Cycles: trzy rodzaje światła

Uwaga!

Zwróć uwagę na datę.

Ten materiał (cokolwiek to jest) został stworzony w czasach gdy nie było Blendera z serii 2.8, i może być PRZESTARZAŁY! Blender rozwija się bardzo szybko.

W Cycles mamy do dyspozycji światła z klasycznego Blendera, światło rozproszone oraz światło z dowolnych obiektów z dodanym świecącym materiałem.
Opowiadam i pokazuję w jaki sposób światło w rendererze Cycles różni się od tego, które jest w klasycznym Blenderze. Pokazuję też jak zrobić światło punktowe, lub o pewnej wielkości. Tłumaczę także jak zrobić oświetlenie trzypunktowe z materiałów świecących, no i jakie są opcje świecenia światłem rozproszonym płynącym z otoczenia.
Polski Kurs Blendera: Cycles – trzy rodzaje oświetlenia

Wasze przemyślenia

zainstalowalem sobie v-ray’a, normalnie w blenderze wybieram go sobie z listy silnikow tylko sam render trwa pol sekundy i widze czarny ekran, swiatlo jest, btyla jest, dlaczego sie tak dzieje??

zdaje sie ze brakuje mi przycisku „eksport meshes” w rolce renderu. nie moge znalezc tutka co z tym zrobic :/

Jeżeli widzisz czarny ekran po wyrenderowaniu, to znaczy, że nie zadziałał renderer (najprawdopodobniej). Zobacz co będzie gdy uruchomisz Blendera z konsoli, może coś napisze i zobaczysz w czym rzecz.

A co Ty o tym myślisz?

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *