Drivery – cz.2 – krzywe i kontrola wartości

Uwaga!

Zwróć uwagę na datę.

Ten materiał (cokolwiek to jest) został stworzony w czasach gdy nie było Blendera z serii 2.8, i może być PRZESTARZAŁY! Blender rozwija się bardzo szybko.

Drivery pozwalają arbitralnie kontrolować wartości, które przepisują. Innymi słowy, działają jak funkcje o dowolnie skomplikowanej topologii.
Ten poradnik to druga część małego cyklu dla zaawansowanych użytkowników, chcących wykorzystać bardziej ukryte funkcje Blendera. W materiale wideo przedstawiam sposób modyfikacji wartości jakie generuje driver za pomocą krzywej dołączonej do niego. Każdy driver to funkcja przekształcająca wartości wchodzące do niego na wartości wychodzące z niego, i mogą to być przekształcenia proste, liniowe (tak dzieje się domyślnie) albo bardziej skomplikowane. Możemy także wygenerować funkcje definiujące krzywą wielomianową, wykładniczą, lub inne rodzaje krzywych, np. z dodanym do nich szumem. Powoduje to, że zmienność wartości wychodzących z drivera może być naprawdę bardzo skomplikowana.
PKB: Drivery cz.2 – krzywe i kontrola wartości
         

A co Ty o tym myślisz?

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *