Dopesheet

Uwaga!

Zwróć uwagę na datę.

Ten materiał (cokolwiek to jest) został stworzony w czasach gdy nie było Blendera z serii 2.8, i może być PRZESTARZAŁY! Blender rozwija się bardzo szybko.

Dopesheet to edytor animacji średniego poziomu.
W materiale wideo przedstawiam Dopesheet, czyli jedno z najważniejszych, najczęściej używanych narzędzi do tworzenia i kontroli animacji. Jest to edytor który można umiejscowić poziom wyżej w stosunku do edytora krzywych (Graph Editora). Dzięki uprzejmości Joanny, mamy możliwość zobaczyć transkrypcję tekstową z tego poradnika:        

Wasze przemyślenia

Dzięki!
No super – właśnie sprawdziłem – zmiany koloru przedmiotu (materiału) można animować, światło też się animuje.
POZDRAWIAM

Jak nie wiesz co się da to kliknij na zmienną prawym przyciskiem myszy, jeśli pojawi się opcja Insert Keyframe to znaczy, że można zakluczować tę opcję.
Aby zniknął lub się pojawił możesz kluczować jego przeźroczystość od 0 do 1 lub pozycję w przeciągu jednej klatki od: poza kamerą do miejsca docelowego.

Czy w Blenderze można animować coś więcej niż położenie i zmiany kształtu przedmiotu? np. zmianę koloru/połyskliwości przedmiotu lub zmianę siły czy koloru punktu świetlnego?
W starym 3D MAXie w którym się kiedyś bawiłem nie było z tym problemu, a tutaj nie mogę znaleźć takiej funkcji.
Jak zrobić żeby obiekt pojawił się lub znikł w środku animacji?
P.S. Dzięki za tutoriale – dzięki nim przekonałem się do Blendera.

Jeżeli chcesz aby obiekt zniknął lub się pojawił, możesz także zanimować warstwę na której się znajduje. ALE najlepszym sposobem jest po prostu określenie widoczności obiektu (która też jest animowana) – masz w Outlinerze ikonki oka (widoczność w Viewporcie) oraz aparatu (widoczność na renderze). Możesz je ustawić i zakluczować wskazując je myszą i naciskając klawisz i.

Pozostaw odpowiedź Kamil1064 Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *