Cycles: kaustyka? – udawanie skupień światła

Uwaga!

Zwróć uwagę na datę.

Ten materiał (cokolwiek to jest) został stworzony w czasach gdy nie było Blendera z serii 2.8, i może być PRZESTARZAŁY! Blender rozwija się bardzo szybko.

Jak zrobić skupienie światła bez włączonej kaustyki?
Witam! W materiale wideo przedstawiam sposób na uzyskanie efektu zbliżonego do uzyskiwanego przy włączonej kaustyce światła przechodzącego przez obiekty przezroczyste o współczynniku załamania światła większym od 1, ale bez prawdziwej kaustyki. Efekt jest całkowicie niefizyczny i opiera się na sprytnym przemnożeniu i przeskalowaniu dwóch pól wektorowych. To wszystko. Odpowiednio regulując parametry nodów, można uzyskać ciekawe efekty, czasami lepsze od prawdziwej kaustyki.
Polski Kurs Blendera: Cycles – udawanie skupień światła

Wasze przemyślenia

Pomocy!
Chciałem, zobaczyć „kaustykę”. Niestety (Blender 2.73a) mimo ustawień odpowiedniego materiału, światła … żadnej kaustyki nie mogę uzyskać. Mimo kolorowego szkła mam tylko szary jednolity cień.
jaś

Dałoby się zapewne korzystając z nodów w postprocessingu. Wystarczy przetworzyć shadow pass i dodać do niego rozjaśnienia. Innym sposobem może być kombinowanie z materiałami lub teksturami za pomocą nodów, ale jeszcze nie zaglądałem jak to zrobić.

A co Ty o tym myślisz?

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *