Cząstki: Physics: Boids

Uwaga!

Zwróć uwagę na datę.

Ten materiał (cokolwiek to jest) został stworzony w czasach gdy nie było Blendera z serii 2.8, i może być PRZESTARZAŁY! Blender rozwija się bardzo szybko.

Boids to cząstki, które symulują zachowanie rojów.
W materiale wideo przedstawiam Boids, jedną z bardziej tajemniczych rodzajów fizyki cząstek, która pozwala symulować za pomocą cząstek zachowania charakterystyczne dla rojów. Przygotowanie tego poradnika zajęło mi MASĘ czasu, nagrywałem chyba ze cztery razy i nadal – pisząc szczerze – nie jestem zadowolony. Wrzucam jednak materiał taki, jaki jest w nadziei, że komuś pomoże. Na zakończenie prezentuję pierwszy film zrobiony z wykorzystaniem cząstek, który ma wpis w bazie http://www.imdb.com/title/tt0302371/, a który powstał w 1987 roku. Był to pierwszy film z dźwiękiem i fabułą – wcześniej świat nie widział rojów w animacjach komputerowych, jedynie Craig Reinolds pokazywał krótkie animacje bez dźwięku lecących strzałek (lub samolotów z papieru) na konferencji SIGGRAPH w 1987 roku. Tych filmów nie pokazałem, ale można znaleźć je na sieci. Strona Craiga: http://www.red3d.com/cwr/. Teraz mamy to w Blenderze, i działa o wiele lepiej niż ówczesne systemy, można m.in. dodawać różne reguły zachowań rojów, symulować ich walki lub sojusze, i robić wiele innych rzeczy. Materiał, który prezentuję można traktować jako wstęp i krótkie, dość chaotyczne omówienie podstaw pracy z systemem rojów. Zastosowania pokażę gdzie indziej i później. Zapraszam do oglądania!
Polski Kurs Blendera: Cząstki: Fizyka: Boids
 

Wasze przemyślenia

Nie wiem czy mi wolno, i czy jest sens, ale jakby ktoś wciąż miał podobny problem co Kot i nie zastosował rozwiązania Pana Piotra, to tutaj pewien użytkownik Blendera umieścił tutorial , ptaszki oraz cząstki Boids.
Co do samej lekcji to takiej dynamiki jeszcze chyba nie widziałem 🙂

A co Ty o tym myślisz?

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *