Cycles: Mix oraz Add BSDF

Uwaga!

Zwróć uwagę na datę.

Ten materiał (cokolwiek to jest) został stworzony w czasach gdy nie było Blendera z serii 2.8, i może być PRZESTARZAŁY! Blender rozwija się bardzo szybko.

W materiale wideo przedstawiam działanie i pewne cechy shaderów operujących na shaderach, to znaczy mix oraz add.
Wyjaśniam w jaki sposób łączą one kolory oraz wskazuję na sposób zrobienia shadera odejmującego kolory, którego w Cycles pozornie nie ma, ale łatwo go zrobić.
Polski Kurs Blendera: Cycles: shadery mix i add

Wasze przemyślenia

Krótka odpowiedź, to taka, że „ponieważ tak zdecydowali developerzy”. Kiedyś było to możliwe, jednak zostało zmienione prawdopodobnie z tego powodu, że kolory ujemne nie mogą być prawidłowo wyświetlone i są takie same jak np. kolor 0, czyli czarny (co powoduje czasem trudne do wyśledzenia problemy). Jeżeli musisz pracować na wartościach rzeczywistych, skonwertuj kolor na XYZ, wtedy możesz wykonywać normalną matematykę i nic się nie stanie, a wartości nie będą przycinane.

A co Ty o tym myślisz?

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *