Cząstki: Physics: Newtonian

Uwaga!

Zwróć uwagę na datę.

Ten materiał (cokolwiek to jest) został stworzony w czasach gdy nie było Blendera z serii 2.8, i może być PRZESTARZAŁY! Blender rozwija się bardzo szybko.

Fizyka cząstek zgodna z modelem newtonowskim, czyli podstawowe ustawienia systemu cząstek, które zachowują się prawdziwe cząstki!
Przedstawiam wyjaśnienia dotyczące panelu Physics->Newtonian dotyczącego zachowania cząstek symulowanych jako małe obiekty fizyczne. Cząstki w tym modelu mają swoją masę, mogą poruszać się chaotycznie, można także ustawić tłumienie, i inne interesujące parametry. Zapraszam do oglądania!
Polski Kurs Blendera: Cząstki – Fizyka: Newtonian

Wasze przemyślenia

Witam. Czy istnieje możliwość aby obiekty wstawione w system cząsteczek uwzględniały wzajemne kolizje? Tak że np, jak sphere’y ginące na powierzchni plane’a i pozostające na niej, łapały by kolejne sphere’y które spadają, a nie przenikały przez nie?. Proszę o odpowiedź lub odesłanie mnie do odpowiedniego tutorialu 🙂 Pozdrawiam 🙂

Nie jest to proste, ale możliwe. Jedno wyjście to wtyczka Molecular, a drugie to praca z modelem fizyki Fluid, gdzie różne systemy cząstek reagują na siebie wzajemnie. Można też kombinować z polami siłowymi, ale wszystkie te metody nie są bezpośrednie i trzeba mocno kombinować z parametrami.
A samo ‚size deflect’ nie wystarczy w modelu fizyki Newtonowskiej?

A co Ty o tym myślisz?

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *