Cycles – Redukcja szumu

Uwaga!

Zwróć uwagę na datę.

Ten materiał (cokolwiek to jest) został stworzony w czasach gdy nie było Blendera z serii 2.8, i może być PRZESTARZAŁY! Blender rozwija się bardzo szybko.

Oto od dawna oczekiwany materiał na temat sposobów redukcji szumów w rendererze Cycles.
Zebrałem i opowiedziałem o chyba wszystkich znanych mi sposobach na uczynienie prac bardziej gładkimi. Usuwanie szumu nazywa się odszumianiem, i jest zadaniem złożonym. Metoda postępowania zależy od sytuacji. Pokazuję, jak usunąć szum za pomocą ogólnych metod, a potem rozpatrujemy szczególne przypadki: światło lampy w pobliżu ściany, powierzchnie typu glossy, materiały świecące z niewielkich powierzchni, szkło i kaustyka, metody odszumiania światła odbitego oraz kontrola zaniku światła w lampach. Na końcu opowiadam też o metodzie pokazanej przez największego polskiego mistrza nodów, Bartka Skorupę, który niedawno w cgcookie zaprezentował bardzo sprawną metodę odszumiania całościowego renderów za pomocą kontroli rozmycia w poszczególnych przebiegach renderowania (czyli w tzw. render passes) za pomocą rozmycia bilateralnego. Jeżeli nic z tego nie zrozumieliście, to niech to będzie zachętą do obejrzenia tego materiału! Ten tutorial przygotowywałem przez parę dni i zajęło to naprawdę wiele pracy. Dlatego w trakcie być może zauważycie cięcia i sklejenia. Poza tym blender, którego używałem z niewiadomych powodów nie pokazywał podglądu w nodach, więc musiałem zmieścić się na malutkim okienku samego noda. Przepraszam za usterki 🙂 I zapraszam do oglądania!
Polski Kurs Blendera: Cycles – redukcja szumów

Wasze przemyślenia

Rewelacja!!! 🙂 Mam nadzieję że te informacje pomogą mi w walce z szumem w nocnych scenach 🙂 Dziękuję i pozdrawiam serdecznie 🙂

Cieszy mnie tak entuzjastyczna reakcja 🙂 Dobra wiadomość jest taka, że w nowszych wersjach Cycles istnieją jeszcze dodatkowe, fajne sposoby na redukcję szumów. Kto wie? Może kiedyś o nich opowiem? 🙂

A co Ty o tym myślisz?

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *