Cycles: Diffuse BSDF

Uwaga!

Zwróć uwagę na datę.

Ten materiał (cokolwiek to jest) został stworzony w czasach gdy nie było Blendera z serii 2.8, i może być PRZESTARZAŁY! Blender rozwija się bardzo szybko.

Witam! W materiale wideo przedstawiam szczegóły na temat materiału Diffuse, który jest podstawowym i domyślnym materiałem w Cycles.
Omawiam też mieszanie kanałów wektorowych oraz RGB i pokazuję efekty na kostce. No i wyjaśniam co oznacza skrót BSDF w shaderach Cycles.
Polski Kurs Blendera: Cycles – materiał Diffuse

Wasze przemyślenia

robiłem dokładnie wg instrukcji w filmie i mi nie wychodziło (cube był cały czas różowy). dodałem przed ‚image texture’ noda: texture coordinate, zrobiłem ‚unwrap’ i dopiero wtedy na cube wyszła mi tekstura. myślę, że miał Pan to zrobione wcześniej, a nie powiedział o tym w filmie.

Mogło tak być. Domyślnie Cycles pracuje na teksturach mapowanych w UV, i jeżeli tej mapy nie ma, to tekstury nie widać. Dobrze że na to wpadłeś i poradziłeś sobie!

Już jakiś czas pracuję z cycles ale nie ma to jak dobre utrwalenie.
Dzięki wielkie 🙂

A co Ty o tym myślisz?

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *