krzywej – 34:50,
    • Reverse – odwrócenie krzywej – 35:03,
    • Toggle Panel Clipping – przełączenie obcinania panelu – 35:26,
      • Profil wychodzący poza obcinanie – 35:47,
      • samo-nakładanie krzywej – 36:28,
  16. Klawiatura – wykorzystanie skrótów do kontroli Bevel (LOL, renifer noworoczny: 40:43) – 38:14,
  17. Modyfikator Bevel – 41:01,
    • Limit – 41:54,
    • Vertex Groups – 42:17,
      • dodawanie wag wierzchołków – 42:42,
      • assign i potem select – 42:58
    • Weight – 43:54
      • Bevel weight – 44:19,
    • Angle – 46:18,
  Sam film:  

A co Ty o tym myślisz?

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *