Drivery – część pierwsza – podstawy

Uwaga!

Zwróć uwagę na datę.

Ten materiał (cokolwiek to jest) został stworzony w czasach gdy nie było Blendera z serii 2.8, i może być PRZESTARZAŁY! Blender rozwija się bardzo szybko.

Oto magia, której się nie oprzesz. Drivery część pierwsza to tutorial na temat zaawansowanych możliwości animacji, jakie daje nam Blender.
Możemy połączyć różne zmienne sterujące wydarzeniami w programie ze sobą, i robią to właśnie Drivery. Zapraszam! Materiał przeznaczony dla osób zaawansowanych. Poniżej jest pierwsza część z krótkiej serii poświęconej driverom. Zapraszam do oglądania.
Polski Kurs Blendera: Drivery część 1

Wasze przemyślenia

Witam Panie Piotrze.
Dobry film. Ja w polu Expr. wpisałem 2*sin(CubeX/3) a CubeX zdefiniowałem jako transform X Cube’a.
Dało to taki efekt, że przesuwanie Cube’a w osi X powodowało wędrówkę owego Cube’a w osi Z według krzywej liczonej z funkcji sinus.
Ciekawe jak bardzo skomplikowane wyrażenia można wpisać 🙂

Panie Piotrze, interesujący tutorial ale niestety u mnie funkcja sterowniki nie umożliwia sterowania, w panelu sterowniki wyświetlany jest błąd Python auto-execution nieaktywny

Tak się dzieje ponieważ wykonanie skryptów python jest domyślnie wyłączone, ale możesz włączyć to w Ustawieniach. W zakładce File -> Auto run python scripts. Zapomniałem o tym wspomnieć bo mam to zawsze włączone…

Serdecznie dziękuję za podpowiedź.
Gratuluję wiedzy i bardzo dobrych tutoriali, które są przydatne w poznawaniu Blendera
Pozdrawiam i życzę powodzenia

Czekam z niecerpliwością na dalsze części. Może w końcu ta funkcjonalność stanie się dla mnie dostępna :Dzięki

A co Ty o tym myślisz?

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *