Cycles: Background BSDF

Uwaga!

Zwróć uwagę na datę.

Ten materiał (cokolwiek to jest) został stworzony w czasach gdy nie było Blendera z serii 2.8, i może być PRZESTARZAŁY! Blender rozwija się bardzo szybko.

Background to materiał dla tekstury świata. To tło.
W materiale wideo przedstawiam krótkie info na temat zastosowania materiału o nazwie Background, dodając trochę na temat ustawiania tła w Cycles, stosowania map HDR i ich precyzyjnej kontroli. Ten tutek jest zatem pomieszaniem dwóch rzeczy: nodów materiałowych nakładanych na meshe oraz nodów materiałowych odpowiedzialnych za oświetlenie rozproszone pochodzące od ‚świata’. Tak czy inaczej, można się dowiedzieć, jak oświetlić scenę światłem HDR. W przypadku materiałów shader background tworzy po prostu dziurę i nie jest renderowany.
Polski Kurs Blendera: Cycles Materiały: Background

Wasze przemyślenia

Witam,
Mam takie pytanie, przeniosłam do blendera rzut z AutoCada i to jest rzut pokazujący bardzo rozległą działkę. I widocznośc na scenie jest tak niewielka, że jak oddalam się, żeby zobaczyc cały rzut to on najpierw tonie w tej szarości tła a następnie znika. jak zwiększyć widoczność obiektów na scenie ? Nie mogę znaleźć takiego tutorialu. Proszę o pomoc 🙂

A ja mam pytanie takie. Podłączyłem nody z teksturą enviroment dokładnie tak jak w tym tutorialu, i gdy chcę przesunąć tło za pomocą noda mapping, to zamiast zmiany położenia, zmieniają mi się kolory tła. Co może być przyczyną?

Własnie przypadkowo oglądając tutka o Holdout znalazłem odpowiedz.
Mając ustawienia tła w compositing node a całą resztę w shader node można wyrenderować oba edytory nodów.
W zakładce Render->Film->zaznaczamy transparent oraz Render->Output->np. PNG z RGBA.
Poczym renderujemy i na dole w „select layer” wybieramy Composite.
To tak tylko chciałem się pochwalić 😛

Environment texture wymiata, ale chciałbym jednak dopytać o zwykłą teksturę.
Może jest sposób żeby wstawić i zmapować, dopasować do obszaru kamery jako tło zwykły obrazek?
A może tło ustawia się jeszcze w inny sposób.
W starym rendererze robiłem to za pomocą nodów:
Image -> Translate (do dopasowania)->Composite
a tu jakoś nie wychodzi 🙁

A co Ty o tym myślisz?

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *