Cycles – wydajność renderowania na CPU

Uwaga!

Zwróć uwagę na datę.

Ten materiał (cokolwiek to jest) został stworzony w czasach gdy nie było Blendera z serii 2.8, i może być PRZESTARZAŁY! Blender rozwija się bardzo szybko.

Renderowanie na CPU może być szybsze, jeżeli odpowiednio ustawić opcje.
Witam! W materiale wideo przedstawiam analizę wydajności na procesorze przy zastosowaniu trzech metod liczenia światła, sześciu konfiguracji wątków i sześciu różnych rozmiarów kafli przy renderowaniu, a wszystko pięć razy powtórzone i uśrednione, aby ustabilizować szumy pomiarowe czasu i móc jakoś sensownie porównać wyniki. Zapraszam do analizy skryptów oraz ewentualnie do powtórzenia metody na swoich komputerach, aby wybrać optymalne ustawienia i czekać możliwe krótko na wyniki! 🙂
Polski Kurs Blendera: Cycles – wydajność renderowania na CPU

Wasze przemyślenia

Wielkie dzięki!
Używam prehistorycznego komputera i znalzłem tutaj wskazówki, które dwukrotnie przyspieszyły mi czas renderowania.
Co zaskakujące, na moim przedpotopowym ThinkPadzie T42 z jednordzeniowym procesorze o taktowaniu 1.7, gdy zmieniałem ilość wątków – wydajność rosła!
Inne ustawienia miały marginalny wpływ na czas obliczeń.
Dla przykładu – 1 wątek, czas renderowania mojej sceny – 3.40, 4 wątki 2.20 i dla 32 wątków (!) 1.40.

To bardzo ciekawe wyniki. W takim razie możliwe, że udział czasu procesora przy wielu wątkach rośnie w przeliczeniu na jednego Blendera – co mogłoby oznaczać, że procesor obsługuje kolejne wątki po kolei, aby „zasymulować” wielozadaniowość 🙂 Bardzo ciekawy przykład.

Jedną rzecz zauważyłem, że jak dam większą powierzchnię do renderingu (tiles w perfomance) to przykładowo czas renderingu przy 64×64 był ok.6 min a przy 256×256 jest ok. 4 min. Renderuję na karcie GTX 660M i nie wiem z czym to jest związane ale może komuś to pomoże.

A co Ty o tym myślisz?

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *